Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.03.2011, 12:26
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Aika vakaathan nuo säännöt on olleet suunnistuksen puolella, joten en kyllä isommin valittais tästä aiheesta. Kaarettomalla pääsee ajamaan samoin kuin kaksipaikkaisellakin, joten osallistumista aikaisemmin mainitut muutokset eivät estä. Tietysti edun antaminen muille harmittaa, mutta sellaista se välillä on. Muitakin epäkohtia voidaan keksiä jos niitä lähtee kaivelemaan omasta tai muiden näkökulmista:

-GPS:ien käyttäminen on sallittu vaikka jotkut ei halua käyttää tietokonetta vaan suunnistaa kartalla ja kompassilla
-Ovikosketus riittää rastikuvissa - Volvo-kuskeille helpotusta kun ovet kääntyvät eteenpäin
-Yli kaksihenkiset tiimit on sallittu - syrjii kaksipaikkaisia autoja
-Kuvausketjut ei sallittu - vaarantaa kaksihenkisiä tiimejä kun kuskin pitää nousta ulos autosta kuvaan
-Huoltotiimien käyttäminen - Ne kenellä ei ole huoltoa joutuvat huoltamaan autonsa ja tiiminsä itse
-Useissa kisoissa rasteja on vedessä vaikka kaikki autot eivät kestä veteen upottamista
-Jeepin kaaret ei kelpaa vaarallisille rasteille
-Case: Omat renkaat on 5 mm isommat kuin tulkki - tulkin mitan päälle pitäisi lisätä toleranssi kun ei 5 mm ylitys mitään haittaa
-Ajorampit sallittu - syrjii niitä ketkä eivät ole ehtineet tekemään paikkoja pitkille rampeille
-Muita kuljettajia saa auttaa - kaksi autokuntaa voi ajaa tiiminä ja saada suurta etua siitä

Osa ylläolevista on mielestäni ihan oikeasti epäkohtia, mutta valtaosa on kieli poskessa kirjoitettuja. Itse meinaan siis ajaa täyden CUPin ja vieläpä ihan tosissaan - vaikka auto ei ylläolevan listan perusteella olekaan hyvä suunnistukseen.
Noista kokonaisen 1 kisan kokemuksella eniten itelle ihan orkkispelillä aiheutti tuskaa kun ei jaettu paperikarttoja, voisko saaha edes orkkikseen kun ei osaa käyttää mitään tietokonetta, kuvaussäännöt hassuja kun ei kelpaa että kuski istuu autossa ja pitää kiinni rastilipusta mutta toinen käsi ei näy :-)) meikäläisen orkkis ei edes kulje vaarallisille rasteille, veteen ei onneksi pakko ajaa, joskus miettiny jos jukola järjestettäisiin samoilla periaatteilla niin suunnistajilla pitäis olla kallio kiipeilyvarusteet ja sukellus vermeet :-) Mutta toisaalta ei ihan autosuunnistukseenkaan jaksa lähteä pitäs olla joku välimuoto.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.03.2011, 13:47
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Noista kokonaisen 1 kisan kokemuksella eniten itelle ihan orkkispelillä aiheutti tuskaa kun ei jaettu paperikarttoja, voisko saaha edes orkkikseen kun ei osaa käyttää mitään tietokonetta, kuvaussäännöt hassuja kun ei kelpaa että kuski istuu autossa ja pitää kiinni rastilipusta mutta toinen käsi ei näy :-)) meikäläisen orkkis ei edes kulje vaarallisille rasteille, veteen ei onneksi pakko ajaa, joskus miettiny jos jukola järjestettäisiin samoilla periaatteilla niin suunnistajilla pitäis olla kallio kiipeilyvarusteet ja sukellus vermeet :-) Mutta toisaalta ei ihan autosuunnistukseenkaan jaksa lähteä pitäs olla joku välimuoto.

