Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.05.2012, 22:34
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Tänks


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Morjenz Näytä viesti
Kaikkihan riippuu oikeasti käytössä olevasta budjetista ja missä järjestyksessä haluaa autoa lähteä parantelemaan

Tässäpä omia mietteitä ensialkuun, suurinpiirtein edullisuus järjestyksessä

1. Alustan panssarointi (uskallat ryskää jopa sillä lähes vakioautolla)
2. Karkeammat renkaat
3. Jousituksen toiminta
4. Vinssi (pääset vielä poiskin)
5. Ajosillat ja maastotunkki (jeesaa monessa paikassa sillä lähes vakioautolla)
6. Välitykset
7. Tasauspyörästön lukot (vaikuttaa toki eniten)
8. Voimaa moottoriin
9. Snorkkeli (uskallat upottaa, kun muut auton avut jo siihen riittää)
10. Takavinssi ja turvakaaret (turvakaaret kannattaa tehdä jo siinävaiheessa, kun tuntuu, että sitä autoa uskaltaa viedä mitä ihmeellisimpiin paikkoihin)

Tässä nyt jotain listaa... tekijöitä ja mielipiteitä on varmasti monia...
Kiitos listauksesta.

Tosta listasta on nyt olemassa jonkinlaiset renkaat vaikkakin vain 205 eli lähes sirkkelinterät ja sitten löytyy noi manuaalilukot edestä. Takana LS. Panssarointia on vain tankin alla. Minnekä muualle sitä pitäisi laittaa ? Vaihtaa koneen edessä alla oleva muovilevy pelliksi?

Jousitus on mitä on eli jäykkä taka-akseli. Maastotunkki on mielenkiintoinen juttu, en ole sitä oikein mieltänyt tarpeelliseksi, mutta auttanee miestä mäessä ellei ojassakin

Takavinssistä ole haaveillut lähinnä siksi, että auto olisi tasapainoisempi, nyt keula kyntää syvällä ja perä leijuu. Toinen syy on toi metsurointi eli puiden veto ja konkeloiden kellistys ( voi olla ettei juurikaan tartte ).

Ilmeisesti Hiluxista voisi saada jonkinlaisen off auton?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.05.2012, 05:19
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Tosta listasta on nyt olemassa jonkinlaiset renkaat vaikkakin vain 205 eli lähes sirkkelinterät ja sitten löytyy noi manuaalilukot edestä.
Jos meinaat napalukkoja niin niillä ei ole mitään tekemistä tasauspyörästön lukon kanssa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.05.2012, 08:01
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Jos meinaat napalukkoja niin niillä ei ole mitään tekemistä tasauspyörästön lukon kanssa.
Juu, tasauspyörästön lukosta en puhunut, tuo taka-akselin LS Lienee jonkinlainen kiinteän tp-lukon ja ihan horona pyörivän lukottoman perusnavan välimuoto ?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.05.2012, 08:31
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Tasainen maasto, kasvattaa maastokelpoisuutta
Kokemus on paras maastokelpoisuuden kasvattaja. Ehdottomasti
__________________
LC200
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.05.2012, 10:17
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Mä laitoin kerran yhteen maasturiin ihan törkeen hyvät napalukot, niin eteneminen parani sikana! muuten auto oli vakio, mut noi napajupinat jeesas niin paljon ettei mitään tolkkua. En viitti sanoa mikä auto oli kysessä ette ala mikään taistelu parhaasta maasturimerkistä, mutta sen voin vaan kertoa että auton rakentelu kannattaa aloittaa kunnon napalukoista!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.05.2012, 10:54
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Mä laitoin kerran yhteen maasturiin ihan törkeen hyvät napalukot, niin eteneminen parani sikana! muuten auto oli vakio, mut noi napajupinat jeesas niin paljon ettei mitään tolkkua. En viitti sanoa mikä auto oli kysessä ette ala mikään taistelu parhaasta maasturimerkistä, mutta sen voin vaan kertoa että auton rakentelu kannattaa aloittaa kunnon napalukoista!
ny sä sekotat asioita, oikeis maastureis ei edesl ole mitään napalukkoja, ne kuuluu city"maastureihin"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.05.2012, 14:38
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
ny sä sekotat asioita, oikeis maastureis ei edesl ole mitään napalukkoja, ne kuuluu city"maastureihin"
Mitä jos autossa on vakiona napalukot, pitääkö ne nyt sitten ottaa pois että pääsee oikeiden maastureiden sarjaan ?

