![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Uskaltaisinko veikata että ajettu pyöränlaakerit ihan loppuun ja syönyt uraa vetarin päähän? Tai sitten on saanut kipeetä aikaisemmassa elämässään jossain vaiheessa? Vaikka ei D35 tai D44a mitään huippuakseleita olekkaan, niin ei noita katuajolla suht normirenkailla sentään pitäisi saada tolleen rikki jos ei jotain muuta vikaa ole.. Millaisella käytöllä ollut, minkä kokoiset renkaat, mitkä välitykset, paljonko kilsoja, pitikö laakerit meteliä,...?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ei mitään epänormaalia kulumista akselinkaulalla, oli auki muutamatuhatkilsaa sitten, kaikki laakerit vaihdettu, ei ääniä, ei mitään poikkeavaa, renkaat ja kaikki muutkin alkuperäiskokoa, vain maantieajoa, normaalit revittelyt.
250000km Kyllä se huonouttaan hajos. Mistäs tuon abs-pyörän nappaa, kun uusi toimitetaan ilman sitä, ei jamantin katalogissakaan ole |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Koitin vähän etsiskellä.. näyttää vaikealta. D44a on aika hankala akseli kun jälkkimarkkinatukea on vain nimeksi. Kannattaisi koittaa mitata jos D35:n rengas kävisi tähänkin, veikkaus on että kävisi? D35:n renkaita löytyy oikein hyvinkin, hintaa jenkeissä vajaa 20$/ kpl.
Aika vähän on näkynyt että ihan katuajossa hajoaisi, tosin on noita D35 vetareita joskus porukka valitellut että ihan kadullakin mennyt. Miksei sitten D44a:n vetarikin kun ei se sen paksumpi muistaakseni ole ohuimmasta paikasta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tai sitten on tosiaan hajonnut joskus ja on sorvattu ohuemmaksi ja holkitettu!! Ei muuten kestä!!
Osassa vetareita tulee ABS kehä mukana, osassa ei!! Ja saahan sen siirrettyä siitä vanhasta uuteen, prässäämällä se on kiinni!! Tossa ainakin on ABS-kehä mukana, kuvassakin se näkyy: http://www.jamant.fi/vetoakseli-cro4856333-p-1984.html
__________________
Killing time is not murder |
#5
|
||||
|
||||
![]()
En viitsi alottaa uutta topicia.
Joten onko minkä lainen homma vaihtaa vetarinkumi 5.2 zj? Ja sitten vielä tuosta takaperästä. Onko millanen homma löysätä kitkalukkoa? Ja tarviiko siihen hommaan varata jotain uusia osia? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Löysätä kitkalukkoa
![]() ![]() ![]() Jos meinasit että pitää kiristää, niin tilaat uuden kitkapaketin (n.100$ lähetyskuluineen). Siellä ei ole tilaa laittaa yhtään paksumpia levyjä tai shimmejä, ja tod. näk. on jo osassa levyjä korvat poikki. Vetarinkumin saa vaihdettua kun irrotat vetarin: * jarrut irti * kolme pulttia navan takaa auki * napa irti vetareineen (ei siis tartte ottaa sitä 36mm:n mutteria auki vetarin päästä); jos on napa ruostunut jumiin kääntöpäähän niin jätä pultit riittävästi kierteille, hylsy jatkopätkän kanssa pultinpään ja akselin väliin sopivaan kohti ja käännät rattia -> *pam* -> napa on irti. * silppuat vanhan kumin, laitat vähän liukkaria väliin ja uusi paikalleen, sitten kiristyspannat kiinni Kasaus päinvastainen järjestys. Navan ja kääntöpään vastinpintojen väliin kuparitahnaa, hio pintaruosteet ensin irti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja se nyt kiusaa todella paljon kaupunki ajossa.(Rengas valittaa jyrkissä käännöksissä) Joten meinasin että saisiko sitä helposti löysättyä? Eli en usko että on viskossa vikaa. Mutta kiitos tuosta kuminvaihdon ohjeista. Vaikuttais helpolta. ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Edittiä: Timo oli nopeempi...
__________________
Killing time is not murder |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta Timo oli nopeampi. ![]() Joo eli kuten kirjoitin niin on kiristetty usapartsilla ja haittaa kaupunki ajosssa. Eli löysemmäksi pitäisi saada. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
vetoakseli poikki ja uutta tilalle... | kaskinikki | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 08.12.2007 21:02 |
Akseli poikki | JanneBlomgren | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 06.11.2007 07:28 |
Ostetaan Jeep wranglerin vetoakseli | Merkkari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 20.11.2006 09:00 |
Takavetari poikki Jeep Wranglerista. | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 38 | 30.11.2005 21:54 |
Poikki mikä poikki | HansB | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.02.2004 18:07 |