Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.07.2011, 22:32
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Koska pokkeri on jumalan keksintö eikä sen toimintaa saa aliarvioida
Tuossahan se tuli kiteytettynä.

Omakohtaisesti voin sanoa, että leikkamalla boggerin isot ja keskikokoiset nappulat poikki, ei sivuttaispito häpeä irokille, pippelin bullistajalle tai muullekaan MAASTOrenkaalle.
Leikkaamattoman pokkerin sivuttaispito on kehno vain nuoskalumessa ja savessa.
Vetopito on sitten huomattavasti parempi kaikkialla muualla ja erityisesti iso kulmahammas haukkaa pitoa yllättävistä paikoista kuten niljakkaista juurista jne.

__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.07.2011, 00:11
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
"...leikkamalla boggerin isot ja keskikokoiset nappulat poikki..."
Miten siis pitäisi leikata? Iso pala keskeltä ajosuunnassa yhdestä kohtaa poikki leikkurin terän verran vaiko enemmän, vaiko kahdesta tai vieläkin useammasta kohdasta? Entä muut nappulat?

Tämmönen löyty arkistojen kätköistä, toi ylempi leikkaustapa ois varmaan sivuttaispitoa tuova...? http://forums.offipalsta.com/showthr...kaus&page=2#43

Leikkausta vois varmaan soveltaa myös Brutaleihin, vaikka moisen uutuuden toimivuus ja leikattavuus on vielä kokemusta vailla...

Tämmöstäkin löyty: http://forum.ih8mud.com/chit-chat-se...-works.html#10

Surffailtuani vielä lisää löytyi kaikennäköistä leikkaustapaa, jopa sellaista jossa pikkunappulat leikataan kokonaan pois. Sillä tulee kuulemma järkyttävästi lisää mutapitoa. Pitäsköhän sittenkin hankkia vain pökkyrät ja alkaa tekemään rohkeasti omaa kuviota...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 06.07.2011 00:33
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.07.2011, 07:35
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Miten siis pitäisi leikata? Iso pala keskeltä ajosuunnassa yhdestä kohtaa poikki leikkurin terän verran vaiko enemmän, vaiko kahdesta tai vieläkin useammasta kohdasta? Entä muut nappulat? Pitäsköhän sittenkin hankkia vain pökkyrät ja alkaa tekemään rohkeasti omaa kuviota...
Mulla oli leikattu about tuon ih8mud mukaan eli iso ja keskikoinen kahdella vinolla n.8mm uralla ja pienet suoraan poikki. Leikkauksen jälkeen boggeri elää myös kevyen auton alla eli suosittelen.

Yksi tapa on leikata pikkunappuloista 2/3 pois ja jättää vain renkaan keskelle pienet pätkät satunnaista maantieajoa tasaamaan.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.07.2011, 07:47
AtAi AtAi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.07.11
Sijainti: Raisio
Viestit: 8
Perusasetus

Tekeekö INSA TURBO SPECIAL TRACKillä mitään?
Hinta olis kohtalainen.... kun 16"set on aika suolasen hintasia yleensä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.07.2011, 11:17
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Tästähän tulikin oikein viriili topiikki! Hienoa!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AtAi Näytä viesti
Tekeekö INSA TURBO SPECIAL TRACKillä mitään?
Hinta olis kohtalainen.... kun 16"set on aika suolasen hintasia yleensä.
Ostaisin heti kyseiset kummit, jos vain olisi koossa 33/12,5-15 saatavilla. Insan Saharat on tautisen hyvä ja edullinen yleiskumi XJ:hin. Toimii lumessa, maantiellä, kivikossa, ainoastaan syvässä mudassa menee tukkoon ja matalassa pääsee usein hapella. Mutaongelmasta pääsisi S-Trakcilla, vaan kun ei saa niin ei saa mistään.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Edelleen kysyn, että jos boggeri on (vaikka sitten leikattuna) niin erinomaisen hyvä, niin miksi niitä ei sitten näe suurimmassa osassa jenkkien rock- crawlereita?
Mitä sitä nyt leikattavaa kumia ostamaan, jos valmilla (Rocker) pärjää?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Eiks tämmöset Brutalet olis Winchesterille kokeilun arvoiset? Ei tulis siirtymilläkään varmasti ongelmia kun on ko. rengaskoko jo otteessa. Ja hintakn varmasti reilusti Boggereita tai Bitbulleja halvempi.
Boggerit 1300€ ja Brutalet 1000€. Onhan siinä eroa ja kieltämättä nyt leikkausasioiden ilmaannuttua mielenkiintoinen ajatus olisi muokata Brutalea... Pittbullien hankinnasta taidan luopua, kun pitäs hommata 10" vanteet (pienin leveys 13,5") ja on sitten niitä pysymisongelmia sun muita juttuja.

