![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#151
|
|||
|
|||
![]() Miksi valmiit mutkat kun taivuttamalla tulis oikea
Olisit nyt tehnyt ihan oikean pääkaaren eikä tollaista valmiista
![]() ![]() ![]() Lainaus:
|
#152
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#153
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
katuuskottavuuskaan tuskin lisääntyy. käsinojat on ja pysyy. "oikeat" takatuet ei sopinukkaa suunnitelmiin. hankaloittavat lavalle kulkua liikaa. ja nyt saan kätevästi cupholderin siihe kiinne ja sohva lavalle ![]() pääkaari+takatuet on just sellaset että ne kestää kaataa mettä vauhista nutulleen. eikä sen muuta tarvii kestääkkään.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#154
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() tai mitä jos tekis huonekalu putkesta, raudottas ja valas täytee betonia?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#155
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ihan oikeasti, niinkuin joskus olen todennut omassakin rakennustopikissa, ja kuten on monet muutkin todenneet omissaan, että noilla Suomalaisilla kaaripykälillä ei ole niin vitunkaan verran tekemistä sen kanssa kestääkö ne kaaret ihan oikeasti vai ei!!! Ne kaaret voi tehdä vaikka kuinka monella eri tavalla niin, että ne kestää, on turvalliset, ja suojaa silloin kun tarvitaan. Ei tartte olla joka topikissa mankumassa että "Miksi et tehnyt sääntöjen mukaisia?". Vittu, kun ei varmaan porukkaa kiinnosta. Joillakin ihmisillä myös se auton käytettävyys merkkaa jotain. Vittu, että vituttaa!!! ![]() edit: Niin juu, olen kyllä samaa mieltä siitä että kandee ennemmin tehdä mutkat aina taivuttimella jos mahdollista, onhan se kestävämpää. Mutta joskus on pakko käyttää valmiita käyriä kun ei muuten mahdu. Myös tuosta putkien hitsaamisesta; jos sinne kahden liitettävän putken sisään laittaa pykälää pienemmästä sisälle pätkän putkea joka menee ~5cm sauman molemmin puolin ja jättää saumassa reilun raon väliin mikä sitten hitsaamalla kiinni niin ei VARMASTI hajoa ainakaan siitä kohti. Jos vielä poraa liitettäviin putkiin kolme reikää molempiin tulppahitsejä varten niin aina parempi. Ai niin, mutta eihän näin voi tehdä, koska se on Suomalaisten sääntöjen vastaista eikä kestä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 14.06.2011 21:36 |
#156
|
|||
|
|||
![]() X2Lainaus:
Toisilla on mahdollisuus tehdä peli kadulle ja toinen melkeen samanlain kilpailuihin jos sikseen tulee. Ehkä kaikilla kikottimilla ei ole tarkoitus ajaa kilpaa Suomalandian sääntöviidakossa jossa säännöt on monella muullakin osalla tosi kuralla ![]() |
#157
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ..ja vaikka niissä kisoissa ajettaisikin, niin luulisi olevan mahdollista tehdä sellaiset säännöt näinkin marginaaliseen lajiin, jossa annettaisi vähän tilaa järjenkäytölle. Itsekin yhden auton ihan tiellä (parkkiksella ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#158
|
|||
|
|||
![]() Liike-energian säännöt hukassa sääntöjen laatijoiltaLainaus:
