Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.01.2012, 23:58
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
Miten noiden rengaspolitiikka menee talvisin?
Luistaako talvella paljon eli saako olla 4 veto päällä talvella?
Jos meinaat ajaa tiellä talvella paljon, ja oikein lujaakin, niin henkilöauton nastarenkaat alle. Esim 195/65R15 on tasan 25" korkea, yleinen ja halpa. Mönkijän nappularenkaat ei pidä jäällä yhtään...

Jos mulla olis laittaa 7 tonnia mönkijään, niin katselisin rinnakkain istuttavia. Ne on jo melkein auton korvikkeita. Tuulilasi olis talvella kova sana, eikä mikään vaikea toteuttaa edes.

Mulla on kiinalainen mönkijä (Odes 400 4x4) jolla metsiä koluan. Edessä 25X10.00-12 ja takana 25X12.50-12 kummit. Täytyis ostaa vielä eteenkin bilteman ketjut.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.01.2012, 03:08
hj:n Avatar
hj hj ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 882
Perusasetus

juu itellä oli polariksen Sportsman 800 efi vm.08 ja vikoja joita huomasin oli et koneen linjaus ei ollut kohdillaan (koneen etupukki heikko) söi variaattorin hihnoja
ilmanputsarin ja läppärungon välinen välikumi tippui pois paikaltaan.(ilmeni epätasaisena käyntinä)
lataus jännite tai akku huono kun vinssasi ei ottanut kierroksia vaan röpelsi (ei saatu kuntoon takuuaikana)
etumurrokset kalliit
etuperä remontti takuuseen kun joku hieno mäkijarru ei toiminu (kallis jos joutuu maksamaan ite + nelivedon kytkennässä taisi olla jotain muoviholkkeja ja tappeja)
mut muuten hyvä peli ajaa tais silloin olla markkinoitten isoin veto kyky kärrin kanssa.
käy vaan omat vanteet (jako ihmeellinen)
oikee 4x4 kun neliveto päällä joka pyörä vetää

Viimeksi muokannut hj : 28.01.2012 03:15
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.01.2012, 08:06
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.052
Perusasetus

700 Yammu, taattua Yamaha-laatua eli ei ole ollut mitään ongelmia, alkuaikojen sammahtelua lukuunottamatta joku on on korjaanunut putkistomuutoksella.
Ja ois muuten myytävänäkin!
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.01.2012, 12:09
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
700 Yammu, taattua Yamaha-laatua eli ei ole ollut mitään ongelmia, alkuaikojen sammahtelua lukuunottamatta joku on on korjaanunut putkistomuutoksella.
Ja ois muuten myytävänäkin!
Tuo pidetään mielessä

EDIT: se sais kuitenkin olla tieliikennemönkijä...

Viimeksi muokannut ärjyy70 : 28.01.2012 12:12
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.01.2012, 12:14
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Mitäs porukka on mieltä Arctic Cat 500 4x4. Kokemuksia?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.01.2012, 19:17
yypy yypy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 84
Perusasetus

Meillä on 2004 450cc Yamaha Kodiak. Todella vähällä huollolla ja erittäin rankalla metsäajolla kestänyt 2500km. Mitään ei ole koskaan mennyt rikki. Tehoa tai painoahan ei mitenkään liika ole, mutta kyllä tuollakin Magnum Busteria kärryssä on vedelty.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.01.2012, 08:34
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj Näytä viesti
etuperä remontti takuuseen kun joku hieno mäkijarru ei toiminu (kallis jos joutuu maksamaan ite + nelivedon kytkennässä taisi olla jotain muoviholkkeja ja tappeja)
tälläisestä vaivasta on aikapaljon kuulunu polle käyttäjiltä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.01.2012, 23:22
grandi grandi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 29.11.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 7
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sami_k Näytä viesti
tälläisestä vaivasta on aikapaljon kuulunu polle käyttäjiltä
Itellä sportmän 800 cc 08. Alussa 100h välein vaihdettiin takuuseen etuperä. Toisen perän jälkeen huomattiin et olen ajanu mäkijarru päällä. Eli käyttäjässä vika. Sen jälkeen kun opin käyttämään kampetta niin ei muita vikoja. Sen kuulu pollesta et varaosia joutuu odottamaan...Itellä toinen polle menossa ja tyytyväinen ollut, neliveto todella hyvä..päällä silloin kun sitä oikeesti tarvii..800 ehkä maastoon turhan painava kampe, Pienempi kampe kohtuu renkailla ajaa saman asian. 800 nen liikenteessä todella mukava kun vaan sliksit alla, pisin reissu 1000km, syksylle taas maastonakit alle ja mettään...monikäyttöinen peli.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.01.2012, 11:04
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.612
Perusasetus

Itsellä Can-Am 650 Outlander 2007 tieliikennemönkiä ja ei valittamista. voimaa löytyy riittävästi ja lumityötkin käy kätevästi auralla ja vinssillä. suosittelen canaa...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.01.2012, 11:29
Samick Samick ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.12.06
Sijainti: Alajärvi, Finland.
Viestit: 163
Perusasetus

