![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Onko kuvia Missä otit öljypaine ja mihin paluu mene?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
klaukkalan diiselis on vaa ryntäys penkki missä on hyvä ajaa katsastus lappuja tehokkaisiin autoihin
en tiedä sun tapauksessa kun on noin pieni turbo niin varmaan ehti paineet nousta mut iso turbosissa autoissa ryntäys penkissä tulee aika kesyjä lappuja.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
irtosi tällä 1 versiolla.Seuraavaksi on uutta projektia suunnitteila, katsotaan , jos ahdin ja auto vaihtuisi
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lisää tietoa 2l2:sen turbotuksesta kaivataan. Lähinnä tuo öljynpaine turbolle kiinnostaa. Onko se banjoliitin mikä menee alipainepumpulle samassa kanavassa kuin esim öljykello? Eli riittääkö paine varmasti turbolle saakka. Ei kehtais uutta ahdint kokeilulla tuhota
Eli turbottajat mistä olette näissä vaparilohkoissa öljyn ryöstäny?Itse meinasin urakoida paluulle puolentuuman reijän lohkoon siihen kohti missä se on vakiona turbossa ja letkukara siihen. Semmuinen pyöreä tasanne sen panjoliittimen vieressä...
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99 |
|
#5
|
|||
|
|||
TarkkanaLainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#7
|
|||
|
|||
|
joo täytyy tarkistaa se öljyn määrä. Oisko ahdin ollu holset td04 tai joku, ei mikään mahti mutka.
Joo no sitten mä teetän vaa toisen öljyletkun panjoliittimella ja ryövään sen siitä alipainepumpun linjasta. Pikkase vaa äkkiseltään näyttää että se panjoliitin tulee tuossa mittakaavassa sen suunnitellun öljypaluun eteen. Mutta jos hommais ne kummatkin letkut uudet ja ja laittaisi lyhyemmän pultin ja siirtäisi letkut lähemmäksi lohkoa ni tulis parempi tila paluulinjan nipalle lohkoon... Ymmärsinkö oikein että moni on värkännyt sen paluun t-haaralla siihen alipainepumpun paluu linjaan. Eikös tuo kuristu sillätavoin jo aika reilusti. Turbolta lähtevä linja on jotakuin 15-18 mm sisähalkaisijaltaan? Onko tuossa turbon asennossa muuten jokin tarkka sääntä paluun ja paineen suhteen? Vai voiko sitä kallistaa jossain määrin, vai onko ehdotonta että paluu on suoraan alapuolella?
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
itse olen kairannu öljy pohjaan reijän paluulle ja paineen lohkon taka osasta olevasta valmiista propusta johon tulee öljyn paine.
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ja melkolailla pystysuunnassa se paluu pitäisi lähteä, toki muutaman asteen heitot ei meinaa mitään, kallistuuhan se ajaessakin...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Ei ole tullut kuvattua, mutta alipainepumpulle tulee voitelu moottorin kylestä
niin norm banjoliittimellä (tuplapultti kierre M10*1,25 ) öljynpaineletkua pitkin ja paluu 22mm (letku sisä 25mm) moottorin kylkeen t-haroitus alipainepumpun paluun siten ,että 22mm-10mm(alipainep.)-13mm.Elikkäs lopussa vähän ahdistaa kun 22mm supistuu 13mm(porattu maksimiin).Tuntuu toimivan.
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| hj-60 turbotus | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.10.2009 08:16 |
| HJ-60 turbotus | Nerd-O | Maasturiprojektit | 64 | 17.03.2009 18:14 |
| l-200:sen turbotus | maasteri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.11.2006 22:09 |
| 3B turbotus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.09.2006 10:28 | |
| Turbotus | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.12.2003 19:28 |