Ehkä Formula-Offroad pelit tarvitsevat kaaret jotka ovat samoilla säännöillä kuin 200km/h liikuvat 1000kg ralliautot. Suunistus-säännöt: Vaativat myös samat? Kaato tapahtuu yleensä ns. nolla nopeudesta ja maximi nopeus mäen alla voi olla noin 40km/h jos sattuu oikein pitkälle pyörimään. Autojen massat noin 1500-2000kg. Mun mielestä tärkeämpää keskittyä penkkeihin ja miehistön kiinnipysymiseen k.o tapahtuman sattuessa ja siihen että raajat pysyvät auton sisällä, jolloin säästytään pahemilta vahingoilta. Jokainen voi todeta mikä on nopeuden merkitys kineettisen liikenergian kaavassa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Liike-energia PS. Mielestäni: Tällä hetkellä olevien sääntöjen mukaisesta putkesta tehdyt kaaret sääntöjen mukaisilla menetelmillä ovat varmasti turvalliset, maastoautoilla metsässä liikkumiseen kunhan kaadon sattuessa mikään ei lävistä ohjaamoa ja miehistö pysyy sisällä. ps.ps. pahoittelen kommenteistani mutta omasta mielestäni asiaa joka sana, Tarkoitus ei ollu myrkyttää topiccia. Se on jokaisen oma asia kuinka vehkeensä rakentaa, toivottavasti sen ymmärtää myös muut asiaan puuttuneet. YND:lle: Sun projektit on ollut hienoa seurattavaa tällä foorumilla. Ja tästä saa jokainen olla sitä mieltä mitä haluaa ![]() Viimeksi muokannut H_Nietu : 14.06.2011 23:45 |
#159
|
||||
|
||||
![]() Takasin asiaan!
HEI mikäs tän topicin nyt myrkytti??
Eikös noista kaatumarauta asioista ole jo puhuttu naamat vakavina toisissa topiikeissa? Palataampas takasin Laten hienoon Jeeppiin! Minusta ainakin näyttää edelleenkin hyvältä. Anna Late mennä vaan ninku itestäs tuntuu ja näyttää hyvältä. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 17.06.2011 19:57 |
#160
|
||||
|
||||
![]() sshiosrhjäae0is-äo49763+409ju n608wå !
hyvää juhannusta vaan juu kaikille
![]() ![]() lava kaarta vähä hitsailin ja lisäilin kaikelaisii ihmeellisiä palikoita. pakarista tuli tuommonen kyhäelmä ku ei ollu ku 1 valmis mutka ni piti jiireillä tehä loput. semmone rst jousto käikäle on tuol auton alla viel. tollasia kulma jäykkäreitä panin ku on nii proon näkösiä ja saa kivasti kuormaliinan koukun noihi. tulevia koitoksia ajatellen nostin jo valmiiks tankin täytön vähä ylemmäs ettei hörppää. snorkkeli ja koneen huohotus pitää viel näpertää.. taka valoille tuli tuollaset taustat, nyt on ampiaisilla ja pikku linnuilla hyvä tehä pesiä tuonne ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#161
|
||||
|
||||
![]() ON SE HIEANO!
Vidu ku on porno! Alkuperäset valo on kans hyvät!
Mitäs laitat tohon keskelle? Onkos muuten pää kipiä ja suu kuiva??? ![]() t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 27.06.2011 19:14 |
#162
|
||||
|
||||
![]()
Laitas pakoputkeen sitte läppä päähän ettei esim. viskisieppo tee sinne pesää ja toiseks ei syyssateet mee suoraan putkeen ja aiheuta "jänniä asioita" kun pitäs lähtee ajelemaan... Ja muista laittaa se läppä sitten sivulle tohottamaan, niin ei mene kansi rikki kun ajoviima painaa sitä luukkua kiinni (vaikka elokuvissa ne NIIN hienosti painaa sauhua taaksepäin)
Ja meinaatko korjata sähköt niinku DIY-miesten tekeleex vai ihan niinkuin piiloon ja suojaan kuten pitäis???? ![]() ![]() ![]() On se vaan HIANO, kun oikeeta rautaa muokataan!!! Ja takavalot on muuten YBERpornot!!!! Ja OT: - kaaripurnaajat vois perustaa oman topiikin ja tapella siellä eikä toisten projektisivuilla. Kaikki kun ei rakenna kilpureita vaan ihan oman maun mukaan omaan käyttöön!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#163
|
||||
|
||||
![]()
X2
|
#164
|
||||
|
||||
![]()
Siitä pysty pakoputken läpästä että mulla oli sellainen traktori mallinen siellä mutta metsässä piti ottaa pois ku hiluksi hengitti niin vähän että tyhjä käynnillä läppä hyppi ylös alas koko ajan kilkattaet ja asento oli niin että ajo viima painoi sitä alas päin ikä ollut ongelmia sen kans...
