![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Tohon jotta kestää mitä kestää... Firmassa MB ambulansseja 2002-2005 316CDI moottoreilla, ja seuraavia vikoja ilmenee moottoreissa: - sylinterikansi halkeaa n. 150-200tkm, mutta siitä pääsee eroon, kun lisälämmittimen kiertovesipumppuun rakennetaan aikarele, joka pitää nestekierron päällä 5min. sammutuksen jälkeen. Eli korjattavissa oleva vika! - mäntiin tulee halkeamia ja sitten niihin palaa reikä. Jostain kumman syystä vain 316 ja 313 mallien vika (kun sylinteriteho yli 30hv!). 316 CDI (5sylinterinen) menee se 500-600tkm ja pox, mutta 313 CDI (4sylinterinen) "vain" 300tkm??? Sitten nää uudemmat 4koneet onkin jo ihan oma maailmansa, männät kyllä kestää, mutta kannet menee 400-500tkm kohdalla halki (ensimmäinen kajahti viime kesänä, ja nesteet pakoputkesta pihalle ja ahdin pas2) Mutta katsoisin näiden kyllä olevan teho/kestävyys ominaisuuksiltaan ehdottomasti parhaimmasta päästä... Ai niin, huoltoautolla -99 312 Sprinter on muuten ajettu 675000km ja alkuperäinen moottori. Vaihdetaan nyt uuteen (siis käytettyyn) kun vanhassa on öljynpaineongelma, jota ei korjata kuin vaihtomosalla. Ja suuttimet on Saksassa laitettu tehtaalla kiinni (ja öljyt vaihdettu AINA 10.000km välein / X-ambulanssi) Taksipuolella ilmenee muuten T5 Transporttereissa hauskoja "vikoja" - 200-250tkm ja venttiilinostimet kuluvat PUHKI!!! ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Noissa uudemmissa mersuissa on todella paljon kipuja, nuo anturit mitkä säätää turbon tomintaa alkavat oirelemaan 20 000km jälkeen.
Firman 2 vitoa ja sprintteri olivat samoilla kipulukemilla, myöskin alusta alkoi kolistamaan noissa km lukemissa. 100 000km taisi olla sprintterissä kun hinausautoa jo tarvittiin, ei noissa nykypeleissä se mesen laatu ainakaan itseä ole enää vakuuttanut... |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Ohops! Ei oo mikään näköjään ikuista.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Vanha 124 korisen mesen 200D kone on kyllä SE kestävin kone
Mulla oli sellainen automaatti askilla oleva. Mittariin tuli 720tkm ja siinä oli vielä "täydellinen" huoltokirjakin. Ainakaan sen mukaan ei ollu koskaan mitään isompaa siihen tehty ja samoin loota oli alkuperäinen ja avaamaton. Toimi ku junan vessa ja kävi paljon nätimmin mitä moni nyky auto. Joo eihän sillä kiirettä tarvinnut pitää mut halpa ja kestävä se on. Ja mikä ihmeellisintä niin siinä romussa ei ollut ku yks hitsattu paikka eikä toista tarvinnut tehä ja vuosimalli oli 89. Enkä minkään auton myyntiä oo katunu yhtä paljon ku vanhan palvelian.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Eip, vaan se 123 versio.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kone käynnissä ja kuumana ottaa öljytikun ulos tai öljyntäyttökorkin ja katsoo miten puhaltaa pakokaasuja pihalle. Jos ei huohottele, niin hyvä on.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Laitoin Hilman tulille ja annoin käydä pari minuuttia, avasin öljyntäyttökorkin ja sieltä alkoi tulla öljypisaroita. Kättä kun piti tuossa aukosta niin tunsi että oli vuorotellen pientä puhallusta ja imua. Enemmän ehkä kuitenkin puhallusta. Kone oli tyhjäkäynnillä koko ajan. Kämmen tuli ihan hetkessä öljyiseksi. Onks tää kone nyt sit paalattavassa kunnossa ? Jos ei paalaa kuitenkaan ihan heti, niin mikä mukava remonttipuuha on edessä ?vai nautitaanko tuosta ominaisuutena eikä vikana ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
turhat pelkotilat lisää jännitystä ja niskakipuja
aja kone kunnolla lämpimäks, vaihda sinne asianmukaiset (ei tarvii olla kalleimmat) öljyt + suodatin, reipasta ajoa muutama sata kilsaa ja homma uusiks, kustannus n. 100 € ja kone tykkää... jollei se kolise / syö öljyä / vilkuta öljynpainevaloa niin: AJOA !!!
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#9
|
||||
|
||||
|
no aina koneesta tulee just tuota painetta kun kädellä koittaa,
mutta mitään silmillä nähtävää ei sais paljoa tulla |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
![]() Jos haluat pitää öljykorkkia auki, niin sammuta kone! Siis asiaan: on ominaisuus tuo öljyn räpistely, mutta jos "huohottaa edestakaisin epäsäännöllisesti" se kuulostaa ihmeelliseltä. Minä ajelisin menemään, jos öljynpaineet tallessa, toimii normaalisti, käy nätisti ja ei syö öljyä enempää mitä uudet autot saa syödä. (eräissä uusissa autoissa motti saa syödä niin paljon öljyä, että huoltoasemalla taskistetaan polttoaine ja lisätään öljyt) |
|
#12
|
|||
|
|||
|
tämmöinen huolto tehtiin juuri veljen TEEVITOSEEN, eli siihen 2.5 koneeseen, nokka-akselista kulunu pari nokkaa pois, kolmesta oli nostimien kupit puhki, hiukan erikoisesti pyöri auto kun vika alkoi ilmenemään. ja tämä tuli noin 100km matkalla? ajettu 198tkm, ei vakuuta ei.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
|
#13
|
||||
|
||||
|
onneksi olen itse pysyny 90 luvun tiisseleissä niin ei oo ongelmia.
on ollu mersua ja volkkaria ja kaikki toiminu moitteetta vaikka mittarissa kaikissa ollu yli 400tkm. kymmenen vuotta sitte isällä oli 123 mersu jolla pyörähti meillä 830tkm mittariin ja päivittäin silläki 200km ajo työ matkoja
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
|
|
#14
|
|||
|
|||
|
Kyllähän ne vanhat mersun moottorit on pitkäikäisiä mutta ei ne uudet mersutkaan ole enää W123/w124 veroisia. Ja mitä tulee tuohon toyotan 2l kestämiseen normi ajossa niin ihan niillä perus jakoremmin, suodattimien ja öljyjen vaihdolla päästää kyllä sen yli 500 helposti, tiedä sitten miten kun se on jälkiahdettu ei asianmukaisesti ja huudatetaan jossain suonsilmässä 35 boggereita tuntitolkulla...
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Moottorin tiiviyden testaus | awd | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.03.2010 20:47 |
| avattaren testaus | Ladybunny | TestZone | 1 | 06.04.2009 17:32 |
| testaus | jeepwillys | TestZone | 0 | 04.09.2008 05:18 |
| Suunnistus cup -rekisteröitymisen testaus | Mylppy | Chit-Chat | 17 | 28.04.2007 13:42 |
| Record heaven testaus | mikk0 | URL | 3 | 31.01.2003 06:03 |