![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ihan oikeasti, niinkuin joskus olen todennut omassakin rakennustopikissa, ja kuten on monet muutkin todenneet omissaan, että noilla Suomalaisilla kaaripykälillä ei ole niin vitunkaan verran tekemistä sen kanssa kestääkö ne kaaret ihan oikeasti vai ei!!! Ne kaaret voi tehdä vaikka kuinka monella eri tavalla niin, että ne kestää, on turvalliset, ja suojaa silloin kun tarvitaan. Ei tartte olla joka topikissa mankumassa että "Miksi et tehnyt sääntöjen mukaisia?". Vittu, kun ei varmaan porukkaa kiinnosta. Joillakin ihmisillä myös se auton käytettävyys merkkaa jotain. Vittu, että vituttaa!!! ![]() edit: Niin juu, olen kyllä samaa mieltä siitä että kandee ennemmin tehdä mutkat aina taivuttimella jos mahdollista, onhan se kestävämpää. Mutta joskus on pakko käyttää valmiita käyriä kun ei muuten mahdu. Myös tuosta putkien hitsaamisesta; jos sinne kahden liitettävän putken sisään laittaa pykälää pienemmästä sisälle pätkän putkea joka menee ~5cm sauman molemmin puolin ja jättää saumassa reilun raon väliin mikä sitten hitsaamalla kiinni niin ei VARMASTI hajoa ainakaan siitä kohti. Jos vielä poraa liitettäviin putkiin kolme reikää molempiin tulppahitsejä varten niin aina parempi. Ai niin, mutta eihän näin voi tehdä, koska se on Suomalaisten sääntöjen vastaista eikä kestä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 14.06.2011 21:36 |
|
#2
|
|||
|
|||
X2Lainaus:
Toisilla on mahdollisuus tehdä peli kadulle ja toinen melkeen samanlain kilpailuihin jos sikseen tulee. Ehkä kaikilla kikottimilla ei ole tarkoitus ajaa kilpaa Suomalandian sääntöviidakossa jossa säännöt on monella muullakin osalla tosi kuralla
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ..ja vaikka niissä kisoissa ajettaisikin, niin luulisi olevan mahdollista tehdä sellaiset säännöt näinkin marginaaliseen lajiin, jossa annettaisi vähän tilaa järjenkäytölle. Itsekin yhden auton ihan tiellä (parkkiksella ) kaataneena ja totaalisen päreiksi ajaneena tiedän kyllä oikein hyvin, miten tärkeät kunnon kaaret on kaadossa - en yhtään väheksy niiden tarvetta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#4
|
|||
|
|||
Liike-energian säännöt hukassa sääntöjen laatijoiltaLainaus:
Ehkä Formula-Offroad pelit tarvitsevat kaaret jotka ovat samoilla säännöillä kuin 200km/h liikuvat 1000kg ralliautot. Suunistus-säännöt: Vaativat myös samat? Kaato tapahtuu yleensä ns. nolla nopeudesta ja maximi nopeus mäen alla voi olla noin 40km/h jos sattuu oikein pitkälle pyörimään. Autojen massat noin 1500-2000kg. Mun mielestä tärkeämpää keskittyä penkkeihin ja miehistön kiinnipysymiseen k.o tapahtuman sattuessa ja siihen että raajat pysyvät auton sisällä, jolloin säästytään pahemilta vahingoilta. Jokainen voi todeta mikä on nopeuden merkitys kineettisen liikenergian kaavassa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Liike-energia PS. Mielestäni: Tällä hetkellä olevien sääntöjen mukaisesta putkesta tehdyt kaaret sääntöjen mukaisilla menetelmillä ovat varmasti turvalliset, maastoautoilla metsässä liikkumiseen kunhan kaadon sattuessa mikään ei lävistä ohjaamoa ja miehistö pysyy sisällä. ps.ps. pahoittelen kommenteistani mutta omasta mielestäni asiaa joka sana, Tarkoitus ei ollu myrkyttää topiccia. Se on jokaisen oma asia kuinka vehkeensä rakentaa, toivottavasti sen ymmärtää myös muut asiaan puuttuneet. YND:lle: Sun projektit on ollut hienoa seurattavaa tällä foorumilla. Ja tästä saa jokainen olla sitä mieltä mitä haluaa
Viimeksi muokannut H_Nietu : 14.06.2011 23:45 |
|
#5
|
||||
|
||||
Takasin asiaan!