Sciroccot saisi 630€ ja on sama kuvio kuin Special Trackissa. Vaikka 31" versio onkin, niin on 32" tod. kooltaan ja isompi myös kuin nykyinen Sahara. Kuulostellaan nyt mitä mielipiteitä muilla olisi, kun tähän asti on tullut repullinen kommentteja ja uusia ideoita. Kumma sinänsä, ettei tälläistä topiikkia ole ollut vielä aiemmin...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.07.2011, 11:41
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Boggerit 1300€ ja Brutalet 1000€. Onhan siinä eroa ja kieltämättä nyt leikkausasioiden ilmaannuttua mielenkiintoinen ajatus olisi muokata Brutalea... Pittbullien hankinnasta taidan luopua, kun pitäs hommata 10" vanteet (pienin leveys 13,5") ja on sitten niitä pysymisongelmia sun muita juttuja.

Sciroccot saisi 630€ ja on sama kuvio kuin Special Trackissa. Vaikka 31" versio onkin, niin on 32" tod. kooltaan ja isompi myös kuin nykyinen Sahara. Kuulostellaan nyt mitä mielipiteitä muilla olisi, kun tähän asti on tullut repullinen kommentteja ja uusia ideoita. Kumma sinänsä, ettei tälläistä topiikkia ole ollut vielä aiemmin...

BRUTALE, BRUTALE, BRUTALE Lähet tänään hakee offivarusteesta, niin mennään viikonloppuna testailemaan
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.07.2011, 11:49
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Simexiä löytyy 32x10,5x15 sama kuvio kuona special trackissä, olisko se mitään. Todellista kokoa tietty ei saa kuin mittaamalla. Sit isompaa special trackkia löytyy, 285x75x16 jos vanteet hommaat.? Mut toi tais olla 34" eli mahtuuko pyörimään?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.07.2011, 15:56
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Angelo Näytä viesti
Simexiä löytyy 32x10,5x15 sama kuvio kuona special trackissä, olisko se mitään. Todellista kokoa tietty ei saa kuin mittaamalla. Sit isompaa special trackkia löytyy, 285x75x16 jos vanteet hommaat.? Mut toi tais olla 34" eli mahtuuko pyörimään?
Simexin sivuilta: 32/10.5-15 Extreme Trekker 113N TL, ø847 (=33,3"), leveys 247 (=9,47"). Sciroccoa 1,8" isommat ja 0,7" kapeammat. Nykyisiä saharoita 2,5" isommat ja sama leveys. Mistähän tuota Simexiä edes mahtas saada Suomessa ja mihin hintaan?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
BRUTALE, BRUTALE, BRUTALE Lähet tänään hakee offivarusteesta, niin mennään viikonloppuna testailemaan
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Ja alkuperäisen kysyjän autoon ehottomasti brutalet niin saadaan käyttäjäkokemuksia niistä!
No jo on äijillä nyt suuri hätä! Tarttis vielä autoa vähän korjailla kevään Punkan reissun jälkeen ennen liikenteeseen ottoa, kun muuten poliisitkin nauraa kuset housuihinsa.

Mutta kiitos kuitenkin ajotarjouksesta. Näillä kulmin ei ole jostain kumman syystä ollut ajotapahtumia yhtä paljon tänä kuin viime kesänä. (wink, wink)
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.07.2011, 13:01
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

Käyttäjien mukaan pitybull Rockeri päästää ilmaa vanteen ja renkaan välistä kun matalapaineinen rengas joustaa ja kylki rypistyy, esim kiven tai kannon yli ajaessa. Jotenkin tuo kyljen rytistyminen jatkuu renkaan jalkaosaan asti ja sitten kumin ja vanteen välistä suhahtaa ilmat kuubaan. Tohon ei vanne oikein auta vaikka olis mitä humppia ja missä kohdassa vaan. Mut toivottavasti offipalstaajilla pysyy kumet vanteella ja ilmat sisällä.

