![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ymmärän että iroc on tehty pääasiassa kivikolle ja boggeri mutaan, mutta onko pitoa ollenkaan mudassa ja märässä metsässä irocilla? vai onko ihan olematon? ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
tossa kesällä kun kattelin kuttulandiassa kun oli autoissa boggeria, iroccia ja bitbullia niin siinäkin savikossa meni kaikki yhtä hyvin eteenpäin jos koneesta löyty puhtia tarpeeksi
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toki harvassa vehkeessä riittää pauhu moiseen hommaan ja harvoin sitä pitää tehä. Sivuttaispito ihan eri maailmasta ku pökkyrällä. Lumella hakkaa sata nolla pökkyrän. Irokki puhdistuu paljon pienemmällä pyörinnällä. Esim. savipooli. Ei leikkaa suota niin helposti. Kuluneella Irokilla ei tee mitään. Pitää olla melkein täyspintanen ja kuluu maantiellä silmissä. Pidän yleismaastorenkaana huomattavasti parempana ku pökkyrää. Kallis ylläpidettävä kun pitää vaihtaa tiheämpään kuin pökkyrä.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä Irokista löytyy pitoja kun aikansa lämmittää.
![]() Kai se kurassa toimii, jos siihen sais toista sataa vauhtia? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() IROK, BOGGER!
JEgoNEERissä oli 37" Boggerit ja nyt on tuliteriä 37" Irokkeja 5 kpl.
Puoliksi kulunut Boggeri painoi 37kg / kpl ja uusi Irokki 34 kg/ kpl. Itse halusin Irokit joissa on pehmeämpi runko ja näin alhaisilla paineilla pitoa kiipeilyissä huomattavasti enemmän kuin Boggereilla. Boggerissa kun oli painetta mittarin mukaan 0.0 niin eivät juuri JEgoneerin alla litistyneet. Toivon että Irokeilla säilyy dana 44 vakio vetarit pidempää ehjinä kun ovat kevyemmät eikä tarvitsisi niin isolla vauhdilla ajaa nousuihin paremman pidon takia. Vaan aika näyttää kun ei jakoloota ole vielä kunnossa jotta pääsisi Irokkeja koittamaan. Tässä Irokit juuri alle laitettuina. paineita taisi olla 2.0. Tässä vanhoilla Boggerilla. Paineita alle 1.0. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 14.02.2012 23:09 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kantsii ehkä tarkistaa toi mittari tai hommata suoraan joku tarkempi. Kyllä pokkerikin menee vannetta myöten kasaan jos painetta ei ole.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() IROK, BOGGER!Lainaus:
Laitoin Irokit tarkotuksella taakse väärin päin jotta voin noudattaa huoltokirjan ohjetta renkaiden kierättämisestä. ![]() Eli kuvittelen näin renkaiden kuluvan hitaammin ja pitävän kauemmin kun jaksaa vaihtaa niiden paikkaa vuosihuollon yhteydessä. Hirvee hinku olisi kyllä päästä Irokkeja koittamaan, tarvii taas huomenna koittaa muistaa soittaa jakolaatikosta Porvoon suuntaan. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 14.02.2012 23:34 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
koita ismo saada se jegoneeri kuntoon seuraaville ajopäiville niin voidaan testata, paikassa jossa muista tekijöistä ei ole niin paljon etua, hakkaako irokki boggerin sata-nolla lumihangessa, itse en tuohon usko niin ois kiva kokeilla, väitän myös että jokseenkin tukkeutunutkin boggeri toimii savispoorissa sivunappuloidensa ansiosta paremmin kuin avoin irokki , ei ole irokista kokemusta, mutta vakio hoojiista tuli aivan eri kulkija kun uuden pinnalla olevat tsl:t vaihtui uusiin boggereihin ja 2h ei todellakaan jaksanut putsata minkäänlaista kuviota. suohiippailua jonkin verran harrastaneena tiedän, että suolla ei suditella, mutta jos pinta antaa periksi heikkouttaan niin enpä ole muiden renkaiden nähnyt nousevan siiihen uran reunalle niin hyvin kuin boggerin tai suo ojien ylitysten sujuvan yhtä jouhevasti.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja mitä siihen vetareiden kestävyyteen tulee, niin vääntö/pito niitä vetareita enemmän rassaa kuin renkaan pyörintänopeus tai koko auton nopeus. |
#11
|
||||
|
||||
![]() IROK, BOGGER!Lainaus:
Minä taas ajattelen näin jotta jos ei päästä pidolla niin tarvii ottaa vauhtia ja siinähän peli helposti hypähtää ja veto päällä kun tullaaan takaisin tantereeseen niin tuloksena voi olla vetari murskaa. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mistäs tällästä rengasta (ltb) saa tollasessa koossa |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tollasina kokoina sitä valmistetaan.