Sitten joskus kun se unohtui pois ja auto oli vesi sateessa yön parkissa ja aamulla lähti töihin niin rivarin parkkiksen kaikki autot oli mustia tiploja täynnä kun jyräytti hilun tulille... ihme ettei se naapuri koskaan pesettänyt autoansa mulle... kiltti setä...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#165
|
||||
|
||||
![]() Pakaoputken pää.(t)
Ite meinaan aikanani tehdä JegoNEERiin kaksi pystyputkea ja tehdä päihin pienet mutkat sivuille jotta ei vesi mene sisään eikä taasen puhalla suoraan lavalle kaasuja. Toteutus jää nähtäväksi jahka niin pitkälle pääsen ja elei suunitelmat muutu.
![]() t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#166
|
||||
|
||||
![]()
On vaan hieno peli!!! Nuo takavalot on kyllä täysi kymppi!!!
|
#167
|
||||
|
||||
![]()
Onks siel Leppälässä hiekkapuhaltamoa/maalaamoa?
|
#168
|
||||
|
||||
![]() RIKKI!
Kiitoksia kehuista
![]() ![]() pakariin muute tein jo sillo het alkuun läpän en nuukana raaskinu ostaa.. 3mm pellistä tein ja voi helvetti sitä kolinakilinää ![]() sähkö hommelit ei oo edistyny viel muute ku ostin mallia motonet 9,90 työ valoja 2kpl toho taka kaareen. ehä mie mikää sähkömies oo mut mahollisimman hyvin koitan tehä ku nuo rikkonaiset sähkö vehkeet on aika perseestä.. ja sitten siitä koeajosta. juhannuksena löyty kesken ajon takaperästä näköjään lukko! ![]() otin emännän ja koiran kyytiin ja käytiin sorakuopalla vähä kikkailemas ja sit löydettii ihan ultimate safarointi pätkiä vakiommille autoille! ![]() poispäi ku lähettiin ni just ku sain vauhti joku 50 ni boooooo put put köh put... mitä vit##a? olin kaatanu 10l tiiseliä tankkiin 5min aiemmin.. mie koitin sit kummiki ilmailla ja pumppailla käsi lutkulla mut vaikuttas et on löpö putki tankilta pumpulle tukkeessa..? otan huomen agregaatin mukaan, pikku kompuran, uudet suotimet ja vähä meisseleitä ni eiköhä se siintä virkoo.. saattaa vaa raja miehet vähä ihmetellä et mikäs romu tääl metäs seisoo ![]() ja kyl tästä autosta saa näköjää aika pienillä muutoksilla hyvän auton vähä helpompiin ajeluihin ![]() ![]() yhteen kiveen oli kaiverrettu kuva ja vähä tekstiäki.. varmaa jotku sodan aikaset iivanat ku ovat noissaki metissa aikaansa viettäneet aika paljon.. vuos luku kyl ei ihan täsmää ![]() olihan tosiaan katastrof heti aamu kuudelta jo ku tallille menin ja rupesin alip. pumppua korjailee. toine alapuolen kiinnitys jalka poikki kokonaan. tietääks kukaan saaks tuommosia enää mistään? pierburgh merkkinen.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability Viimeksi muokannut young n dum : 27.06.2011 23:59 |
#169
|
||||
|
||||
![]()
'
hiekkaa saa puhaltaa nii paljo ku keuhkoist lähtee ![]() semmone erittäin alkeellinen maalaus koppi löytyy.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#170
|
||||
|
||||
![]()
no virkoshan se ku suotimen vaihto
![]() ja ettei liian ruusuiselta vaikuttas ja et lavan lattian kimppuun pääsis jo huomenna ni tokihan se hajos heti perään uudestaan... ![]() mikä PrrrRRkle on ku jarru polin muuttuu keske ajon ihan tönköks (siis viel jämäkämmäks ku ilman alipainetta) ja jarruttaa vaa sellai hellästi kihnuttamalla vaik painaa iha helv#tin kovaa?? sitte ku ajat pari min saattaa taas pari polkasua toimia ok ja taas jäykistyy ku ... öö .. ![]() alipaine vialtahan tuo kyl vaikuttas.. ![]() onks parempia arvauksia kellään? merkin vaihto kenties? ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#171
|
|||
|
|||
![]()
mulla on muistaakseni tollanen pierpurkki jemmassa...
