Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.03.2011, 13:01
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

Noniiin putkiliikkestä löytyi tarvittava venttiili. piti vaan ostaa tommonen adapteri missä isompi pää menee imusarjaan ja pienempi on se mihin tulee venttiil (ympyröity punaisella)i. koska isolla uros päällä olevaa venttiiliä ei löydy. ainakaan 1,5bar. ainakaan bauhaus,k-rauta ja tästä putkiliikkeestä. toivottavasti kuvista on jollekkin saman prosessin tekevälle apuja. homma valmis, toimii, kettu kuittaa.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	12032011280.jpg‎
Views:	672
Size:	95,7 Kt
ID:	17637   Click image for larger version

Name:	venttiili.jpg‎
Views:	788
Size:	95,1 Kt
ID:	17639  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.03.2011, 16:53
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

niin, tuo on siis varoventtiili eikä rajapaineventtiili joka on sitten jo taas ihan asia erikseen...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.03.2011, 17:10
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

niin. aivan
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.03.2011, 19:44
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pajerotdic Näytä viesti
Noniiin putkiliikkestä löytyi tarvittava venttiili. piti vaan ostaa tommonen adapteri missä isompi pää menee imusarjaan ja pienempi on se mihin tulee venttiil (ympyröity punaisella)i. koska isolla uros päällä olevaa venttiiliä ei löydy. ainakaan 1,5bar. ainakaan bauhaus,k-rauta ja tästä putkiliikkeestä. toivottavasti kuvista on jollekkin saman prosessin tekevälle apuja. homma valmis, toimii, kettu kuittaa.

...ööö ? mitäs tällä nyt oikeen haetaan ? hukkaportin korvaaja ? tuo ei kauaa sitten noesta tukkeennu / pidä jos on varoventtiili nesteelle alunperin...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.03.2011, 08:22
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
...ööö ? mitäs tällä nyt oikeen haetaan ? hukkaportin korvaaja ? tuo ei kauaa sitten noesta tukkeennu / pidä jos on varoventtiili nesteelle alunperin...
varoventtiilin korvaajaa. joo kävihän toi mielessä miten se kestää tuolla ku on vedelle tarkoitettu, mutta kestää jos kestää
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.03.2011, 19:43
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

venttiili pois vaan ja putkiosista tulppa tilalle.
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.03.2011, 19:50
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
...ööö ? mitäs tällä nyt oikeen haetaan ? hukkaportin korvaaja ? tuo ei kauaa sitten noesta tukkeennu / pidä jos on varoventtiili nesteelle alunperin...
Hukkaportti imusarjassa ? Nokea ?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.04.2011, 13:40
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

1.
Noniin välijäähdytin on kiinni ja alkoi paineiden säätö. elikkäs bleedi kabiinissa, siitä ruuvaamalla mittarissa paineet nousee ja sit tyssää vaikka kuinka ruuvais mutta äänestä päätellen siellä on kyllä enemmän kun toi 0,85 mitä mittari näyttää, korjatkaa jos oon väärässä mutta hukkaportin ohjausletku lähtee turbolta, siinä on kiinni ahtomittari, ja sen jälkeen menee bleedille ja siitä kellolle. nyt kun avaa bleediä niin sillonhan se pudottaa painetta tosta samasta letkusta missä mittari on? eikö näin? eli todellisuudessa kun avasin bleedin kokonaan mittari näyttäny tota 0,85 niin todellisuusdessa siellä on varmaan ollu tuplana toi eikö näin? mistäs mä otan ahtomittarille nyt paineen että saan oikean lukeman? mitä? häh?

2.syöttö ruuvin ruuvasin niin tappiin että tyhjäkäynnin saa 1000rpm. karan käänsin o-merkin kello 3 edestä katsottuna ( oliko oikein? ) paikallaa hyvä ku savua edes tulee? johtuuko origi(a)naali putkesta ettei pölläytä? ja ajossa jos pitää ahdot vakiona 0,6 niin ja noi säädöt tollee niin ei yhtään savuta? eikö muilla ole savuttanu ihan kunnolla noi? ei siis mitään väliä savun määrällä mutta mietin että oliko ihan onnistunu toi ruuvaus vaan. aikoinaan mersusta 200d ku väänsi ni kyllä sitä savua riitti
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.04.2011, 13:48
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

ota ahtomittarille haarotus imusarjasta, niin sais sen lukeman paljonko sielä imusarjassa on painetta putkiston hävikin jälkeen. eikös tuo savutushomma vaikuttais siltä että jotain on mennyt pieleen ahdonalasen syötön karan kanssa?
1. Aukaise pumpun kansi (näet kumikalvon jossa vakioasetuksena piirretty kehälle "o"noin klo11
moottorin edestä katsottuna).
2. Nosta kalvon keskellä olevasta akselista kalvo akseleineen (=kara) ylös.
3. Ota karan varresta muovinen valkoinen holkki pois ja heitä se roskiin surutta.
4. Laita kara takaisin pumppuun alkuperäiselle paikalle, kuitenkin niin että nollakohta on noin
klo. 3:ssa.
5. Laita kansi kiinni ja pultit kiinni.
6. Ahdonalaiset syötöt jotakuinkin maksimissa eli VALMIS.
tommoset löyty
__________________
rocky projekti odottaa kesää.