HEI mikäs tän topicin nyt myrkytti??
Eikös noista kaatumarauta asioista ole jo puhuttu naamat vakavina toisissa topiikeissa? Palataampas takasin Laten hienoon Jeeppiin! Minusta ainakin näyttää edelleenkin hyvältä. Anna Late mennä vaan ninku itestäs tuntuu ja näyttää hyvältä. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 17.06.2011 19:57 |
|
#6
|
||||
|
||||
sshiosrhjäae0is-äo49763+409ju n608wå !
hyvää juhannusta vaan juu kaikille
tosiaan lava tuli takas ja näyttäs ihan hyvältä vaik onki kierot savolaiset ollu asialla...![]() lava kaarta vähä hitsailin ja lisäilin kaikelaisii ihmeellisiä palikoita. pakarista tuli tuommonen kyhäelmä ku ei ollu ku 1 valmis mutka ni piti jiireillä tehä loput. semmone rst jousto käikäle on tuol auton alla viel. tollasia kulma jäykkäreitä panin ku on nii proon näkösiä ja saa kivasti kuormaliinan koukun noihi. tulevia koitoksia ajatellen nostin jo valmiiks tankin täytön vähä ylemmäs ettei hörppää. snorkkeli ja koneen huohotus pitää viel näpertää.. taka valoille tuli tuollaset taustat, nyt on ampiaisilla ja pikku linnuilla hyvä tehä pesiä tuonne ja sähköt ei jää tuon näkösiks.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#7
|
||||
|
||||
ON SE HIEANO!
Vidu ku on porno! Alkuperäset valo on kans hyvät!
Mitäs laitat tohon keskelle? Onkos muuten pää kipiä ja suu kuiva??? ![]() t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 27.06.2011 19:14 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Laitas pakoputkeen sitte läppä päähän ettei esim. viskisieppo tee sinne pesää ja toiseks ei syyssateet mee suoraan putkeen ja aiheuta "jänniä asioita" kun pitäs lähtee ajelemaan... Ja muista laittaa se läppä sitten sivulle tohottamaan, niin ei mene kansi rikki kun ajoviima painaa sitä luukkua kiinni (vaikka elokuvissa ne NIIN hienosti painaa sauhua taaksepäin)
Ja meinaatko korjata sähköt niinku DIY-miesten tekeleex vai ihan niinkuin piiloon ja suojaan kuten pitäis???? ![]() ![]() ![]() On se vaan HIANO, kun oikeeta rautaa muokataan!!! Ja takavalot on muuten YBERpornot!!!! Ja OT: - kaaripurnaajat vois perustaa oman topiikin ja tapella siellä eikä toisten projektisivuilla. Kaikki kun ei rakenna kilpureita vaan ihan oman maun mukaan omaan käyttöön!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| KeTTu TyTöT FSJ Cherokee 1983. the orginal :) | young n dum | Maasturiprojektit | 164 | 23.04.2016 23:27 |
| KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee | young n dum | Maasturiprojektit | 551 | 17.04.2016 07:39 |
| KeTTu TyTöT : Tela Elmeri | young n dum | Maasturiprojektit | 35 | 05.01.2014 12:02 |
| KeTTu TyTöT Jeep / VALMET | young n dum | Maasturiprojektit | 358 | 28.10.2012 19:59 |
| FLAT BED lavan teko Kingcap nissaniin | Rouveri | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.10.2010 16:37 |