Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.04.2011, 09:54
T4KE T4KE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.08
Sijainti: Pori
Viestit: 89
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Mikä on menny vikaan että ilmaputsarin ja turbon välille pystyy ylipäätään muodostumaan jäätä?

Vai koneen huohotusko tuota aiheuttaa?
Itse olen Toyotan merkkikorjaamolla asentajana, joten kyllä on näitä ihmeellisiä vikoja on tojotissakin!

LandCruiserin ... Öljyn vaihdon yhteydessä tulee tarkistaa öljyntyhjennysreiästä imusihti, jos sihdissä näkyy pienikin noki kokkare niin öljypohja on niiltä osin irroitettava sihti vaihdettava. Tämän jälkeen pitää vaihtaa suuttimien tiivisteet koska ne ovat väärää materiaalia ja jotenkin ihmeenkaupalla ne vuotavat... Merkkikorjaamoilta näitä osia löytyy.

Ja mitä noihin LC:turboihin tulee niin 1kpl olen tuollasen vaihtanut, muut ovat olleet Hiace&Hilux. Tähän vikaan on parannusta kehitetty jo pari/muutama vuosi. Turboon kiinni suoraan reiänsuulle laitetaan kivenseulonta verkkoa, mikä estää jään pääsyn suoraan turboon.
Imuputkistoon kondensoituu suurien ja nopeiden lämpötilavaihteluiden takia vettä ja talvella se jäätyy. Huohottimen letkua ja liitoskohtaa on eristetty mutta se ei joka tapauksessa ole auttanut.

Hiace,Hilux&Landcruiser

Jakopään hihnapyörät kuluvat ja saattaa aiheuttaa hihnan katkeamisen ennen kuin virallinen vaihtoväli on ajettu. Huoltojen yhteydessä on syytä tarkistaa hihnapyörienkunto silmämääräisesti ja sormella. Mikäli kopan sisällä on runsaasti punaruskeaa pölyä, se kertoo siitä että pyörät ovat kuluneet, lähes poikkeuksetta. Pyöriä saa merkkiliikkeistä ja niitä vaihtaa noin 15-30min. (Tarkistus piti suorittaa muistaakseni 60tkm tai 90tkm välein) Itse tarkistaisin kuitenkin useammin, koska remmin katkettua voi tulla suru puseroon...

Kaikkea muutakin pientä on mutta tossa nuo kamalimmat mitkä aiheuttaa helposti kalliit remontit.

Ja jos joku haluaa ostaa 250Ja251 koppasen avensiksen putsattuja/toimivia EGR:venttiileitä tai edellä mainittuja viallisiaturboja(hiace&hilux) niin halukkuutensa voi ilmoittaa Yv:llä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.04.2011, 10:38
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T4KE Näytä viesti
Jakopään hihnapyörät kuluvat ja saattaa aiheuttaa hihnan katkeamisen ennen kuin virallinen vaihtoväli on ajettu. Huoltojen yhteydessä on syytä tarkistaa hihnapyörienkunto silmämääräisesti ja sormella. Mikäli kopan sisällä on runsaasti punaruskeaa pölyä, se kertoo siitä että pyörät ovat kuluneet, lähes poikkeuksetta. Pyöriä saa merkkiliikkeistä ja niitä vaihtaa noin 15-30min. (Tarkistus piti suorittaa muistaakseni 60tkm tai 90tkm välein) Itse tarkistaisin kuitenkin useammin, koska remmin katkettua voi tulla suru puseroon...
4.0 VTTI V6 bensakoneessa nuo rullat kestää karkeasti juuri tuon 60tkm. Mulla on nyt 120tkm mittarissa ja uudet rullat odottaa taas pöydällä vaihtoa.

Jos autolla ajaa "märissä" olosuhteissa on rullat vaihsettava meilkein joka mutareissun jälkeen. Laakerit ovat kyllä suojattija, mutta surkeita.

Jos autolla ajaa pitkää huonoilla ohjureiden laakereilla vahingoittuu tuo hihna siten että reunasta purkautuessaan kiertyy alahihnapyörän ympärille ja rikkoo kampuran stefan.. Sekin on kokeiltu..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.04.2011, 11:49
ariman:n Avatar
ariman ariman ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.12.04
Sijainti: Eagle-City, Finland.
Viestit: 1.033
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T4KE Näytä viesti

Hiace,Hilux&Landcruiser

Jakopään hihnapyörät kuluvat ja saattaa aiheuttaa hihnan katkeamisen ennen kuin virallinen vaihtoväli on ajettu. Huoltojen yhteydessä on syytä tarkistaa hihnapyörienkunto silmämääräisesti ja sormella. Mikäli kopan sisällä on runsaasti punaruskeaa pölyä, se kertoo siitä että pyörät ovat kuluneet, lähes poikkeuksetta. Pyöriä saa merkkiliikkeistä ja niitä vaihtaa noin 15-30min. (Tarkistus piti suorittaa muistaakseni 60tkm tai 90tkm välein) Itse tarkistaisin kuitenkin useammin, koska remmin katkettua voi tulla suru puseroon....