Jos tuut pohojanmaan kisaan saat kartat laminoituna missä rastit näkyy. Kaikkihan yleensä onnistuu jo etukäteen kyselee
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2011, 14:03
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joker Näytä viesti
Jos tuut pohojanmaan kisaan saat kartat laminoituna missä rastit näkyy. Kaikkihan yleensä onnistuu jo etukäteen kyselee
Eksytyksessä aikanaan herätti ajatus järjestäjissä lähinnä hilpeyttä mutta pidetään mielessä :-)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.03.2011, 14:08
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Eksytyksessä aikanaan herätti ajatus järjestäjissä lähinnä hilpeyttä mutta pidetään mielessä :-)
Jossain kisassa tutuilla sano läppäri poks ja saivat kisakeskuksesta paperitulosteet rasteista. Jos olet tulossa ilmoittele niin saat värilliset kartat.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.03.2011, 14:30
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Täältä yksi ääni lisää siihen huoltoauton siirtojuttuun eli kyllähän se huoltoauton siirto kilpailijoilta onnistuu kilpailun johtajan luvalla ainakin viimevuonna talvieksyssä, muuten olisi jäänyt auto pyörätielle kisan ajaksi... Oli pikkuisen ahdas se kisakeskuksen parkki...

Ei kyllä olisi yhtään paskempi ajatus jos huoltoauton siirto sallittaisiin kisaajan toimesta, laittakaa vaikka tiukat rajat ko. toiminnalle, esim. ennakkoon ilmoittaminen puhelimella kisakeskukseen ennenkuin huoltoauto liikkuu, ja sanktiot niskaan jos säännöistä lipsutaan.

Olisi meidänkin teamilla (2 henkilöö) yhtä juhlaa kun saisi olla rekkakuorma varaosia kohtuullisen matkan päässä...
Ja saattaisipa ehkä tämä juttu lisätä kisaajienkin määrää, kun ei tartte väkisillä houkutella porukkaa mukaan huoltoon / ajella kusi sukassa ja jännätä auton rikkoontumista...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.03.2011, 22:01
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Tämän huoltoauto säännön taustalla on vain ja ainoastaan turvallisuus. Sääntöjen laatijoiden mielestä on turvallisempaa, jos pitkillä siirtymillä kilpa-autossa on miehityksenä se minimi 2 henkilöä. Kun ajetaan aamuyön tunteina erittäin väsyneenä, niin se kaveri on yllättävän hyvä hereillä pitäjä....

Tätäkään säännön kohtaa ei ole tehty kilpailijoiden kiusaksi, vaan siinä on ajateltu turvallisuusnäkökohdat ensiksi. Lajin jatkuvuuden kannalta on tärkeää, että säännöt on laadittu mieluummin liian turvallisiksi.

Ajatellaan joku kilpailutilanne jossa sattuu oikeasti pahasti; Ketä osoitetaan sormella virkavallan taholta? No vastausta ei onneksi vielä tiedetä, mutta mitä ilmeisemmin siinä vaiheessa virkavaltakin kiinnostuu näistä säännöistä. Silloin on kilpailun järjestäjällä paljon helpompi tilanne, jos pystyy sääntöihin tukeutuen näyttämään, että on ainakin yritetty ennalta ehkäistä ko. pahaa tapahtumaa.

Säännöt on myös pyritty laatimaan sellaisin sanamuodoin, ettei säännöt olisi ristiriidassa Suomen lakien ja asetusten kanssa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.03.2011, 22:13
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Itse lopetin parhaan kisakatsastajan jäätyä pois.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.03.2011, 22:26
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oska80 Näytä viesti
Tämän huoltoauto säännön taustalla on vain ja ainoastaan turvallisuus. Sääntöjen laatijoiden mielestä on turvallisempaa, jos pitkillä siirtymillä kilpa-autossa on miehityksenä se minimi 2 henkilöä. Kun ajetaan aamuyön tunteina erittäin väsyneenä, niin se kaveri on yllättävän hyvä hereillä pitäjä....

Tätäkään säännön kohtaa ei ole tehty kilpailijoiden kiusaksi, vaan siinä on ajateltu turvallisuusnäkökohdat ensiksi. Lajin jatkuvuuden kannalta on tärkeää, että säännöt on laadittu mieluummin liian turvallisiksi.

