Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.01.2012, 18:09
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
No sillä saa taas joko yhden varmistuksen myyttiin tai sitten murrettua sen...
Niin päivittelen kun saan kokeiltua.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.01.2012, 21:36
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Ite vaihoin ekana viikonloppuna tohon "uuteen" ruiseriin Toyotan termostaatin ja termarikotelosta löytyi jonkun tuntemattoman toimittajan tarviketermostaattori.

Ulkoiset ja käytännön erot oli noissa seuraavat (molemmissa termareissa oli printattuna 88C lämpötilaksi):
Tarvike: Ylävesiletkun alareuna alkoi lämmetä jo letkulämmittimellä n. 1-1,5h lämmityksellä, moottori lämpeni muutenkin hitaanlaisesti 0 - -5C pakkasilla. Jyvä oli eri kohdassa ja väriltään materiaali näyttää enempi messinkiseltä. Eikä ollut ulkomuodoltaan muutenkaan täysin vastaava tojotan orkkikseen. Muutenkin tuntui lämmittävän tuota ylävesiletkua sen alareunasta vaikkei koneessa ollut mitenkään kauhean korkeat lämmöt edes käsikopelolla.

Marmoritiskin 3x kalliimpi osa: Väritys harmaa, jyvä eri paikassa ja ehkä vähän pienempi? Ylävesiletku ei lämpene laisinkaan vaikka letkulämmitin hurisis tuntikausia, eikä muutenkaan lämmitä ylävesiletkua ennen kuin termostaatti oikeasti aukeaa. Syyläri lämpenee kunnolla jo kohtuullisella ajolla.

Noin mulla, en pääse haukkumaan mätänetin termareita kun en tiijä mistä joku edellinen omistaja on sen läpyskän hankkinut

Ton koneen kanssa ei tietenkaan pidä unohtaa sitä, että pelkästään moottoriöljyä on se kymmenisen litraa ja sen lämmittäminen kestää oman aikansa varsinkin kun tuon teräskasan liikuttelu on tolle koneelle melko vaivatonta, mutta ei pitäis kyllä vaatia mitään volkkarikikkoja, että alkaa löytyä lämpöjä.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.02.2012, 19:07
peralta peralta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Espanja
Viestit: 55
Perusasetus

TOYOTAN orkkis termari vaihdettu ja sama homma ei lämpene.

asiaa on tutkailtu monelta kantilta ja kun tähän laitteeseen on rakennettu iso cooleri, skuuppi, lisäilman otto,vesisuihkut imusarjaan JA LAITTETTU HANA SISÄLÄMPPÄRILLE JOSSA ILMAA....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.02.2012, 20:27
Gaadolf Gaadolf ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.08.10
Sijainti: savo,suomi
Viestit: 22
Post

se vaan on tuossa 61 sessä sen verta paljon nestettä ja öljyvä että se ei ihan vähällä ajolla lämpene, itellä +10 km työmatka eikä lämmöt nouse oikein edes asteikolle, mutta sitten kun pitempään on ajellu ni kyllä se puoliväliin nousee
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.02.2012, 20:30
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 268
Perusasetus