Omassa Hiluxissa vaihdettiin jakopään lelut 140tkm kohdalla, ei niissä mitään vikaa ollut. Uudemmissa on ketju. Välijäähdytintä ei ole taas kun 07 mallista alkaen. Trollin makusta sano...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.04.2011, 17:30
T4KE T4KE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.08
Sijainti: Pori
Viestit: 89
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ariman Näytä viesti
Omassa Hiluxissa vaihdettiin jakopään lelut 140tkm kohdalla, ei niissä mitään vikaa ollut. Uudemmissa on ketju. Välijäähdytintä ei ole taas kun 07 mallista alkaen. Trollin makusta sano...
Kaikissa D4D Koneissa on hihna! Tosin pyörittää Pumpun kautta vain nokka akselia. (siis hilux, hiace&landcruiser)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.04.2011, 21:37
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T4KE Näytä viesti
LandCruiserin ... Öljyn vaihdon yhteydessä tulee tarkistaa öljyntyhjennysreiästä imusihti, jos sihdissä näkyy pienikin noki kokkare niin öljypohja on niiltä osin irroitettava sihti vaihdettava. Tämän jälkeen pitää vaihtaa suuttimien tiivisteet koska ne ovat väärää materiaalia ja jotenkin ihmeenkaupalla ne vuotavat... Merkkikorjaamoilta näitä osia löytyy.
Eikös tuo sisälly normaaliin huolto-ohjelmaankin nykyään?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T4KE Näytä viesti
Kaikissa D4D Koneissa on hihna!
Entäs Yaris 1.4 D-4D?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.04.2011, 21:49
T4KE T4KE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.08
Sijainti: Pori
Viestit: 89
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Eikös tuo sisälly normaaliin huolto-ohjelmaankin nykyään?

Entäs Yaris 1.4 D-4D?
Edellä kirjoitin Sulkuihin hiace,hilux&Landcruiser.

Yariksessa on ketju.

Ja kuuluu huolto ohjelmaan. 90tkm välein. Mutta kaikki eivät välttämättä käytä autojaan kalliissa merkkihuolloissa...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.04.2011, 22:41
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Löytyihän se kun tarpeeksi etti eli luin joskus reilu vuosi sitten tämän keskusteluketjun ja tilasin heti ajan Toyotalle.
Nimimerkki Hilun jälkeen keskustelua tuosta turbon mosahtamisesta.


http://keskustelu.suomi24.fi/node/6348820

Mulla ei ollu turbossa vikaa, ei viheltäny normaalia enempää, mutta kiltisti laittoivat tuon "lämmityksen".
Tosin jonkun aikaa joutu odottamaan kilkkeitä varmaan suuren kysynnän johdosta!
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.04.2011, 06:43
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

höh


Kyllä on toyotan laatu huonontunut, mutta ei sillä etteikö muiden merkkien myös.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.04.2011, 01:47
Matti-
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

No en itse osaa sanoa onko se huonontunut. Se on enempi legendaa, ettei Toyotassa muka yhtään mitään vikaa ole. Tottakai on, voi sanoa, jotta melkeimpä kaikissa autoissa on.

Merkistä riippumatta autonsa silti kyllä saa pysymään kunnossa kun sen vain muistaa huollattaa ja pitää kunnossa.

Tässäkin talossa ollut useampiakin tojoja uudesta, 80-luvulta ensimmäiset. Ja on takuuaikana nähty yhtä sun toista. Eli ei itselle ainakaan tule yllätyksenä, että Toyota on auto siinä missä muutkin.

Luotettavuus toki keskimäärin, tialstoissa on hieman parempi esimerkiksi Corollassa, mutta ne on prosenttiyksiköitä ne erot. Ei mitään elämän ja kuoleman kysymyksiä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hengetön Patrol GR 2.8 turbo Tekniikka & Jutustelu 7 30.01.2007 15:53


Sivu luotu: 23:35 (GMT +2).