Ajatellaan joku kilpailutilanne jossa sattuu oikeasti pahasti; Ketä osoitetaan sormella virkavallan taholta? No vastausta ei onneksi vielä tiedetä, mutta mitä ilmeisemmin siinä vaiheessa virkavaltakin kiinnostuu näistä säännöistä. Silloin on kilpailun järjestäjällä paljon helpompi tilanne, jos pystyy sääntöihin tukeutuen näyttämään, että on ainakin yritetty ennalta ehkäistä ko. pahaa tapahtumaa.

Säännöt on myös pyritty laatimaan sellaisin sanamuodoin, ettei säännöt olisi ristiriidassa Suomen lakien ja asetusten kanssa.

juu varmasti näin on - ja väsyneenähän saa ajella jos on kaveri mukana... ? entäpä kännissä ?

aivan höpöä, jos tällaista yritetään vakavin naamoin kertoa totuutena, ja "puolustuksena" ko. säännölle, niin menee loppukin uskottavuus

eli jos vaikkapa jotain sattuis, ja sääntökomiteaa kuultais, niin selityskö olis "että kyllä me yritettiin sitä oikein säännöillä tukea, ettei vaan ajettais väsyneinä" hohhoh !

viimeks kun tästä oli isompi polemiikki palstalla, niin selitys oli kyllä aivan toinen...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.03.2011, 22:42
piparix piparix ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.05
Sijainti: Hirvensalmi
Viestit: 799
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oska80 Näytä viesti
Tämän huoltoauto säännön taustalla on vain ja ainoastaan turvallisuus. Sääntöjen laatijoiden mielestä on turvallisempaa, jos pitkillä siirtymillä kilpa-autossa on miehityksenä se minimi 2 henkilöä. Kun ajetaan aamuyön tunteina erittäin väsyneenä, niin se kaveri on yllättävän hyvä hereillä pitäjä....

Tätäkään säännön kohtaa ei ole tehty kilpailijoiden kiusaksi, vaan siinä on ajateltu turvallisuusnäkökohdat ensiksi. Lajin jatkuvuuden kannalta on tärkeää, että säännöt on laadittu mieluummin liian turvallisiksi.

Ajatellaan joku kilpailutilanne jossa sattuu oikeasti pahasti; Ketä osoitetaan sormella virkavallan taholta? No vastausta ei onneksi vielä tiedetä, mutta mitä ilmeisemmin siinä vaiheessa virkavaltakin kiinnostuu näistä säännöistä. Silloin on kilpailun järjestäjällä paljon helpompi tilanne, jos pystyy sääntöihin tukeutuen näyttämään, että on ainakin yritetty ennalta ehkäistä ko. pahaa tapahtumaa.

Säännöt on myös pyritty laatimaan sellaisin sanamuodoin, ettei säännöt olisi ristiriidassa Suomen lakien ja asetusten kanssa.


Näin upean vastauksen johdosta voit käydä tarjoamassa itsellesi tuopin olutta lähi baarissa
__________________
Ihmeitä ei pidä odotella, ihmeitä pitää tehdä.
Etelä-Savon Maastoautoilijat Ry
[SIZE=2]
http://www.etsama.com
http://www.facebook.com/etsama
http://www.facebook.com/etsamarc
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.03.2011, 16:12
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oska80 Näytä viesti
Tämän huoltoauto säännön taustalla on vain ja ainoastaan turvallisuus. Sääntöjen laatijoiden mielestä on turvallisempaa, jos pitkillä siirtymillä kilpa-autossa on miehityksenä se minimi 2 henkilöä. Kun ajetaan aamuyön tunteina erittäin väsyneenä, niin se kaveri on yllättävän hyvä hereillä pitäjä....
Jaa....empä tiedä. Kyllä meidän autossa yleensä 2 muuta nukku sen aikaa, kun mä ajoin siirtymää. Sehän oli parempi vaan, niin olivat sitte virkeempiä suunnistaan ja vinssaileen, kun pääsi rastien kimppuun.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty pois popo99 O/M/V Ajoneuvot 5 07.12.2008 23:56
M:Kaikki pois juhaK O/M/V Ajoneuvot 0 19.06.2006 20:09
m:tojon pois hj O/M/V Muut 1 18.12.2005 13:31
LJ ulosotto pois joker Tekniikka & Jutustelu 8 30.06.2005 17:51


Sivu luotu: 00:46 (GMT +2).