![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Tuossa on 2,0 litranen kone. Hyvin on lähtenyt talvella käyntiin ja käyntikin mielestäni ihan OK. Tosin tuo on mulla vaan lainassa, ei siis ole oma auto. Kyllähän se talvella pakkasilla vähän tutisi mutta ei mielestäni mitenkään liikaa. Lämpimänä käy ja kukkuu loistavasti. Jos tuon vikakoodin nollaa, niin se varmaan tulee kohta uudelleen ? Tarkoitus olisi siis jotenkin kikkailla katsastuksesta läpi, auto on normaalisti leskirouvalla kesäautona (max. 2000 km/vuosi). Eli saa luvan kestää vielä vuoden pari ilman suurta remonttia. Pystyykö auton tietokonetta mitenkään huijaamaan ? Autolla on ajettu hyvinkin rauhallisesti, eli voi olla paljon karstaa koneessa. Voisiko kunnon tykitys poistaa vian edes hetkellisesti ? Uskaltaako polttoaineen joukkoon laittaa jotain karstaa polttavaa ainetta ? Jos voi niin mitä ? Kuinka iso homma on tuo nostimien vaihto ? Olisitko kiinnostunut korjaamaan noi etupään laakerit ? Mulla ei oikein ole edes kunnon tallia saati ammattitaitoa. Mites tuo MikkoS:n laittama linkki noista vikakoodinlukijoista. Käykö ne kaikki tohon Pösöön ? EDIT: tulipas paljon kysymyksiä, huh huh. Ja ISO kiitos kaikille vastaajille !
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 25.03.2011 20:10 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Poikkeuksellisesti ilman nimimerkkiä "oikotie onneen", jos pitää halvalla päästä:
1. Moottorin merkkivalo toimimaan ajastuksella eli sammuu esim 5 sek latauksen merkkivalon sammuttua 2. OBD-pistokkeesta sopivan piuhan väliin katkaisija, jolla eliminoidaan koko OBD-pistoke > katsastuksen OBD-testissä "ei yhteyttä" -> korvaava menettely: lambdan mittaus joutokäynnillä Tämä keino on tosiaan se viimeinen keino ja edellyttää, että mitatut pakokaasuarvot ovat rajojen sisällä. Ja pätee myös jälkitarkastuksessa, vaikka olisi hylätty katsastuksessa vikakoodeista. Omaa OBD-todistusta ei ole pakko tuoda edes jälkitarkastukseen ja jos kerran pistorasiaan ei yhteyttä saada, niin käytetään tuota em korvaavaa menettelytapaa Trafin ohjeiden mukaisesti. Minä en sitten tätä kirjoittanut... mutta koko OBD-testi on mielestäni pitkälti turhaa pelleilyä. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Olisi pitänyt perehtyä asiaan ennen katsastusta, oli tyhmää mennä valo palaen leimalle. Ei vaan tullut asia yhtään mieleen...... ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ei ole laakerin vaihto paha homma kun onnistuu minunkinkaiselta tumpulalta tunnissa per puoli. Menee ihan samalla tapaa kuin iskarin vaihtaisi. Laakeri maksaa noin 15 e/puoli. Ne on kulutustavaraa. Luultavasti 406 tolppa on alapäästä kiinni puristuspannalla eli 1 pultti löysälle ja yläpäästä kolme ruuvia konehuoneen puolelta, jolla iskarin yläpää irtoaa. Koko tolppa pitäisi lähteä aika helposti jopa ilman jousipuristinta tai ainakaan ei tarvi paljoa auttaa, kun painaa alatukivartta alaspäin. Jos alapää on jämähtänyt kiinni, voi joutua antamaan vähän "lekaa ja lämpöä",,,mutta varo iskaria. En ole 406 pösöä korjannut mutta sen lähisukulaisia monenmoisia. Kaikissa sama periaate.
Noihin ongelmavaloihin on keinonsa. Jos vikaa ei löydy ja auto on iltapuolella, niin kaiken maailman airbag- ja tarkastusvalot kuntoon seuraavasti. Ota virta latausvalolta ja laita joku "sisävalon viivästinrele" tms. väliin, jolla saat valon sammumaan muutaman sekunnin viiveellä. Ja "TOIMII". TT |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vikakoodeja ei saa olla, kun viisaat kansan valitsemat päättäjät täällä ja muualla euroopassa ovat niin päättäneet, pakkohan niiden on olla oikeassa.
