![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() blazerin pinionin mutteri???olis tarkotuksena vaihtaa blazerin etuperäsrä stefa ja tiiviste. onkos siinä pinioniakselin mutterilla joku momentti mihin se pitää pistää vai onkos siinä jokin muu juttu ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Periin hypoidi peräöljyä, normi vaihteistoöljy ei käy. Jos on kitkalukko niin pitää olla sille vielä sopiva lisäaine tai valmiiksi lisäaineistettu öljy. Litramääriä en enää muista, mutta pari litraa per akseli ainakin varaisin jos tollasta lähtis tekee, ehkä viis litraa yhteensä niin ei lopu kesken. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Omassa käytin joskus luvuilla lisäaineistettua öljyä sillä verukkeella että pehmeempi kytkeytyminen vois helpottaa vetarin oloa kun lukko yrittää särkee paikkoja just kytkeytyessään yleensä toisen pyörän jo sutiessa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
onko näissä tuotteissa edes mitään lukkoa vakiona? jos on niin ei se kovin hyvin ainakaan toimi...
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
On ollu vakiona sekä kitkalukolla että ilman. Jos on ilman niin helpohkoa olis lisätä lock-right tai vastaava palalukko. Onks tää ihan käyttis, harraste kruiseri vai ihan offikäyttöön tulossa?
|
#7
|
|||
|
|||
![]() pinionin muteri löysässäkö?
vaihdoin takakardaanista ristikot ja siinä yhteydessä huomasin että tuo "haarukka" vai mikä lie nimeltään kuitenkin se mikä on siinä pinionakselin päässä mihin tulee kardaani ristikolla kiinni. niin tämä "haarukka" tuntui olevan löysässä, kiertyi siinä ees taas vaikka akseli ei liikkunut... muihin suuntiin ei tuntunut olevan välystä.enkä nyt tarkoita sitä rattaitten välystä mikä siellä kuuluukin olla. välys oli noin milli kierto suunnassa. onkos tuo ihan normaalia,vai pitäiskö olla ihan yhtä puuta . en sitä mutteria sen enempää kokeillut mutta auto ainakin liikkui ennen kuin mutteri
|
#8
|
||||
|
||||
![]() ![]() öö siis hetkinen... pinionin yoke on siis tämä osa ja on mutterilla kiinni pinionissa... kumpiko siinä nyt kiertyi? tämä pinionin päällä vai pinioni yokeineen, muttereineen päivineen... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
juurikin tuo käikäle! tämä yoke kiertyi vaikka mutteri ja pinioni pysyivät paikallaan. eikös sen mutterin pitäisi kiristää tämä yoke siihen pinionii?
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
kiertyy siis noin millin jos niin voi sanoa...
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
eli yoke on siitä booristaan väljä pinjonille jos rautalangasta väännettynä oikein ymmärrän, ja pinioni on silti kireessä ja mutteri kiinni... periaatteessa jos pinjonin laakerit hieman kuluu ja siten esijännitys häviää ja yoke löystyy niin aikaa myöden kiihdytellessä se yoke edes takaisin repiessään kyllä kuluu booreistaan, mut silloin pitäis kyllä olle sen pinjonin välee vähän muuhunkin suuntaa, jos ei sit oo aikanaan kiristetty mutta kuluminen on jo tapahtunut, toki tämä on siis pahin vaihtoehto, mutta siitä pääsee yoken, stefan ja krympiholkin uusimalla, on vaan ainut mitä mulle tulee nyt juuri mieleen.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jeep xj pinionin stefan vaihto ? | sako | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.06.2010 19:46 |
Lj:n takaperän pinionin laakerit? | -Stedt- | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 26.02.2010 21:31 |
Ostettu HJ-60 pinionin laippa | Arska-tehtaalta | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 15.01.2010 10:24 |
HJ60-HJ61 pinionin laipat ja kardaaniasiaa | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.01.2010 20:06 |
HJ murikan/pinionin krymppiholkin uudelleenkäyttö? | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.10.2004 10:04 |