Viimeksi muokannut santikko : 02.04.2011 14:02
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.04.2011, 14:24
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja santikko Näytä viesti
ota ahtomittarille haarotus imusarjasta, niin sais sen lukeman paljonko sielä imusarjassa on painetta putkiston hävikin jälkeen. eikös tuo savutushomma vaikuttais siltä että jotain on mennyt pieleen ahdonalasen syötön karan kanssa?
1. Aukaise pumpun kansi (näet kumikalvon jossa vakioasetuksena piirretty kehälle "o"noin klo11
moottorin edestä katsottuna).
2. Nosta kalvon keskellä olevasta akselista kalvo akseleineen (=kara) ylös.
3. Ota karan varresta muovinen valkoinen holkki pois ja heitä se roskiin surutta.
4. Laita kara takaisin pumppuun alkuperäiselle paikalle, kuitenkin niin että nollakohta on noin
klo. 3:ssa.
5. Laita kansi kiinni ja pultit kiinni.
6. Ahdonalaiset syötöt jotakuinkin maksimissa eli VALMIS.
tommoset löyty
joo ton ohjeen mukaan niinku tein sen. eli tollee klo 3 on se o-merkki edestä katsottuna
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.04.2011, 17:31
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

voiko siitä letkusta mikä menee turbolta pumpun päälle? eikös siitäkin sais ahtopaineet tässä tapauksessa?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.04.2011, 19:18
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pajerotdic Näytä viesti
1.
Noniin välijäähdytin on kiinni ja alkoi paineiden säätö. elikkäs bleedi kabiinissa, siitä ruuvaamalla mittarissa paineet nousee ja sit tyssää vaikka kuinka ruuvais mutta äänestä päätellen siellä on kyllä enemmän kun toi 0,85 mitä mittari näyttää, korjatkaa jos oon väärässä mutta hukkaportin ohjausletku lähtee turbolta, siinä on kiinni ahtomittari, ja sen jälkeen menee bleedille ja siitä kellolle. nyt kun avaa bleediä niin sillonhan se pudottaa painetta tosta samasta letkusta missä mittari on? eikö näin? eli todellisuudessa kun avasin bleedin kokonaan mittari näyttäny tota 0,85 niin todellisuusdessa siellä on varmaan ollu tuplana toi eikö näin? mistäs mä otan ahtomittarille nyt paineen että saan oikean lukeman? mitä? häh?
0.85 lienee nyt kuitenkin se missä hukkaportti avautuu... ts. hukkaportin paineraja

Ahtomittarin kytkentä sinne missä se todellinen ahtokin on, eli imusarjaan / siihen pumpulle menevään letkuun, joka pyytää lisää ahtojen noustessa
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.04.2011, 19:23
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Hukkaportti imusarjassa ? Nokea ?
hukkaportin korvaaja = liika paine imusarjasta ajetaan venttiilin kautta ulos... eli lue = varoventtiili, joka lienee nuissa koneissa vakiona jottei halkea imusarja


eikö nyybi ole nähnyt imusarjassa nokea tai karstaa ? vaikkei olis huohotinta vedettynä imupuolelle, tuppaa noista ahtimista kuitenkin jotain aina läpi tulemaan, ja saattaapi mennä koneeseen mutta saattaapi palaa imusarjaankin... ja voipi sitä tulla toisestakin suunnasta...
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 02.04.2011 19:25
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.04.2011, 20:15
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

noniin homma ratkaistu ny toimii. eli nyt mittari kiinni siinä pumpulle menevässä letkussa. ja 1,1bar näyttää.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.04.2011, 09:04
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.075
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pajerotdic Näytä viesti
1,1bar näyttää.
Mitähän pakopaineet näyttää?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 03.04.2011, 09:09
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

jaa-a varmaan aika kivasti
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 28.02.2012, 18:03
MT71 MT71 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.11
Sijainti: Raahe
Viestit: 41
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pajerotdic Näytä viesti
piti vaan ostaa tommonen adapteri
Moro.