|
#172
|
||||
|
||||
![]() Reply to Thread
no nyt se taas toimi iha normaalisti ku kävin ajamassa halliin?!
tässä lomalla oo muutakaan tekemistä nii puran huomenna pää silinterin poijes ja katon mitä shaibaa se on syöny. jos vaikka ois pää akseli tumppi kulunu urille ja jumittas tai jotai.. ![]() löpö letkuja vaihtelin äsken konehuoneeseen ja pakoputken korjasin ja tein mutkan siihe päähän. perhanan kylän mopo pojat ku tulevat ihmettelemään ni menee iha tupakoinniks ![]() lepoantti. saat kohta nigerialais kirjeen... . ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#173
|
||||
|
||||
![]()
alustan nivelet rasvattu ja vähä jarru/ akseli huoltoa tehty.
varastosta kaivoin tuosta evo2 autosta jääneen tehostin pökäleen ja purin sen levälleen. sitä iha viimosta mäntää en saanu pihalle. pensassa pesin osat sit bräk cleania ja viel jarru nesteellä kaik tiivisteet ja muut hilut. vaikutti vähä paremmalta tuo evo:n sylkkä ni vaihoin sen tuon mustan jeepin orgiksen tilalle. siinä näytti 1 o rengas vuotavan ja mäntä tuntu aika nihkeeltä ku nylkkäsin sitä. kummanki sylinterin jarruneste säiliöissä oli pohjalla kyl sellasta kuraa et huh huh! ![]() en viel tiiä onnistuko viritys ku rupesin sit ilmailemaan ja aukomaan taka jarruista nippoja tietty molemmat poikki. no sit sylinteriä purkamaan ni eikös sieltäki menny letkut kierteelle/poikki. noh tuleepahan nyt sit uusittua sylinterin ja kaik taka jarru letkut yhellä kertaa ![]() ![]() perä öljyt vaihoin kans ja ihmettelin sitä perän lukko ilmiötä ku ehä mie kyl nähny siel rattaissa mitää lukon tapasta..? kyl tuossaki näköjään oli lappu pultin alla et limited slip diffrential ja toine lappu mis oli välitys. jotaki fagin pikku hampaita siel näkyy pikku rattaissa mut emmä tiä?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#174
|
||||
|
||||
![]() Lukkoperä?Lainaus:
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#175
|
||||
|
||||
![]()
ei tää nää muuta ku vetarin boorit..... voip johtuu helteistä
![]()
__________________
WUOKSI OFFROAD |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
KeTTu TyTöT FSJ Cherokee 1983. the orginal :) | young n dum | Maasturiprojektit | 164 | 23.04.2016 23:27 |
KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee | young n dum | Maasturiprojektit | 551 | 17.04.2016 07:39 |
KeTTu TyTöT : Tela Elmeri | young n dum | Maasturiprojektit | 35 | 05.01.2014 12:02 |
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET | young n dum | Maasturiprojektit | 358 | 28.10.2012 19:59 |
FLAT BED lavan teko Kingcap nissaniin | Rouveri | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.10.2010 16:37 |