Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.06.2011, 23:55
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Eli ts. louwersseja tms. konepelti täyteen...

Samalla saa ominaisuuden että vaikka konepeitto olisikin juuri vahattu ei siinä makoileva daami valahda painovoiman suuntaan ilman hellävaraista jopa alkavan aknen poistavaa selkänahan kuorintaa

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.06.2011, 01:54
mehtämörö:n Avatar
mehtämörö mehtämörö ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.06.05
Sijainti: vantaa
Viestit: 683
Perusasetus

Jossain jenkki autolehdessä oli 57´ (?) bel air jossa oli 8 turboa ja chevroletin cowl induction tyyppinen scooppi.
Scoopin alla oli isohko sähköpuhallin joka puhaltaa ilmaa ulos konehuoneesta.
Ja siis tämä vissiin juuri sen takia kun 8 ahdinta voi kehittää lämpöä melko paljon. Ja älkää edes kysykö miks siinä oli nii monta turboa
__________________
mikäs siihen nyt tuli?

No taasko se hajos
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.06.2011, 11:51
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.039
Blog Entries: 20
Perusasetus

Tämä oli oikeasti ihan mielenkiintoinen juttu Kannattaa lukea jos lontoon murre taipuu.
Perusteluna oli, että tekivät, koska se oli tehtävissä :P
Kyllä ne jenkit on hulluja...

Viimeksi muokannut J0hannes : 14.06.2011 11:53
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.06.2011, 14:00
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Tuossa gti mitsussa on pakosarjan kohdalla nokkapellissä reijät jotka imee lämpimän ilman pois.
Tuntuis ainakin ihan loogiselta että lämmin ilma siittä kohtaa pois missä sitä kehittyykin.

Noita vapaavirtaussuodin asennuksia kun katsee niin osassa ilmanotto huonossa paikassa alkuperäiseen verrattuna. Normaalistihan ilma otetaan jostain ulkopuolelta konehuonetta.
Viileällä imuilmalla saadaa kumminkin halpoja lisä heppoja koneeseen.

Sitten autot missä on cooleri koneen päällä. Kadulla hyvä, viileämpää ilmaa kun siellä 30cm päässä asfaltista. Maastossa taas homma kääntyy toisinpäin. Kun ei ole ilman virtausta niin konehuoneen lämpö nousee coolerin läpi ulos.
Subarussa tuota seuraillut niin imuilman lämmöt nousee paikallaa ollessa paljon, mutta kun päästään liikkeelle niin tippuu aika nopeaa. Uudella ja vanhalla asfaltillakin saattaa olla eroa imuilmaan 20-30astetta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.06.2011, 14:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Omassa kulkineessa on vakiona pellin etukulmissa molemmin puolin poistoilmaritilät. Alta suojattu sillä tavalla että pellin päälle tuleva vesi ei valu suoraan konehuoneeseen.

Ei ne mitkään maailman tehokkaimmat ole, mutta selkeästi sieltä huomaa kuuman ilman ulostulon niin kesällä kuin talvella. Varsinkin talvella kun koko muu konepelti on vielä lumessa tai jäässä, niin em. ritilöiden ympäriltä on yleensä pelti ihan sula ja kuiva. Ritilät aukeaa taaksepäin joten ilmavirran suunta on oikea, eikä vesikään tule ylipäätään kovin helpolla sisään.

Onhan noita ollut vaikka missä muissakin, ja on niistä jotain oikeaa hyötyäkin. Mulla autona siis 360cid koneella oleva Grandi, näkyvätten vaikkapa tässä wikipedian kuvassa..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.06.2011, 20:23
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J0hannes Näytä viesti
Tämä oli oikeasti ihan mielenkiintoinen juttu Kannattaa lukea jos lontoon murre taipuu.
Perusteluna oli, että tekivät, koska se oli tehtävissä :P
Kyllä ne jenkit on hulluja...
Höh, olisivat nyt edes putkittaneet joka sylinterin pakopuolelta putken jokaiselle ahtimelle erikseen :P
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.06.2011, 21:42
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Hienoa!


Joku ymmärsi asian jopa oikein! Kyse ei siis todellakaan ole Tuningista eikä bikini chickseistä vaan siitä että lämmin ilma nousee ylös myös auton konetilassa,ja nimenomaan Maastosellaisessa. Tiedättehän esim. kuuma-ilmapallon? 110 hiluxissahan on konetila melko hyvin suojattu altapäin,itse olen vielä lisätiivistellyt sieltä täältä. Joten jäähtyminen huononee kun ilmaa puhalletaan "pulloon" eli ilma ei liiku. Aerodynamiikkaa voi hieman havainnoida ottamalla alkuperäisen pohjapanssarin pois. Silloin flekti nimittäin innostuu,ajo viima ei jäähdytä lainkaan,sama kuuma ilma pyörii syylarin molammin puolin. Maasto ajossa ei ajo viimaa ole nimeksikään joten on hyödynnettävä muita ilmiöitä kuten juuri kuuma/kylmä ilman vaihtoa. Kun kone tila on umpinainen pussi,ei kuuma ilma tule pois sieltä kuin flektin pakottamana ja silloinkin auton alta. Metsä olosuhteissa huomaa kun avaa oven ni käryävä moska konehuoneessa (siksi tilkitty koneputka)haisee nokkaan,ilma tulee auton alta. Eräs huono puoli kiduksissa lienee se että jos kone tilassa on vähänkin käryä/haisua ni helposti se pyrkii kajuuttaan mikäli sitä ei ohjata pois ohjaamon ilman otosta. Siksi vähäiseenkin aerodynamiikkaan tulisi kiinnittää huomiota. Toisaalta mahdollinen tulipalo on helposti havaittavissa kun savu puskee ulos sieraimista. Moni suolla ajellut tietää ilmiön turve lieju pakosarjan päällä mikävittukäryää/tulipalo/sammutakusemalla/palaneetnäpit/muu ruumiin osa...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.06.2011, 21:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tulipa mieleen, miten olisi jonkinsortin poistoröörit jossain kohti etulokareita sivulla taaksepäin, mahdollisimman ylhäällä ja miksei vaikka suhteellisen lähellä a- pilaria? Tällöin ei ainakaan lämmin ilma tai muut käryt tulisi suoraan kabiinin ilmanottoon.. Tämä tietysti sillä varauksella että konehuone antaa myöden tällaiseen ratkaisuun.