Ja onhan pitbulleissa valmistajan mukaan tärkeinä ominaisuuksina joka mallissa teksasin osavaltion muotoisia nappuloita, erilaiset tekstit renkaiden eri puolilla joka on "cool" sekä monelaisia "tire tattoo" kuvioita kyljessa. Elikkäs aika gangstat kumekset jokatapauksessa!

Ja alkuperäisen kysyjän autoon ehottomasti brutalet niin saadaan käyttäjäkokemuksia niistä!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.07.2011, 13:24
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Käyttäjien mukaan pitybull Rockeri päästää ilmaa vanteen ja renkaan välistä kun matalapaineinen rengas joustaa ja kylki rypistyy, esim kiven tai kannon yli ajaessa. Jotenkin tuo kyljen rytistyminen jatkuu renkaan jalkaosaan asti ja sitten kumin ja vanteen välistä suhahtaa ilmat kuubaan. Tohon ei vanne oikein auta vaikka olis mitä humppia ja missä kohdassa vaan. Mut toivottavasti offipalstaajilla pysyy kumet vanteella ja ilmat sisällä.

Ja onhan pitbulleissa valmistajan mukaan tärkeinä ominaisuuksina joka mallissa teksasin osavaltion muotoisia nappuloita, erilaiset tekstit renkaiden eri puolilla joka on "cool" sekä monelaisia "tire tattoo" kuvioita kyljessa. Elikkäs aika gangstat kumekset jokatapauksessa!

Ja alkuperäisen kysyjän autoon ehottomasti brutalet niin saadaan käyttäjäkokemuksia niistä!
Nostakaapa käsi pystyyn kaikki ne joilla nuo ilmat karkailee Pitbulleista. Itsellä ei ole moista ongelmaa ollut tuon aika pirun painavan Toyotani alla jossa 42x15.00-16 Pitbull Rockerit ja 16x10 TML vanteet beadlockeilla. Ei lähteneet vanteelta edes Laatokan pitkällä 10 km suo-osuudella vaikka painetta oli alle 0,2 bar ja renkaat aivan telamattona.

Mikäli oikein käsitin tämä vanteelta lähtemisongelma ilmenee kahdessa autossa ja niissä on Cragarin vanteet joissa humpin ja vanteen reunan väli kapeampi tai sitten halkaisijassa eroa muihin vanteisiin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.07.2011, 08:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Tuossahan se tuli kiteytettynä.

Omakohtaisesti voin sanoa, että leikkamalla boggerin isot ja keskikokoiset nappulat poikki, ei sivuttaispito häpeä irokille, pippelin bullistajalle tai muullekaan MAASTOrenkaalle.
Leikkaamattoman pokkerin sivuttaispito on kehno vain nuoskalumessa ja savessa.
Vetopito on sitten huomattavasti parempi kaikkialla muualla ja erityisesti iso kulmahammas haukkaa pitoa yllättävistä paikoista kuten niljakkaista juurista jne.
Leikkaamallahan boggerista saa aivan erinomaisen renkaan, eikä se missään nimessä huono ole muutenkaan. Mutta jotenkin vain pistää naurattamaan pökkyrän aivan ylijumalallinen asema varsinkin Suomessa. Kun niitä muitakin hyviä renkaita on, mitkä voi toimia suoraan kaupasta ostettuna omassa käyttöympäristössä paremmin kuin boggeri. Ja ovat vielä halvempia.

Edelleen kysyn, että jos boggeri on (vaikka sitten leikattuna) niin erinomaisen hyvä, niin miksi niitä ei sitten näe suurimmassa osassa jenkkien rock- crawlereita? Osa niitä käyttää, mutta harva, eli suurimmalla osalla jotain muuta rengasta alla. Sen sijaan mutakisoissa taitaa olla suurimmalla osalla boggerit. Luulisi senkin kertovan jotain?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä hyvä ½" pulttipyssy? Jallu Tekniikka & Jutustelu 136 29.08.2015 19:26
Ostetaan ostetaan bfg at 235/75/15 rengas jossa hyvä pinta Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 0 19.11.2010 18:51
Mikä hyvä aihio käyttöoffikseksi? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 44 05.11.2008 17:50
Mikä olisi hyvä rengas? illu2 Tekniikka & Jutustelu 25 08.01.2007 05:17
Mikä olis hyvä nimi T:mi:lle? SamiN Chit-Chat 32 24.12.2005 10:30


Sivu luotu: 08:35 (GMT +2).