Mikä on tuon imusarjan kierre? tarvis itekki tuommosen adapterin.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 28.01.2014, 19:58
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Täällä varmaan vois kysyä vinkkiä minkälaisella toimenpiteellä pystyisi hieman nostamaan ahtopaineita toyotan 2LT moottorista. Ahdin on CT20. Ahtopainemittari näyttää 0,3 baria imusarjalta täysvedätyksessä. Pumppu säädetty aikanaan 0,4 barin ahdoille muutoskatsastuksessa. Mitähän olis tehtävissä että saisi vaikka yli puolen barin nuo ahdot ? Riittääkö pelkkä syötön ruuvaaminen vai pitäskö hukkaporttia trimmata jotenkin ?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 29.01.2014, 10:02
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Täällä varmaan vois kysyä vinkkiä minkälaisella toimenpiteellä pystyisi hieman nostamaan ahtopaineita toyotan 2LT moottorista. Ahdin on CT20. Ahtopainemittari näyttää 0,3 baria imusarjalta täysvedätyksessä. Pumppu säädetty aikanaan 0,4 barin ahdoille muutoskatsastuksessa. Mitähän olis tehtävissä että saisi vaikka yli puolen barin nuo ahdot ? Riittääkö pelkkä syötön ruuvaaminen vai pitäskö hukkaporttia trimmata jotenkin ?
Jos se ei saa soppaa/imuilmaa riittävästi niin ei se kyllä ahdakaan.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 02.02.2014, 16:14
hilux 4x4 tdic hilux 4x4 tdic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.01.09
Sijainti: salla
Viestit: 79
Perusasetus

1,5 bar nosti mul hilux vakioturbolla hukkikses letku irrallaan ja syöttötäysillä.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 02.02.2014, 19:00
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hilux 4x4 tdic Näytä viesti
1,5 bar nosti mul hilux vakioturbolla hukkikses letku irrallaan ja syöttötäysillä.
Vieläkö pelaa vai joko suli männät?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 02.02.2014, 20:28
hilux 4x4 tdic hilux 4x4 tdic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.01.09
Sijainti: salla
Viestit: 79
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Vieläkö pelaa vai joko suli männät?
Vuoden ajoin noin ja toimi. Sit sen jälkeen on käyny pumppu pajal, turbo vaihettu, cooleri ja jne.... niin sen jälkeen on sulanut mäntiä ja ties vaikka mitä voiman siirto kans melko löyhä tuos ln 170 hilussa.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 02.02.2014, 19:05
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Jos se ei saa soppaa/imuilmaa riittävästi niin ei se kyllä ahdakaan.
No se on kyllä tiedossa, syötön ruuvaus ei ole monimutkaista ja cooleriki löytyy mutta lähinnä se hukan letku, että pitäskö siihe laittaa joku systeemi millä sitä juksais ? Paineenrajotusta?
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 02.02.2014, 19:12
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
No se on kyllä tiedossa, syötön ruuvaus ei ole monimutkaista ja cooleriki löytyy mutta lähinnä se hukan letku, että pitäskö siihe laittaa joku systeemi millä sitä juksais ? Paineenrajotusta?
Miksi sitä pitäs huijata? Sama ku lähtis juoksee maratonia ja pitäs samalla nenästänsä kiinni.
Käy alkuperäinen pakopesä entistä ahtaammaksi jos sen hukkaportin ottaa pois käytöstä eikä pakokaasut mahdu pihalle.
Ahdot kyllä nousee, mutta vain sen takia koska pakopesä ei kerkeä työntää pakokaasuja pihalle sitä tahtia mitä ilmaa olisi tulossa imusarjan kautta eli toisinsanoen ahdistaa.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 05.02.2014, 06:11
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Täällä varmaan vois kysyä vinkkiä minkälaisella toimenpiteellä pystyisi hieman nostamaan ahtopaineita toyotan 2LT moottorista. Ahdin on CT20. Ahtopainemittari näyttää 0,3 baria imusarjalta täysvedätyksessä. Pumppu säädetty aikanaan 0,4 barin ahdoille muutoskatsastuksessa. Mitähän olis tehtävissä että saisi vaikka yli puolen barin nuo ahdot ? Riittääkö pelkkä syötön ruuvaaminen vai pitäskö hukkaporttia trimmata jotenkin ?
Mittarissa tai jossakin on feelua, normiahto on 0,7bar noissa tojoissa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
tyhjäkäynnin säätö hj SLehto Tekniikka & Jutustelu 2 08.01.2008 07:06
Hj 60 ahtopaineen mittaus Hunter Tekniikka & Jutustelu 4 01.09.2006 20:24
Ahtopaineen mittaus Tekniikka & Jutustelu 9 25.12.2005 10:07
Ahtopaineen nosto Tekniikka & Jutustelu 1 24.05.2005 21:39
Pajeron (2.5TD) -90 ahtopaineen säädin Tekniikka & Jutustelu 3 04.03.2004 09:35


Sivu luotu: 14:23 (GMT +2).