Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.11.2011, 08:16
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
kierrokseen nauhaa kuluu n. 40mm
Mitä, onko sulla puolen tuuman putket pakosarjassa vai laskimessa huonot patterit?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.11.2011, 12:09
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Mitä, onko sulla puolen tuuman putket pakosarjassa vai laskimessa huonot patterit?
no sitä mäkin mietin... ja sit hokasin mitä oli jäänyt matkasta... meneehän sitä tosiaan 120mm kierros ja nauhaa oli 15000mm eli125 kierrosta..

reikiä tule peltii melko varmasti joka tapauksessa vaikka nauhan tai muun laittaisinki pakosarjaan, en usko että esim. ilmastointi on sen enempää kummissaan kesällä kun mitä se nyt on ollut kun kylmäaineputket kulkee kuumassa konehuoneessa, takareuna on jo auki konepellistä, mutta ei tunnu riittävän mihinkään, aurinkoisina päivinä konehuoneessa on niin kuuma ettei esim. ilmanputsarikoteloon viitti nojailla paljaalla kädellä. lattialämmitys on myös melko tehokas, nykylimsapullot tuppaa mennä lättänäksi jos ne jättää tyhjänä lattialle, eikä ne kovin kylmänä pysy täytenäkään, ja tilanne pahenee melko äkkiä kun ajaa vielä vähän pyöriä upoksiin että pohja tulee maata vasten. Toki syyhän ei ole yksin pakosarjan vaan suurin syyllinenhän tohon varmaan on kuiteskin noi sähköflektit mitkä työntää sitä kuumaa ilmaa joutusasti päin tulipeltiä ja siitä auton alle.

lämpösuoja imusarjaan suojaamaan pakosarjan lämmöltä on sinänsä vähän ongelmallinen kun ne pirut tulee limittäin ja samoilla pulteilla kiinni, on kovan työn takana taiteilla semmonen osa että se olis siisti, kestävä ja tarpeeksi ilmaväliä toimiakseen tehokkaasti.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.11.2011, 12:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
no sitä mäkin mietin... ja sit hokasin mitä oli jäänyt matkasta... meneehän sitä tosiaan 120mm kierros ja nauhaa oli 15000mm eli125 kierrosta..

reikiä tule peltii melko varmasti joka tapauksessa vaikka nauhan tai muun laittaisinki pakosarjaan, en usko että esim. ilmastointi on sen enempää kummissaan kesällä kun mitä se nyt on ollut kun kylmäaineputket kulkee kuumassa konehuoneessa, takareuna on jo auki konepellistä, mutta ei tunnu riittävän mihinkään, aurinkoisina päivinä konehuoneessa on niin kuuma ettei esim. ilmanputsarikoteloon viitti nojailla paljaalla kädellä.
Paljon on jenkkilä pojat tehny peltiin reikiä että karkaa kuuma ilma helpoimpaan suuntaan (ylös), ja hyvin on toiminut. Takareunan nosto jeesaa, mutta ongelma on tosiaan siinä että raitisilmanotto on tuulilasin etupuolella -> kuuma ilma imetään suoraan sisään ja ilmastointi joutuu tehdä enemmän työtä. Jos pelti on takaa kiinni ja lämpö menee ylös konepellin rei'istä niin ehkä saa viileämpää ilmaa sisälle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.11.2011, 13:55
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Muistaakseni Jounilla on Wranglerissa semmonen kanaverkko konepellin leveydeltä sen etuosassa ehkä n. 20cm leveänä ja kuulemma auttaa kuumuusongelmiin. Siitä vain menee tavara myös toiseen suuntaan, joten kovalla vesisateella voi laturit sun muut olla kosteena.

Grandin 5.9-koneisessa on konepellissä pitkittäiset ilma-aukot puolellaan. Lieneekö ne vain näöksi, vai onko ne oikeasti toimivia? Vastaavat jos virittäisi XJ:n konepellin takaosaan, niin silloin tuuletus ei haittaisi AC:ta ja ei tulisi vettäkään sisään. Ja olis lisäksi "ärjyn" näkönen.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.11.2011, 14:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Grandin 5.9-koneisessa on konepellissä pitkittäiset ilma-aukot puolellaan. Lieneekö ne vain näöksi, vai onko ne oikeasti toimivia? Vastaavat jos virittäisi XJ:n konepellin takaosaan, niin silloin tuuletus ei haittaisi AC:ta ja ei tulisi vettäkään sisään. Ja olis lisäksi "ärjyn" näkönen.
On toimivat, niistä huomaa ja tuntee niin kesällä kuin talvella tulevan kuuman ilman. Oli niitä konehuoneen lämpöeroja joku mitannutkin 5.2:n ja 5.9:n välillä, ja auttaa kyllä. Talvisin jos on konepellillä jäätä niin kaikki sulaa tuuletusaukkojen ympäriltä äkkiä

Porukka on samoja käyttänyt xj:ssäkin, mutta esim jonkun vanhan chrysler le baronin vastaavat on isommat ja päästää enemmän lämpöä läpi. Tai sit vaan ostaa k- raudasta jotkut ilmanvaihtoritilät ..ja onhan niitä tarvikemallisiakin kohtuuhintaan olemassa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.11.2011, 15:35
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Äkkiäkös sitä noheva rälläköi konepeltiin sopivat viillot, taivuttaa pellin ylös ja hitsaa irtopellistä leikellyt loput lamellit tms! On vain sisäpuolella ne pokkaukset, jotka rajoittaa vähän aukkojen kokoa ja paikkaa... Tais tulla siis kerrankin pintapeltihommia.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.11.2011, 20:31
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

scooppi vois ollakkin jos jonku hyvän näkösen mallin jostain näkis...



