![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tuskin tuo anturi on rikki. Tutki ensin että anturille menevä johto on ehjä, ettei ole poikki sieltä auton alta mistä johtonippu tulee ulos, katso tuo anturin liitin, ettei ole hapettunut, kuten edellinen kirjoittaja ehdotti ja sitten katso mittarin taakse, että siellä on kaikki liittimet kunnolla paikallaan, ettei ole irronneet. Mittarin pysty muistaakseni testaamaan niin, että maadoitat sen anturille menevän johdon niin nousee tankki täynnä asentoon, jos johto on ehjä ja mittari on ehjä. Mittarikinhan voi olla rikki.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli tuon saman luukun avannut ja maadoittanut tuosta liittimestä. Tuossa on ehkä pahin hapantunut kohta noin silmämääräisesti katsottuna: http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=102139 EDIT: Kävin tuossa pajalla pyörähtää ja tultiin siihen tulokseen että ostan motonetistä mittarin ja katsotaan että paineet ok. Silloinhan sen tietää sitten onko tuo venttiili rikki. Ehkä tällainen riittää? http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=49-2171 Haarottimen ja letkua vain hommaa. Jakolaatikko on tosiaan öljyinen ja se katsotaan ensitilassa että yleensä on öljyä ja mistä vuotaa. Täytyy ehkä samalla koneeseen laittaa uudet öljyt ja suodatin. Viimeksi muokannut Machist : 31.03.2012 17:09 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nuo anturin pultit ovat yleensä ruostunut niin pahasti, että katkeavat irrotettaessa
![]() Jos minun pitäs irroittaa tuo anturi, niin liottasin ruosteenirrottimella oikein kunnolla: Minä tekisin tuohon anturin ympärille "altaan" seuraavasti: -puhdistaisin ruosteet kunnolla pois tuosta tankista, ja noista muttereiden kannoista. -leikkaisin esim. mehupullon kaulasta sen kokoisen tratin, että koko anturi mahtuu sen alle, ja tratti tiivistetään myöhemmin tankin ylä peltiin, ota tratti pois. -sitten sivellään sormella hieroen polyuretaani massaa (esim sikafleks 11fc) tuohon tartin ja tankin yhtymäkohtaan noin 1-2cm leveä tartuntanauha. -hiero trattiin smanlainen tartuntanauha. odota että tartunnat kuivuu, noin 15min -levitä tankin päälle massaa noin parin millin kerros, ja pistä tratti siihen,ja paina toisella kädellä paikoilleen, ja anna kuivua päivä. -seuraavana päivänä lisää massaa saumaan, ja hiero sormella varmistaen että saumasta tulee ilmatiivis. -ja parin päivän päästä ruiskuta ruosteen irroitinta tuohon trattiin niin paljon, että pulttien kannat reilusti piilossa. parin kolmen päivän koluttua tratti mäkeen ja mutterit auki. Jos autolla ei ajeta, niin tuo allas kannattaa tehdä suorilla reunoilla, ei tratti-malliseksi, sillä silloin noita muttereita voi yrittää aukaista varovasti, vaikka allas täynnä ruosteen irroitinta ![]() Ja jos autolla ajetaan päivittäin, niin tuo tratti on parempi, siihen saa väännettyä korkin rapa/paska suojaksi, muista jättää pikkusen auki, ettei tee painetta ![]() Ja nuo tankin lähtö/paluu putket näyttää olevan siinä kunnossa, että voit juotua tekemään 2 allasta ![]() Saako Oulusta mistään bentex- merkkistä ruosteen irroitinta? On nimittäin vähänä, ja pelottaa että joutuu hätätilassa tappelemaan crc:n kanssa (esim. crc 5-56 ei toimi läheskään yhtä hyvin) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kattelin tossa että Rovaniemellä olisi hajottamolla anturi 45€. Pitäisikkö siitä vai saakohan noita uutena järkihintaan?
Hyvä idea tuo "allas". Taidanpa tuollaisen väsäillä ja auto seisoo nyt toistaiseksi kun nuo pakolliset rempat ja tarkastukset on ensin tehty. Katselinkin että saattaa napsahtaa pultit, kun niin ruosteiset on ![]() Nuo putketkin on hieman huonon näköiset.. saattaa kestää vielä pitkäänkin mutta voisi jossain vaiheessa uusia nekin. Osaako joku sanoa mistä tuollaiset löytää? Mites jos ja kun nuo pultit katkeaa saadaan uusi anturi/ putket pysymään kiinni? vai onko ne helposti vaihdettavissa? Kiittelen jo etukäteen hemmetin asiallisista kommenteista mitä täällä on tullut ![]() Tässä kun ollaan vasta tämän autoharrastuksen polulle lähdetty niin joutuu kyselemäään enemmän ja vähemmän ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Autogaugessa on haarotin ja letku mukana, ainaki mun 12€ mittarissa oli..
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuo tulppa löytyy ihan perus vesijohto liikkeestä,piru kun oma tulppa on 60km päässä hallilla, olisit muuten saanut sen itsellesi. Ja ahtopaine mittarin letkuun kannattaa asentaa sellainen letkuun tuleva polttoaine suodatin niin viisari ei tärise ja muutenkin neulan liikkeet on paljon rauhallisemmat.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nopiasti nuo öljyt vaihtoon. ![]() Laatikkoon mobilin vs200, on kallista mutta näille synkronivikasille rohjoille tosihyvää ja pikkunen ylitäyttö niin on viimesen päälle. Jakolaatikkoon joku gl4 halpis, ei oo niin nuukaa kunhan öljyä on. Moottoriin pistäisin Teboilin diamond dieselit, kestää ton 10000km ja 2krt vuosi ihan hyvin, jossei se sun kaara ihan horo ole. Halvemmilla öljyillä sitten se 5000-7500km vaihtoväliksi. Takaperästä ja etuperästä en osaa tarkemmin sanoa, vissiin siinä sähkölukko on takana? Sillon vaikka sama liru mitä jakolaatikkoon. Suosittelen hommaamaan kunnon öljyruutan vaihtoa varten, ettei pala hermo. ![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Otat irti tuon laipan missä putket on ja viet vaikka jäähdytin korjaamo korhoselle ruskoon nuo niin poijat juottelee sulle uudet putket tohon laippaan.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Saako Oulusta mistään bentex- merkkistä ruosteen irroitinta?
On nimittäin vähänä, ja pelottaa että joutuu hätätilassa tappelemaan crc:n kanssa (esim. crc 5-56 ei toimi läheskään yhtä hyvin)[/QUOTE] Anteeks nyt kun tuun hyppäävät tänne silmille, mutta pisti toi bentex silimään. Ootko kokeillu wd-40:stä? Itse en oo nimittäin parempaa "rustoffia" käyttäny! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ:n polttoainemittari ei tomi | Nippe | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 15.01.2014 13:49 |
hdj 80 polttoainemittari/volttimittari | _jOhE_ | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 30.08.2011 17:57 |
SJ410 Polttoainemittari. | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 21.07.2008 22:46 |
Läjän polttoainemittari | Tumppi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 19.05.2005 10:47 |
Polttoainemittari valehtelee | jpl | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 07.02.2005 19:15 |