Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.03.2012, 14:51
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Tuskin tuo anturi on rikki. Tutki ensin että anturille menevä johto on ehjä, ettei ole poikki sieltä auton alta mistä johtonippu tulee ulos, katso tuo anturin liitin, ettei ole hapettunut, kuten edellinen kirjoittaja ehdotti ja sitten katso mittarin taakse, että siellä on kaikki liittimet kunnolla paikallaan, ettei ole irronneet.

Mittarin pysty muistaakseni testaamaan niin, että maadoitat sen anturille menevän johdon niin nousee tankki täynnä asentoon, jos johto on ehjä ja mittari on ehjä. Mittarikinhan voi olla rikki.

__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.03.2012, 15:04
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Mittarin pysty muistaakseni testaamaan niin, että maadoitat sen anturille menevän johdon niin nousee tankki täynnä asentoon, jos johto on ehjä ja mittari on ehjä. Mittarikinhan voi olla rikki.
Edellinen omistaja oli testannut juuri näin ja mittari oli noussut.
Eli tuon saman luukun avannut ja maadoittanut tuosta liittimestä.

Tuossa on ehkä pahin hapantunut kohta noin silmämääräisesti katsottuna: http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=102139

EDIT:

Kävin tuossa pajalla pyörähtää ja tultiin siihen tulokseen että ostan motonetistä mittarin ja katsotaan että paineet ok.
Silloinhan sen tietää sitten onko tuo venttiili rikki.
Ehkä tällainen riittää? http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=49-2171
Haarottimen ja letkua vain hommaa.

Jakolaatikko on tosiaan öljyinen ja se katsotaan ensitilassa että yleensä on öljyä ja mistä vuotaa.

Täytyy ehkä samalla koneeseen laittaa uudet öljyt ja suodatin.

Viimeksi muokannut Machist : 31.03.2012 17:09
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.03.2012, 17:59
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Nuo anturin pultit ovat yleensä ruostunut niin pahasti, että katkeavat irrotettaessa

Jos minun pitäs irroittaa tuo anturi, niin liottasin ruosteenirrottimella oikein kunnolla:

Minä tekisin tuohon anturin ympärille "altaan" seuraavasti:

-puhdistaisin ruosteet kunnolla pois tuosta tankista, ja noista muttereiden kannoista.
-leikkaisin esim. mehupullon kaulasta sen kokoisen tratin, että koko anturi mahtuu sen alle, ja tratti tiivistetään myöhemmin tankin ylä peltiin, ota tratti pois.
-sitten sivellään sormella hieroen polyuretaani massaa (esim sikafleks 11fc) tuohon tartin ja tankin yhtymäkohtaan noin 1-2cm leveä tartuntanauha.
-hiero trattiin smanlainen tartuntanauha. odota että tartunnat kuivuu, noin 15min
-levitä tankin päälle massaa noin parin millin kerros, ja pistä tratti siihen,ja paina toisella kädellä paikoilleen, ja anna kuivua päivä.
-seuraavana päivänä lisää massaa saumaan, ja hiero sormella varmistaen että saumasta tulee ilmatiivis.
-ja parin päivän päästä ruiskuta ruosteen irroitinta tuohon trattiin niin paljon, että pulttien kannat reilusti piilossa. parin kolmen päivän koluttua tratti mäkeen ja mutterit auki.

Jos autolla ei ajeta, niin tuo allas kannattaa tehdä suorilla reunoilla, ei tratti-malliseksi, sillä silloin noita muttereita voi yrittää aukaista varovasti, vaikka allas täynnä ruosteen irroitinta
Ja jos autolla ajetaan päivittäin, niin tuo tratti on parempi, siihen saa väännettyä korkin rapa/paska suojaksi, muista jättää pikkusen auki, ettei tee painetta

Ja nuo tankin lähtö/paluu putket näyttää olevan siinä kunnossa, että voit juotua tekemään 2 allasta, toki voi onnistua pelastaa vielä...

Saako Oulusta mistään bentex- merkkistä ruosteen irroitinta?
On nimittäin vähänä, ja pelottaa että joutuu hätätilassa tappelemaan crc:n kanssa (esim. crc 5-56 ei toimi läheskään yhtä hyvin)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.03.2012, 18:24
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Kattelin tossa että Rovaniemellä olisi hajottamolla anturi 45€. Pitäisikkö siitä vai saakohan noita uutena järkihintaan?