Täällä kans vaihdettu nyt Toyotalta ostettu termostaatti ja se toimii niinkuin termostaatin täytyy. Ennen oli joku tarviketermostaatti eikä pelittänyt ollenkaan. Älyttömän nopeasti ei kone lämpene, mutta selkeästi lämpötilat nousi entiseen verrattuna.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.02.2012, 21:55
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Vaikka kyse onkin nyt 61:sen lämpö ongelmista niin mulla patrol nostaa kyllä lämpöjä ainakin mittarin mukaan mutta sisälle ei tule kuumaa kuin pitäis ? Sellasta haaleen ja lämpösen puoli väliä... Välillä nostaa ihmeellisesti mittarista seuraten lämpöjä ja seilaa muutenkin puolen välin ylä ja alapuolella ? Pahvi on keulalla. Tarvii hakee jonkinlainen vesilämpömittari niin näkee missä ne lämmöt todellisuudessa seilaa... Oisko kellään ajatuksia mistä kiikastaa kun ois mukava että kapiinissa ois kunnolla lämpöö
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.02.2012, 15:25
Gaadolf Gaadolf ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.08.10
Sijainti: savo,suomi
Viestit: 22
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR Näytä viesti
Vaikka kyse onkin nyt 61:sen lämpö ongelmista niin mulla patrol nostaa kyllä lämpöjä ainakin mittarin mukaan mutta sisälle ei tule kuumaa kuin pitäis ? Sellasta haaleen ja lämpösen puoli väliä... Välillä nostaa ihmeellisesti mittarista seuraten lämpöjä ja seilaa muutenkin puolen välin ylä ja alapuolella ? Pahvi on keulalla. Tarvii hakee jonkinlainen vesilämpömittari niin näkee missä ne lämmöt todellisuudessa seilaa... Oisko kellään ajatuksia mistä kiikastaa kun ois mukava että kapiinissa ois kunnolla lämpöö
josppaan on lämppärin kennosto tukoilla, tai sit ei hanikka aukene tapeeksi...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.02.2012, 15:28
Gaadolf Gaadolf ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.08.10
Sijainti: savo,suomi
Viestit: 22
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aparaatti Näytä viesti
Täällä kans vaihdettu nyt Toyotalta ostettu termostaatti ja se toimii niinkuin termostaatin täytyy. Ennen oli joku tarviketermostaatti eikä pelittänyt ollenkaan. Älyttömän nopeasti ei kone lämpene, mutta selkeästi lämpötilat nousi entiseen verrattuna.
mulla oli hoijjakassa näköjään orkkistermari paikallaan, mutta vaihdoin uuden tarvikemallin, ja kyllä se kun oikein mielikuvitusta apuna käyttää, ehkä paremmin lämpii.... tosin tarvike oli 82* ja orkkis tais olla 88*
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.02.2012, 17:01
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja peralta Näytä viesti
TOYOTAN orkkis termari vaihdettu ja sama homma ei lämpene.
Onko tuossa toyotan termarissa uusi tiiviste mukana? Kerran törmäsin nimittäin tapaukseen jossa termarin tiiviste oli niin huono että neste pääsi kulkemaan ohi koko termarin. Yllättävän pieni ohivuoto riittää jäähdyttämään koneen pakkasilla.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.02.2012, 16:27
Gaadolf Gaadolf ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.08.10
Sijainti: savo,suomi
Viestit: 22
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Onko tuossa toyotan termarissa uusi tiiviste mukana? Kerran törmäsin nimittäin tapaukseen jossa termarin tiiviste oli niin huono että neste pääsi kulkemaan ohi koko termarin. Yllättävän pieni ohivuoto riittää jäähdyttämään koneen pakkasilla.
kuulusko termarissa itessään olla tiiviste, tarvikehässäkän mukana oli sellanen kumilerssi, mutta ei se miun mielestä siihen koteloon sopinu pahvitiiviste kotelonväliin oli jonka tietysti laitoin+silikonitiivistettä lisäksi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.02.2012, 01:22
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ainakin jokaisessa muussa toyotassa on ollut termarin reunaan tuleva kumitiiviste, sellainen U-profiilinen. HJ-61 termarikoteloa en tosin ole koskaan itse aukonut.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.02.2012, 10:47
terrier terrier ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.01.06
Sijainti: nivala
Viestit: 173
Perusasetus

läppävika


aika yleinen vika on hojoissa et jää kennolle ilmaa ohjaava läppä pikkasen raolleen eli ei ohjaudu kaikki ulkoilma kennolle.tuo aiheuttaa sen et vaikka kone lämpiää niin sisälle ei tule kuin haaleaa.korjaus:kojetaulun alta putki irti vänkärinpuolelta ja sulkee sen luukun käsin (voi laittaa jonkun "varmistuksenki") eikä koske siihen lämmönsäätövipuun ennen kesää oikeestaan tuo vika on ollut jokaisessa hoojiissa mistä se on tarkastettukki.noista lämpöhommista sen verran et kannattaa ensimmäisenä huuhtoa kunnon pesuaineilla jäähdytysjärjestelmä ja sit tietty laittaa se orkkis termari.ropelli pois ja jos ajelee muualla kuin tiellä ni laittaa sähköflektin katkasijalla/anturilla keulaan.pakkasilla tietty sit vielä keula tukkoon.nuo kun tekee niin jossain vaiheessa alkaa varmasti tarkenemaan hojossakin jos ei ole sit kenno tukossa tossa oli noita hojoja aikoinaan useempiakin joihin noita toimenpiteitä piti tehdä ja kyllä kaikkiin saatiin lämpöä sisälle tulemaan jollakin edellämainituista konsteista.yleisin ongelma oli paskottunu järjestelmä ja luukun raollaan oleminen.tokihan tuo hojon jäähdytysjärjestelmä ei ole tehty alkuunkaan pakkasiin vaan päin vastoin niin ongelmia alkaa tulemaan täällä pohjoisen perukoilla helpostikkin.onneksi nämä pakkaskaudet ei ole pitkiä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj 60 lämpö ongelma hojo85 Tekniikka & Jutustelu 4 24.01.2012 22:00
HJ61 +xenon ongelma Tourinki Tekniikka & Jutustelu 25 12.12.2010 17:46
hj61 murros ongelma Tekniikka & Jutustelu 6 14.09.2005 14:04
Nissan KC:n lämpö ongelma Samppa Tekniikka & Jutustelu 2 28.07.2005 21:18
HJ61 vaihde ongelma... Tekniikka & Jutustelu 10 29.03.2005 09:50


Sivu luotu: 00:12 (GMT +2).