![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Jos ei mitään radiovirityksiä ole niin omakin veikkaus menisi tuonne laturin diodivian suuntaan. Eli laturin perästä se paksupiuha irti ja sitten uusintamittaus niin siitä se alkaa selviämään.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Kiitos vinkeistä. Kyllä tuo homma täytyy varmasti aloittaa tuolla laturin tarkastamisella. Onko tuon diodivian korjaaminen hankalaa? Pitääkö uusia koko laturi vai selviääkö jotenkin muuten?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Diodisilta on yleensä sen hintainen ettei sitä kannata vaihtaa vaan koko laturi. Paitsi jos jostain löytää vaikka semmosen laturin joka on muuten sökö ja mistä saa tuon diodi sillan vaihettua.
Vaatii hieman isomman kolvin ja taidon käyttää sitä. Mutta se radio kysymys. Eli mistä on otettu radion virrat????
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Mittailin tuosta laturin maadoituskaapelin välistä, niin nollaa näytti mittari. Eli se mutteri laturin kyljestä irti ja mittari siihen väliin. Oisko se sitten kuitenkin se startti? Soittimelle on otettu sähköt jännitteen alentimelta. Toisen akun plus navasta menee johto sisällä sinne alentimelle ja siitä alentimelta soittimelle. Nyt oli auto taas yön seissyt ja vaivoin lähti enää käyntiin. Viimmeksi eilen sillä ajoin. Eli joku siellä sitä virtaa vie todella raskaasti.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Oisko helpointa hakea vikaa silleen että ota maapuoli irti ja kynä siihen väliin ja jos siellä joku kerran kuluttaa niin lamppu syttyy. Sitten eikun sulake kerrallaan irti ja kun lamppu sammuu kuluttaja on siinä.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Otin tuon maakaapelin nyt irti ja siitä välistä meni se 175mA. Eli kohtuu normaalilta vaikuttaa? Voisko se olla, että noi lähes uudet akut on paskana? Pitääpä latailla ne täyteen ja sen jälkeen mitata jännitteet. Jos se purkaa varausta jotenkin akkujen kesken.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Tutki myös akuilta kytketyt systeemit, jos niissä johdoissa on sulakepesiä, mitä niiden avaaminen vaikuttaa virran kulutukseen. Kai se jännitteen alennin on sulakkeen takana? Sen perässä on sitten kai yksi paikka, josta tuollainen pikkuvuoto usein löytyy, eli peräkärryn pistorasia (jos sitä on). On usein ruosteessa ja suolap*ssa sisältä ja vuotaa sen kautta runkoon, jos on "asuntovaunu"-johdotus, eli menee jatkuva virta pistorasialle. Tämä koko hoito jää pois, kun otat sen sulakkeen irti ![]() Mutta sulakkeet yksi kerrallaan irroittamalla ja koko ajan virtaa tarkkaillen kannattaisi lähteä tutkimaan, niin näet, minkä virtapiirin puolelle se virta katoaa.
__________________
Jukka |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Koitin mitata akun ja rungon välisen kaapelin. Siinä meni se 175mA. Kyllä tuo jännitteen alennin on sulakkeen takana. Siihen on kytkettynä pelkästään soitin. Tuossa näyttää olevan vakiona jännitteen alennin tuolla vasemmalla puolella autoa takaluukussa. Taisi olla pyry tuotteen tekemä. Peräkärryn pistokkeeseen tulee 24v sähköt, eli taitaa tuo alkuperäinen alennin olla rikki. Peräkärryn pistoke on uusi ja sinne menee sähköt silloin kun ajovalot on päällä. Vilkut ei toimi ollenkaan peräkärryssä.
Onko tuo 175mA sellainen kulutus, että se muutamassa päivässä vie tyhjäksi 2kpl 95Ah akkuja? Ei mielestäni. Kyllä tuon kulutuksen saisi varmaan tippumaan tuonne 50mA tietämille jos ottaisi kellon ja soittimen sulakkeen pois. On kyllä aika mystinen juttu. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| ongelmia opelin kanssa | talli-paallikko | Chit-Chat | 10 | 04.11.2007 18:43 |
| ongelmia koneeen kanssa | Chit-Chat | 4 | 13.10.2007 09:57 | |
| Ongelmia tietokoneen kanssa | vesku.r | Chit-Chat | 19 | 24.06.2006 18:20 |
| Ongelmia IE:n kanssa | PaJeRo | Chit-Chat | 6 | 29.12.2005 20:50 |