Hyvä idea tuo "allas". Taidanpa tuollaisen väsäillä ja auto seisoo nyt toistaiseksi kun nuo pakolliset rempat ja tarkastukset on ensin tehty.
Katselinkin että saattaa napsahtaa pultit, kun niin ruosteiset on

Nuo putketkin on hieman huonon näköiset.. saattaa kestää vielä pitkäänkin mutta voisi jossain vaiheessa uusia nekin. Osaako joku sanoa mistä tuollaiset löytää?

Mites jos ja kun nuo pultit katkeaa saadaan uusi anturi/ putket pysymään kiinni? vai onko ne helposti vaihdettavissa?

Kiittelen jo etukäteen hemmetin asiallisista kommenteista mitä täällä on tullut
Tässä kun ollaan vasta tämän autoharrastuksen polulle lähdetty niin joutuu kyselemäään enemmän ja vähemmän
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.03.2012, 18:35
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Autogaugessa on haarotin ja letku mukana, ainaki mun 12€ mittarissa oli..
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.03.2012, 19:36
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Autogaugessa on haarotin ja letku mukana, ainaki mun 12€ mittarissa oli..
Pajan äijjän mukaan mukana tuleva letku on aika syvältä, joten suositteli ottamaan metritavarana saatavaa letkua.

Lainaus:
Otat irti tuon laipan missä putket on ja viet vaikka jäähdytin korjaamo korhoselle ruskoon nuo niin poijat juottelee sulle uudet putket tohon laippaan.
No niin.. hemmetin hyvä idea
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.03.2012, 20:49
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Tuo tulppa löytyy ihan perus vesijohto liikkeestä,piru kun oma tulppa on 60km päässä hallilla, olisit muuten saanut sen itsellesi. Ja ahtopaine mittarin letkuun kannattaa asentaa sellainen letkuun tuleva polttoaine suodatin niin viisari ei tärise ja muutenkin neulan liikkeet on paljon rauhallisemmat.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.04.2012, 11:28
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Pajan äijjän mukaan mukana tuleva letku on aika syvältä, joten suositteli ottamaan metritavarana saatavaa letkua.
No, se letku ajaa asiansa ihan hyvin, ja siinä haaroittimessakin on kuristus valmiina vaimentamassa värinää.

Nopiasti nuo öljyt vaihtoon. Ja ihan kaikki öljyt..
Laatikkoon mobilin vs200, on kallista mutta näille synkronivikasille rohjoille tosihyvää ja pikkunen ylitäyttö niin on viimesen päälle.
Jakolaatikkoon joku gl4 halpis, ei oo niin nuukaa kunhan öljyä on.
Moottoriin pistäisin Teboilin diamond dieselit, kestää ton 10000km ja 2krt vuosi ihan hyvin, jossei se sun kaara ihan horo ole. Halvemmilla öljyillä sitten se 5000-7500km vaihtoväliksi.
Takaperästä ja etuperästä en osaa tarkemmin sanoa, vissiin siinä sähkölukko on takana? Sillon vaikka sama liru mitä jakolaatikkoon.
Suosittelen hommaamaan kunnon öljyruutan vaihtoa varten, ettei pala hermo.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.03.2012, 19:25
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti

Nuo putketkin on hieman huonon näköiset.. saattaa kestää vielä pitkäänkin mutta voisi jossain vaiheessa uusia nekin. Osaako joku sanoa mistä tuollaiset löytää?
Otat irti tuon laipan missä putket on ja viet vaikka jäähdytin korjaamo korhoselle ruskoon nuo niin poijat juottelee sulle uudet putket tohon laippaan.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.04.2012, 21:12
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Saako Oulusta mistään bentex- merkkistä ruosteen irroitinta?
On nimittäin vähänä, ja pelottaa että joutuu hätätilassa tappelemaan crc:n kanssa (esim. crc 5-56 ei toimi läheskään yhtä hyvin)[/QUOTE]

Anteeks nyt kun tuun hyppäävät tänne silmille, mutta pisti toi bentex silimään. Ootko kokeillu wd-40:stä? Itse en oo nimittäin parempaa "rustoffia" käyttäny!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ:n polttoainemittari ei tomi Nippe Tekniikka & Jutustelu 8 15.01.2014 13:49
hdj 80 polttoainemittari/volttimittari _jOhE_ Tekniikka & Jutustelu 0 30.08.2011 17:57
SJ410 Polttoainemittari. Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 21.07.2008 22:46
Läjän polttoainemittari Tumppi Tekniikka & Jutustelu 6 19.05.2005 10:47
Polttoainemittari valehtelee jpl Tekniikka & Jutustelu 2 07.02.2005 19:15


Sivu luotu: 17:24 (GMT +2).