Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.03.2011, 08:14
Pertura Pertura ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.07
Sijainti: Vantaa
Viestit: 104
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
kelloa, joka ohjaa sitä turbon hukkaporttia.
Eli hukkaportin kelloa. Helpottaa kummasti kun asioista puhutaan oikeilla nimillä, monella tuntuu usein menevän dumppi, bypass ja hukkaportti niin iloisesti sekaisin että enää ei kukaan tiedä mistä on kyse. Mutta kaikkein huonoin mahdollinen tapa on tuo mainitsemasi missä venttiili päästää ylimääräisen paineen paineputkistosta ulos, ahdin karkaa aivan varmasti ylikierroksille, sekä ahtoilma on huomattavasti kuumempaa kuin mitä se olisi jos hukkaportti säätäisi ahtoja. Oikea tapa olisi ollut hankkia bleediventtiili jonka avulla hukkaportti olisi ruvennut pysyttelemään kiinni, tai sitten jäykemmällä jousella oleva kello. Kummankin asennus lienee alle tunnin homma, niillä ahdin ja kone pysyttelisivät kondiksessa paljon paremmin kuin nykyään.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.03.2011, 10:00
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertura Näytä viesti
Eli hukkaportin kelloa. Helpottaa kummasti kun asioista puhutaan oikeilla nimillä, monella tuntuu usein menevän dumppi, bypass ja hukkaportti niin iloisesti sekaisin että enää ei kukaan tiedä mistä on kyse. Mutta kaikkein huonoin mahdollinen tapa on tuo mainitsemasi missä venttiili päästää ylimääräisen paineen paineputkistosta ulos, ahdin karkaa aivan varmasti ylikierroksille, sekä ahtoilma on huomattavasti kuumempaa kuin mitä se olisi jos hukkaportti säätäisi ahtoja. Oikea tapa olisi ollut hankkia bleediventtiili jonka avulla hukkaportti olisi ruvennut pysyttelemään kiinni, tai sitten jäykemmällä jousella oleva kello. Kummankin asennus lienee alle tunnin homma, niillä ahdin ja kone pysyttelisivät kondiksessa paljon paremmin kuin nykyään.
Tuollaisen bleedin asennus,kuten itse kuvailin,asentaa alle 10min. "Säätöön" menee sitten 1-5kertaan kun leikkaa halkiota erinmalliseksi. Kaiken paras olisi kuitenkin hommata oikea ahtopaineen säätö venttiili.
Tuo imusarjan päässä oleva varoventtiili on todella huono kuten totesit,itse tein aluksi sen tilalle tuollasen tulpan ettei ahdin pääse ylikierroksille.


Nykyisellään imusarja vaihdettu koska tuo alkuperäinen on täysin paska virtauksien kannalta kun ahtopaine ohjataan suoraan 1-2sylintereille ja 3-4 jää liki ilman.
Vakio vs Vaparin imusarja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.03.2011, 12:16
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

tota en jaksa uskoa. no miksei tietysti joo vois 3 ja 4 jäädä vähemmälle ilmalle mutta eikös tossa vaparin imusarjassa menee suurin osa 2 ja 3 pytyllä ja jää taas kaksi vajaammalle
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.03.2011, 16:45
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pajerotdic Näytä viesti
tota en jaksa uskoa. no miksei tietysti joo vois 3 ja 4 jäädä vähemmälle ilmalle mutta eikös tossa vaparin imusarjassa menee suurin osa 2 ja 3 pytyllä ja jää taas kaksi vajaammalle
Ei tuokaan imusarja ole paras mahdollinen,paras olis tuollainen liitteen mukainen,mutta reilusti parempi kuin tuo vakio. Tosin sen verran täytyy pyörtää puheita,että kyllä se vaan on 1pytty jonne suurin osa ilmasta menee Käytäppä imusarja irti niin huomaat jo kannen kanavista että mihin se ilma oikein ohjautuu.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	mitsubishi-l200-3777361_b_4d55fce67cd51553.jpg‎
Views:	662
Size:	79,3 Kt
ID:	17595  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.03.2011, 18:59
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

Eli aika pirun kestävät koneet noissa kun laskee sen että sillä ajetaan lähes pääsääntöisesti 1 pytyllä

no joo yhdyn nuhapumpun lauseeseen. eli ei toi orkkis kyllä mikää paras ole, eikä myöskään vaparin vaan jokin ihan muu täytyy sinne laittaa kun aletaan hakemaan niitä 0,X hevosia ja vääntöjä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.03.2011, 19:59
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pajerotdic Näytä viesti
Eli aika pirun kestävät koneet noissa kun laskee sen että sillä ajetaan lähes pääsääntöisesti 1 pytyllä

no joo yhdyn nuhapumpun lauseeseen. eli ei toi orkkis kyllä mikää paras ole, eikä myöskään vaparin vaan jokin ihan muu täytyy sinne laittaa kun aletaan hakemaan niitä 0,X hevosia ja vääntöjä.
Siksipä näihin ei kannata älyttömiä paineita nostella vakio imusarjalla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O:Dumppi Pörö O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.10.2007 16:24
Pajeroon SOA? Vikke Tekniikka & Jutustelu 6 23.07.2006 13:38
Hukkaportti ja dumppi Matti_83 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 23.05.2006 13:55
M:Dumppi sihahtaa corolla NYT HETI 1500 Jepse O/M/V Ajoneuvot 1 07.04.2006 08:50
dumppi hj 61:seen? Tekniikka & Jutustelu 7 24.10.2005 21:54


Sivu luotu: 18:43 (GMT +2).