Kokemuksia

Honda 420:
+pieni ja kevyt käsitellä
+laatu
-tehoton
-etuperän "lukko"

Polaris 800
+Mukava ajaa metsässä
-Rikki aina jostain
-Rikki
-Tehoton jos vrt esim 650 canaa

Can am rene 800
+Hyvä monenlaisessa ajossa
+Ei vikoja
-Kova jousitus

Can am 650 traktori
+Teho
+Varusteet
+Can amin laatu (ei suurempia vikoja)
- Ison kokoinen (mutta eikös isonkanssa pärjää aina


Eli suosittelen Can amia, Polariskin on hyvä jos ei olis niin vikaherkkä, Hondakin on hyvä, mutta laitteet ei mielestäni ole tämänpäivän kehityksessä pysyneet mukana.
Muitakin merkkejä varmaan yamaha ja cattikin on hyviä pelejä, ei ole vaan kokemusta.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.01.2012, 12:05
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.261
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja grandi Näytä viesti
Itellä sportmän 800 cc 08. Alussa 100h välein vaihdettiin takuuseen etuperä. Toisen perän jälkeen huomattiin et olen ajanu mäkijarru päällä. Eli käyttäjässä vika. Sen jälkeen kun opin käyttämään kampetta niin ei muita vikoja. Sen kuulu pollesta et varaosia joutuu odottamaan...Itellä toinen polle menossa ja tyytyväinen ollut, neliveto todella hyvä..päällä silloin kun sitä oikeesti tarvii..800 ehkä maastoon turhan painava kampe, Pienempi kampe kohtuu renkailla ajaa saman asian. 800 nen liikenteessä todella mukava kun vaan sliksit alla, pisin reissu 1000km, syksylle taas maastonakit alle ja mettään...monikäyttöinen peli.
Mikä hemmetin mäkijarru ja miten se voi särkeä sen etuperän?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.01.2012, 12:31
dexta dexta ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.01.09
Sijainti: Etelä-savo
Viestit: 144
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Mikä hemmetin mäkijarru ja miten se voi särkeä sen etuperän?
http://keskustelu.sammysatv.com/view...=12085&start=0

Jarrusta puhetta
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.01.2012, 12:58
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Vähän tuntuis siltä että mitä uudempi/enemmän ominaisuuksinen vehje niin sitä enemmän "vikoja" eli esim. mäkijarru, ohjaustehostin jne.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.01.2012, 13:00
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus

Itellä -08 pollen 500efi traktori.
Nyt 160h mittarissa ja 4 ylimääräistä huolto kertaa on ollu esim. juurikin tuo etuperän mäkijarru homma. Mukava ajaa ja kaikin puolin ajopuoleen tyytyväinen. Muuten perus paskaa jenkki laatua. Jos nyt ostaisin tulisi yamaha.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 29.01.2012, 14:30
grandi grandi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 29.11.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 7
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Mikä hemmetin mäkijarru ja miten se voi särkeä sen etuperän?
Mäkijarru tarkoitettu esim. kuorma päällä vaaraa ajettaessa. Laitetaan mäkijarru kytkimestä päälle, Sähköinen hydraulipumppu käynnisyy ja alkaa hydraulisesti jarruttamaan (näin muistelen huoltomiehen kertoneen), näin ei tarvi polkea jarrua kokoajan. Tämän kun jättää sitten tasaiasella ajolla päälle niin polttaa levypinnat piloille. Alkuperäisessä perässä muistaakseni 1.5dl:n öljytilavuus joten ei ole tarkoitettu kuin hetkelliseen käyttöön jotta ei lämpene liikaa.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 29.01.2012, 17:12
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.261
Perusasetus

Ok. Eli taas yksi tarpeeton särkyvä lisä ominaisuus jonka voi korvata ajamalla etuveto kytkettynä.

Tuo oma 40000 km ajettu kawa on kyllä siitä hyvä että siiinä ei ole noita "ominaisuuksia" eli tönkköneliveto eikä muuta. Paitsi kitkalukko edessä joka ei tietenkään enää toimi.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 28.01.2012, 11:45
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Mulla on kiinalainen mönkijä (Odes 400 4x4) jolla metsiä koluan. Edessä 25X10.00-12 ja takana 25X12.50-12 kummit. Täytyis ostaa vielä eteenkin bilteman ketjut.
Miten sulla on toiminu toi kiinalainen kun näyttäs siltä että joissain on jopa enemmän takuuta kuin ns. merkkivehkeessä??

Onko se takuu sit pelannut asiallisesti?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 200cc mönkijä,50cc mönkijä, Solifer scode.. MakeO O/M/V Muut 13 30.11.2011 19:11
Ensimmäinen maastoauto smos Tekniikka & Jutustelu 49 07.01.2010 08:05
Jee, ensimmäinen bannaus LaaLaa Chit-Chat 8 13.04.2005 06:46
Ensimmäinen ajokerta? jv Tekniikka & Jutustelu 21 13.05.2004 11:20
Ensimmäinen ps.com uneni Hippiäinen Rakas Päiväkirja 2 30.11.2003 10:55


Sivu luotu: 03:32 (GMT +2).