http://www.intercotire.com/tires.php?id=7&g=1 40x16 koko olis vissiin lähimpänä tätä topikin jupinaa. Saatavuutta pitää sit kysellä maahantuojilta. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
joo lukee kyllä intercon sivuilla mutta mistä noita saa ostaa ei ainakaan kotimaasta ja isonvedentakaakin kyselty eikä tukkureilla ollu |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Intercollahan on ollu toimitusvaikeuksia ja tehtaita ollu kiinni ja mitä lie melkein konkkaan menoa yms. Aina joku koko loppu kun esim piratesta selailee niin porukka kyselee jotain harvinaisempaa kokoa.. Ei kait se auta kuin venailla ja laittaa kyselyä tukkureille / suoraan intercolle?
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nii minä veikkasinki, kannattaa kokkeilla ennenku rupiaa arvosteleen hirveesti... ![]() ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://youtu.be/2QuZHuuJLqw ![]() ![]() En menisi aivan ylivoimasiksi kumeiksi kehumaan. On ne muuten komeet rillat... |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Niin no johtuuko sitten kuskista vai autosta kun tässä kuitenkin boggerin pito riitti vaikka pari jeepiä oli hinkannut mäkee vartin verran bitbulleilla ja mud terraineilla ite oisin sitä mieltä, että rengas ratkaisi.
https://picasaweb.google.com/1020702...21711575229746 |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Boggereista ei oo itellä omakohtaista kokemusta, mut Irocci taas tänään näytti ainakin kaverin autossa toimivan loistavasti. Omat kokemukset irocista on kesältä hoojiin alla ja siinä toimi kyllä kanssa tosi hyvin.
|
#20
|
||||
|
||||
![]()
Noo, enpä muista miten muut tuli sun jälkeen tuosta ylös, mutta enpä ihmettele jos sieltä loput tuli ajamalla kun Oka oli ensin lanannut sen 33" renkailla. Boggeri on hyvä rengas, ei siitä pääse mihinkään. Saatan joskus taas itsekin ostaa Boggerit, mutta tuskin Pitbulleista silti luovun.
|
#21
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
- eskimo kaenuusta |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Paljon vastauksia on tullut. Pitää vissiin ostaa Irocit niin voi verrata itse
![]() |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Oikein takavedolla sutkutti paikallaan! on se huono!
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Bogger 16x35x15" VAIHTO---> 37" Bogger | Arska-tehtaalta | O/M/V Renkaat ja vanteet | 10 | 23.01.2011 19:01 |
iroc vs bogger | Lalli bj40 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 16.09.2010 11:09 |
Myyty 7x16" ET 10 aluvanteet BJ ym + "boGGer" kopiot | pee | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 07.08.2009 23:04 |
Ostetaan 36" TSL / IROC:it | jukkatelen | O/M/V Renkaat ja vanteet | 2 | 14.06.2009 21:10 |
Ostetaan iroc 39,5 16" | MOGGI | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 18.06.2008 22:42 |