__________________
Harbor Cruisers |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos oikein tiukasti lakia tulkitaan niin onhan se laitonta "hävittää" se merkkivalo. Toisaalta se "hävitys" ei aiheuta kenellekkään mitään vaaraa. Autojen saastepäästöistä jotain tietävänä en usko maailman kuolevan jos tuollaisella autolla ajaa. Tämä "vika" mitä ilmeisimmin on jossain johtosarjassa tai kompuutterissa, koska merkkiliike ei ole usean yrittämisen jälkeen löytänyt autosta mitään vikaa. Ja kaikenlaisia (kalliita) osia on kyllä vaihdettu laatikollinen. Eli en pidä itseäni minään suurena rikollisena, jos hieman huijaan ja samalla autan leskirouvaa hädässä. Onko sulla huono päivä ? Vai painaako rapula päälle kun olet noin kiukkuinen ?
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Sain lainaksi Bilteman virhekoodien lukulaitteen (CR-101 OBDII). Se lukee kyllä tuon vikakoodin mutta ei pysty sitä poistamaan. Laite kyllä koittaa poistaa vikakoodia mutta homma jää jotenkin kesken. Eli kesken poistamisen ruutuun tulee teksti READ ja homma tökkää siihen. Tämän jälkeen lukulaite ei saa enään yhteyttä auton tietokoneeseen.
Mitähän tämä voisi tarkoittaa ? Onkohan vika lukulaitteessa vai autossa ? Kaveri on samaisella lukulaitteella koittanut lukea Saabin koodeja mutta ei kuulemma pelittänyt. Ettei vaan olisi kuuluisaa Biltema-laatua......
__________________
Tumpula Racing Team |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Pösöistä tiedä mitään mutta sanompa oman mielipiteen kuitenkin. Viisaampien tarinoiden perusteella vaikuttaa nostajavialta. Onko öljyt vaihdettu milloin? Jos ei ihan hiljattain niin Fortet sekaan (tai pölttoöljyä..), käyttö lämpimäksi ja öljyn vaihto. Sitten merkkiliikkeeseen tms. missä löytyy OIKEA TESTERI ja koodit pois. Jos ei herjaa muutamaan päivään niin konttorille.
Mitään vastuuta ei oteta mutta tuolla konstilla nostajavaivat on joskus helpottanut helkeksi. Mitään virityksiä en lähtis tekemään, jos ei noilla auta niin sitten korjaa sen oikeasti tai on ajamatta. Pakko kyllä ihmetellä että miksi sinne konttorille pitää ylipäätään mennä jos taulussa palaa ylimääräisiä valoja!? Ei se vikakoodin luku nyt niin kallista ole.. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
![]()
__________________
Harbor Cruisers |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toki auto pitää saada turvalliseen kuntoon, mitään vaarallisia virityksiä sinne ei tehdä. Auto myydään vuoden/kahden kuluttua.
__________________
Tumpula Racing Team |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuolla on muutenkin hyvä kun pystyy lukemaan ajon aikana anturitietoja. Paras tietty olis läppäri ja siihen ohjelmat. http://www.auteltech.com/fr704.htm EDIT: Kannattaa koittaa tuota vikakoodien nollaamistakin. Voi olla pelkästään joku johtoeriste vika. Niitähän näissä on. 406 alkoi herjaamaan kaasupoljin vikaa ja se korjaantui heiluttelemalla johto nippuja ![]() Viimeksi muokannut samisami2 : 26.03.2011 12:13 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MB Gee tietäjää... | jyrden | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 23.12.2010 21:08 |
Garmin 60CSx tietäjää? | -Jyki- | Chit-Chat | 7 | 14.03.2010 16:33 |
Range tietäjää? | fomoko | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 25.03.2009 08:49 |
Nissan King Cab tietäjää? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.03.2009 21:02 |
GPS tietäjää | Holle | Chit-Chat | 5 | 08.09.2008 12:02 |