tässä lainaus saamastani sähköpostista tech line pinnottusta koskien


Terve

Oikein tehtynä keraamipinnoitus on lähes ikuinen ja ehkäisee korroosiota myös todella tehokkaasti. Toki mekaaniset iskut voivat pinnoitetta kuluttaa, mutta pelkät sääoikut eivät pinnoitteelle mahda mitään sillä se on kiinni perusmetallissa molekyylitasolla paiston jälkeen. Paras tulos saadaan uudelle sarjalle pinnoittamalla sekä sisäpuoli että ulkopuoli. Tämä onnistuu vain meillä pinnoituspalveluna. Ulkopuolet voi pinnoittaa itsekin, päällikeraami Black Satinin alle voi laittaa eristyskykyä lisäämään vielä aluskeraami HHBK.

Meillä toteutettuna pakosarjan ulkopuolen 2-kerrospinnoitus 234 euroa ja sisäpuolien pinnoitus tähän päälle +60e. Tee-se-itse -toteutukseen tarvitset 250 ml putelit ainetta á 80,65 € per laatu. Vesiohenteisena aluskeraami HHBK vaatii välittömän uunituksen 260 celsiuksessa. Black Satinin voi ilmakuivata ja "paistaa" asennettuna moottorin kupeeseen.

Terveisin
Markus Martelius
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.11.2011, 08:03
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.480
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Muistaakseni Jounilla on Wranglerissa semmonen kanaverkko konepellin leveydeltä sen etuosassa ehkä n. 20cm leveänä ja kuulemma auttaa kuumuusongelmiin. Siitä vain menee tavara myös toiseen suuntaan, joten kovalla vesisateella voi laturit sun muut olla kosteena.
Joo, en löytänyt tästä kunnollista kuvaa, mutta tästä videosta näkyy tuo kanaverkko. Ainakaan omassa Jeepissä en ole kovinkaan huolissani konehuoneeseen tulevasta vesisateesta.

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.11.2011, 01:52
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Ettei aivan mene lämpöpumppufoorumiksi niin poiketaan vähän aiheesta


Viimme viikonloppuna Villerin kanssa piti katsella yksittäinen elokuvahistorian klassikkoteos, oikea mestarillinen, eeppinen kaunokuvaus "jumala armahtaa, minä en" (Hill, Spencer). No kaverilla kun on tuo "cooler, six weeks" vielä vähän kesken eikä ajolupaa siis ole niin pitihän se hakea kotoa. Jeeppi vaan ei ole näköjään tottunut sitä kaupaa, essoa ja rumalankangasta kauempana käymään kun jo menomatkasta ilmennyt puhdittomuus senkun paluumatkalla paheni. Siinä muutama kilsa ennen keskustaa rupes ilmaantuun matkantekoon huolestuttava ravistus. Meinasin jo poiketa Bemaripojun ikkunan taakse huutamaan että tuu ikkunaan, täälä huutaa minä. Mutta kun kello oli noin ja me niin, jatkoin shelille asti. Siellä todettiin että hanttarin pyörässä on sisälämmitin päällä...

Ei muuta tallille ja tassu ilmaan.

Jarrulevy sininen, turve paloi satulan päälllä, kaikki tiivistekumit riekaleina. Koitettiin vielä elvyttää mutta mäntää sisään painaessa tuli mantä ja viilapenkkivaurio.

Mulla on kokoelma kunnostusta vaativia satuloita mutta en niitä nyt sitte tähä ketutukseen viittinyt alkaa, later... Wj jarrut olis vaatinut vähä liikaa taaloja ja aikaa ja kun on tässä nyt vähä tuntunut olevan muutakin ruuvattavaa ihan malliksi.


No rokkiauto yllätti ripeydellään, sunnuntai-iltana tilatut tuotteet ilmaantui torstaina kotipihaan.



Molemmille puolille tuli tommoset
valmiit satsit, eli kaikki hilut ja palat valmiina muuta bolt on, ja uudet levyt, vanhat kun oli jo kertaalleen sorvattu joten alimittaseksi olis menny.

Viimeksi muokannut Rytari : 21.02.2012 17:41
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.11.2011, 02:00
pikku-pepe pikku-pepe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.03.08
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 502
Perusasetus

Onneksi jeeppiin panostaminen ei mene hukkaan
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.11.2011, 09:41
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
No rokkiauto yllätti ripeydellään, sunnuntai-iltana tilatut tuotteet ilmaantui torstaina kotipihaan.

Jep, Itsekin ihmetellyt että kuinka nopeasti osat tulee ison veden takaa. Viimeksi tilasin perjantaiaamuna, Niin tiistaina aamulla klo 8.00 oli osat pihalla.
Tuliko magneettitarra paketissa?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Käyttöauto max.700€ R4p1d0 O/M/V Ajoneuvot 3 12.05.2010 18:00
Ostetaan käyttöauto teamosmo O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2009 21:01
Myydään käyttöauto x 2 osatauno O/M/V Ajoneuvot 4 06.11.2008 17:02
Ostetaan Käyttöauto max 1500€ kuningaskulkuri O/M/V Ajoneuvot 11 04.10.2008 09:46
O: Käyttöauto panzer O/M/V Ajoneuvot 7 28.01.2008 21:16


Sivu luotu: 11:21 (GMT +2).