![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kaveri on ajanu nyt parisen kuukautta vanhalla 240- sarjan kaasarivolvolla tällä flexifuel- bensalla ilman mitään ongelmia.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jokin aika sitte jo tuolla XJ topikissa samaa asiaa kyselin, en ole vielä uskaltanut kokeilemaan...Jossain ruåtsin foorumilla muistaakseni oli juttua Jeep Cherokeesta joka oli pidemmän aikaa ollut ajossa E85 litkulla.
Itellä oli ajatus että jos vaihtas isommat suuttimet/paineen säädin ja tekis MAP anturin huijauksen/säätö potikan ja vaikka lambdan mittarilla vielä että voi seoksia säädellä tankkauksen mukaan. - Ajatuksena siis se että tehojakin olis vielä tuon modauksen jälkeen sekä on vielä säädettävissä jos ajelee oikeellakin bensalla.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#3
|
|||
|
|||
![]()
tuttava ajanu jonkun aikaa -00 Grand Cherokeella 50/50 seoksella ja kuulemma hyvin kulkee.
oma -99 mallinen kauppakassi VW vain parantaa juoksuaan, kun on kolmannes E85:ttä tankissa ![]() totta joo, lisää polttoainetta tarvitaan paljon. tosin vähänkin fiksumpi moottorinohjaus sytyttää laihalle mennessä vikavalon herkästi ennenkuin isompia vaurioita tulee. sytytysennakko tuskin aiheuttaa murheita, kun nakutuskestävyys joka tapauksessa paranee. ennakkoa ei ole mikään pakko lisätä, mutta voi, jos haluaa, näin ymmärsin. Viimeksi muokannut ankkuli : 12.04.2012 08:28 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on ajeltu kaksi täyttä tankillista ilman mitään muutoksia autoon. Käynnistäminen on pidentynyt, mutta lähtee käyntiin toisella yrittämällä tai viimeistään kolmannella... Muuten käynnissä en ole erikoisempia huomannut, rakettihan tää Discovery II V8:lla ei ole ennenkään ollut, kulutuksen noususta en vielä mainitse mitään kun muitakin muuttujia on ollut näillä tankillisilla (renkaat jne).
Eli kun kulutusta on normaalisti lähemmäksi 20l/100km niin tällä RE85 saa polttoaine laskua tasattua kyllä ihan hyvin, vaikka kulutus pari litraa nousisikin. En sitten tiedä miten vaikuttaa pitkässä juoksussa kun eihän tällaista saa laittaa autoon kun se hajottaa moottorin. Bioadapteria olen ajatellut hankkia joka pitkittäisi suuttimien aukiolo aikaa mutta katsotaan nyt kun kelit lämpenee tarviiko sellaistakaan. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Käytettäessä E85:sta tankissa kannattaa tihentää moottoriöljyn vaihtoväliä, jottei öljyt pääse laimentumaan liikaa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mitenhän tuo kakstahtisessa toimisi...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
öljy ja alkoholi ei sekaannu että täytyy olla joku hieman älykkäämpi voitelukeino moottorille.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tankkasinpa minäkiin hetken mielijohteesta RE85:sta meitin kolmosauto Ventoon, hyvä testialusta kun ei oo juur mitään rahaa kiinni. Varttitankki oli jäljellä ja 15 litraa lurautin joukkoon eli n. 50/50 suhteeseen. Hyvin pelaa, en huomaa mitään bensalla ajeluun. Pitää kokeilla raakana seuraavan kerran.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
-96 1.8 66 kW 1-pisteruisku, mikä lie sitten koodiltaan, en oo perehtyny.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() moottorin puristusten nosto.?
eiks metanolille voi laittaa korkeemman puristus suhteen esim. 17 suhe 1
autasko puristusten lisääminen kylmäkäynistykseen e85 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Onko kukaan rikastunut | vepele | Chit-Chat | 24 | 08.03.2006 22:05 |
onko kukaan? | lantikka | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.07.2005 20:34 |
Onkos kukaan kokeillu turbonaattorii??? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 29.06.2005 21:01 |
Onko kukaan leimannu??? | bj45lava | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 26.03.2004 18:33 |
Onko kukaan nähnyt? | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 03.12.2003 20:20 |