Muuten uskon kyllä noihin napajuttuihin, omassa nimeltä mainitsemattoman merkkisessä autossa on nuo napikset ja kyllä meno paranee sikana, toisinaan jopa ihan karjuna
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.05.2012, 14:47
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Mitä jos autossa on vakiona napalukot, pitääkö ne nyt sitten ottaa pois että pääsee oikeiden maastureiden sarjaan ?

Muuten uskon kyllä noihin napajuttuihin, omassa nimeltä mainitsemattoman merkkisessä autossa on nuo napikset ja kyllä meno paranee sikana, toisinaan jopa ihan karjuna

ei ku se koko auto pitää vaihtaa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.05.2012, 14:48
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Mä laitoin kerran yhteen maasturiin ihan törkeen hyvät napalukot, niin eteneminen parani sikana! muuten auto oli vakio, mut noi napajupinat jeesas niin paljon ettei mitään tolkkua. En viitti sanoa mikä auto oli kysessä ette ala mikään taistelu parhaasta maasturimerkistä, mutta sen voin vaan kertoa että auton rakentelu kannattaa aloittaa kunnon napalukoista!
Varsinkin jos entiset on automaattiset niin varmasti paranee,omassanikin nuo napikset paukkuu välillä kesken vedon pois päältä,pitäis hommata kunnon manuaaliset tilalle.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.05.2012, 21:55
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Varsinkin jos entiset on automaattiset niin varmasti paranee,omassanikin nuo napikset paukkuu välillä kesken vedon pois päältä,pitäis hommata kunnon manuaaliset tilalle.
Joo kato täs ei ollu napalukkoja ollenkaan ja nelivetohan laitetaan navoista päälle. Siis jos on ne lukot. Navoissa.

Ni siks kantsii laittaa lukot napoihin ni voi lattaa navat lukkoon.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.05.2012, 15:48
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Kiitos listauksesta.

Tosta listasta on nyt olemassa jonkinlaiset renkaat vaikkakin vain 205 eli lähes sirkkelinterät ja sitten löytyy noi manuaalilukot edestä. Takana LS. Panssarointia on vain tankin alla. Minnekä muualle sitä pitäisi laittaa ? Vaihtaa koneen edessä alla oleva muovilevy pelliksi?

Jousitus on mitä on eli jäykkä taka-akseli. Maastotunkki on mielenkiintoinen juttu, en ole sitä oikein mieltänyt tarpeelliseksi, mutta auttanee miestä mäessä ellei ojassakin

Takavinssistä ole haaveillut lähinnä siksi, että auto olisi tasapainoisempi, nyt keula kyntää syvällä ja perä leijuu. Toinen syy on toi metsurointi eli puiden veto ja konkeloiden kellistys ( voi olla ettei juurikaan tartte ).

Ilmeisesti Hiluxista voisi saada jonkinlaisen off auton?
Kyllä vaan Hiluxista voi saada jonkinlaisen off auton: http://www.alanmiehet.com/?id=56
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.05.2012, 17:43
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari Näytä viesti
Kyllä vaan Hiluxista voi saada jonkinlaisen off auton: http://www.alanmiehet.com/?id=56
Melkomoinen projekti! Kai tuota lopputulosta voi vielä nimittää Hiluksiksi, onhan siinä sentään Hiluksin runko kevyesti kulkee tuo vekotin sorakuopan reunoja.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
maastokelpoisuus, offi


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Sanotaan asiat niinkuin ne ovat Marcus78 Chit-Chat 7 18.01.2010 00:35
Nyt on asiat mallilaan VooDoo Jeep Chit-Chat 14 13.01.2010 22:53
asiat järjestykseen joojootaa Tekniikka & Jutustelu 9 29.07.2005 22:56
Miten paperi asiat hoidetaan vaihdetaan kierrejous Tekniikka & Jutustelu 21 20.10.2004 21:35
Asiat huonosti? bono Bullshit 0 24.11.2002 15:51


Sivu luotu: 00:46 (GMT +2).