Tuon konepellin takareunan noston huonoimpia puolia on juuri se, että monissa autoissa sisäilman otto on etuikkunan edessä - kaikki käryt ja kuuma ilma tulee suoraan hyttiin. Toisaalta luulisi talvella etulasin pysyvän sulana
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.06.2011, 05:47
murkula_:n Avatar
murkula_ murkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: satakunta
Viestit: 980
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tuon konepellin takareunan noston huonoimpia puolia on juuri se, että monissa autoissa sisäilman otto on etuikkunan edessä - kaikki käryt ja kuuma ilma tulee suoraan hyttiin. Toisaalta luulisi talvella etulasin pysyvän sulana
Joo sen olen myös huomannut että jäätävä tihku tai räntäsade ei meinaa enää mitään jos talvisafari kyseessä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.06.2011, 18:51
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti

Tuon konepellin takareunan noston huonoimpia puolia on juuri se, että monissa autoissa sisäilman otto on etuikkunan edessä - kaikki käryt ja kuuma ilma tulee suoraan hyttiin. Toisaalta luulisi talvella etulasin pysyvän sulana
Tämä kyllä,toisaalta taas jos vaikka alkaa jäähdytinnesteet vuotamaan niin tuo haju tunkee nopeammin nokkaan jo on omasta mielestäni parempi. Ja näkeepähän heti liekit kun konehuoneessa sellaiset iskee Tuolleesti toteutin itse ja ainakin
matka-ajossa oli eroa lämmöissä kun vertaisi onko takalaita ihollaan vai auki,pelti auki takaa 23mm

Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 15.06.2011 18:54 Perustelu: typoja
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.06.2011, 22:29
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Joku ymmärsi asian jopa oikein! Kyse ei siis todellakaan ole Tuningista eikä bikini chickseistä vaan siitä että lämmin ilma nousee ylös myös auton konetilassa,ja nimenomaan Maastosellaisessa. Tiedättehän esim. kuuma-ilmapallon? 110 hiluxissahan on konetila melko hyvin suojattu altapäin,itse olen vielä lisätiivistellyt sieltä täältä. Joten jäähtyminen huononee kun ilmaa puhalletaan "pulloon" eli ilma ei liiku. Aerodynamiikkaa voi hieman havainnoida ottamalla alkuperäisen pohjapanssarin pois. Silloin flekti nimittäin innostuu,ajo viima ei jäähdytä lainkaan,sama kuuma ilma pyörii syylarin molammin puolin. Maasto ajossa ei ajo viimaa ole nimeksikään joten on hyödynnettävä muita ilmiöitä kuten juuri kuuma/kylmä ilman vaihtoa. Kun kone tila on umpinainen pussi,ei kuuma ilma tule pois sieltä kuin flektin pakottamana ja silloinkin auton alta. Metsä olosuhteissa huomaa kun avaa oven ni käryävä moska konehuoneessa (siksi tilkitty koneputka)haisee nokkaan,ilma tulee auton alta. Eräs huono puoli kiduksissa lienee se että jos kone tilassa on vähänkin käryä/haisua ni helposti se pyrkii kajuuttaan mikäli sitä ei ohjata pois ohjaamon ilman otosta. Siksi vähäiseenkin aerodynamiikkaan tulisi kiinnittää huomiota. Toisaalta mahdollinen tulipalo on helposti havaittavissa kun savu puskee ulos sieraimista. Moni suolla ajellut tietää ilmiön turve lieju pakosarjan päällä mikävittukäryää/tulipalo/sammutakusemalla/palaneetnäpit/muu ruumiin osa...
Ja jos aerodynamiikan oppikirjan esimerkkiteinistä nimeltä Bj/Fj ottaa tuulitunnelin pois niin maantiellä niistä jalkatilan ilmaluukuista tulee sisälle pelkästään hemmetin kuumaa ilmaa....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Autotallin ilmanvaihto / ilmastoiti Killer-Wo Chit-Chat 8 24.10.2010 16:36
Samurain lämmityslaite/ilmanvaihto? KarvaTurpa Tekniikka & Jutustelu 8 13.11.2009 10:56
Renkaiden ilmanvaihto! piparix Chit-Chat 1 01.02.2007 17:02


Sivu luotu: 18:38 (GMT +2).