![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ja sitten löytyy Lo-Max gears 3:1 välitykset se alkuperäisen tilalle, lisää siitä googlaamalla /Tv Sten
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mun mielestä perävälitykset tiuhemmaks, niin samalla kardaanitkin pääsee pienemmällä stressillä ja ei tule autoon lisäpainoa mistään douplereista.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
kun kattelee numeroita niin eikö tosta doublersysteemistä tule sellanen n.50-60kg lisäpainoa, ei mielestäni kovin paha verrattuna tuplan ominaisuuksiin. ja tämä olettamus siis edelleen hiluxista tuplajakisien kanssa. tuohan kompensoi pienellä kuskin ja apparin laihduttamisella...
jenkkikardaanien kestosta ei ole mitään kokemusta, siksi sellaisia en laitakkaan. voimalinjan loppupään kestävyyden osalta voin pitää kaverin beejiitä hyvänä verrokkina, siis nimenomaan kardaanien ja perien osalta. jos hj:n kardaanit ei ole ongelma Janin bertassa niin ei ne tällaisessakaan ongelmaksi voi tulla, kuitenkin tavoitteena tonnin kevyempi laite ja V-8 tarjoaa tehoa vähemmän ja vääntöä merkittävästi vähemmän ja sekin korkeimmilla kierroksilla. ja berttssa 4,6 välitteinen jakis joten kokonaisvälitys suurempi kuin tällä doubler systeemillä, tietysti tomaatti muuttaa vähän tilannetta mutta kuitenkin. hiluxissa pienemmät kardaanit ei hajonnut kertaakaan tuplajakiksen ( n.100:1 ) kanssa, eikä tosin 8" välityksetkään ja sekin painoi "metsävalmiina" rengastuksesta riippuen n.2200-2300kg. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Sit yks mikä kannattaa vielä tarkistaa ennen doupleri hankintaa on että riittääkö takakardaanin kulmat. Eli jos on lyhyt akseliväli, niin monesti tuppaa takakardaani jäämään lyhyeks ja näin ollen kardaanikulmat vielä aika jyrkäks. Ja douplerihan pidentää kuitenkin voimansiirtopakettia=lyhentää takakardaania.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
juu, kyllä takakardaanille saadaan tarvittaessa pituutta lisää kunhan joskus saan pakettia sovitettua putkihärveliin, painopiste sanalla JOSKUS. ensin pitää tehdä pick-up bertta ajoon jne....tämä on vain tiedon ja osien keräilyvaihe, ja sit kun aika kuluu niin se voi muuttua tekniikan hävitysvaiheeksi tai ihan miksi vaan kuten on käynytkin.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
liki kahden kuukauden kaupankäynnin tuotokset saapui tänään hypisteltäviksi!! ompahan sitten pimeille talvi-illoille askarreltavaa jollei iske pakkomille jo blazerin alle näitä tuupata ja vähän kokeilla.
yhdessä kuvassa verrokkina hiluxin jakiksen sisäänmenoakseli vs np205 vastaava, rattaan halkaisija ja leveys jäi mittaamatta mutta akseli poorien jälkeiseltä kohdalta 10mm paksumpi!! luulis ettei taemman jakiksen sisäänmeno napsu vastaavalla tavalla enää... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
hienon näköistä palikkaa. paljonko jäi hintaa kun osat oli kotona? itekki harkinnu doubleria, mut toistaseks pärjänny ilman.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään sm465+np205 | cvy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 20.04.2011 00:01 |
NP205 kardaanijarru | HeikkiH | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 13.01.2007 15:32 |
V: NP205 CHEVY...NP205 FORD | TimJus | O/M/V Muut | 2 | 12.03.2005 22:02 |
m:th350+np205 jakolaatikko | O/M/V Muut | 3 | 05.10.2004 08:00 | |
O: ford np205 | O/M/V Muut | 0 | 26.11.2003 22:26 |