Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.03.2011, 07:45
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
soa jousellinen bertta jos ei ole traction baria osaa itse "korjata" akselin asennon aika helposti niin kauan kun pinjoni kestää ja jos on välystä liuussa niin sekin auttaa joten ei ole aina suoraan vertailukelvollinen sekään asia

mulla ei blazessa tommosella samanlaisella, pinjonin kanssa linjassa olealla kardaanilla päässyt väliin ku viikon verran jos ajo muutakin ku töihin ja takaisin kun oli joko ristikosta tappi poikki, perästä yoke halki, kardaannista pää hillona tai vaan jos hyvä säkä kävi niin ristikon kupit ja neulat jauhaantu pölyksi....
No sun blazeri olikin omanlaisensa! :-) Mulla takakardaani norminivelillä, mutta kulmat on niinkuin tuplanivelen kanssa pitäis olla. Eli teoriassa hyvin väärin. Eilen vaihdoin ekan kerran eturistikon joka oli autossa jo kun se tuli mulle. Ja sekin oli kuollut vanhuuttaan, kuivunu ku ei ollu rasvattava malli. Takaristikko oli virheetön.

Tossa hojon kardaanissa on varmaan jotain mätää niissä laipoissa joihin ristikko tulee jossei sokat pysy.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.03.2011, 08:52
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Jos se on jossain ekassa kokeilussa vastannut se ristinivel niin sehän on siten jo vääntynyt ja näin ollen entinen.

Mitä taas kardaanin tasapainotukseen tulee niin jostain syystä se on ihan papereihin präntätty että se pitää tehdä.

Kaverilla mm meni 59` fordista laatikko poikki(!) juurikin tuollaisen harmittoman pikku värinän ansiosta.

Ja toisessa tapauksessa tuli pontiacista takajalkatilaan reikä kardaanin katkettua.

Eli tässä tapauksessa ehjä kardaani jostain ja sen jälkeen asennuksen asianmukaistaminen,niin siinä ne ongelmatkin häviävät.

Sen peränhän voi kääntää niin paljon ylikin että ristikko kulmat tulee samoiksi normaalioloissa,jossain maksimi joustoissahan ne sitten menee pieleen,mutta siloin on vauhtiakin vähän.
Ja tietysti pitää aina varmistaa että siinä ristikossa riittää varat.

Ja mitä soa:an yleensä tulee niin rakenne on aina heikompi/akseli pyrkii elämään helpommin koska se akseli on jo siellä painopisteen väärällä puolella.

Ja tämähän korjautuu traction barilla,tai sillä paksulla latilla joka estää akselin kiertymisen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ei voorti kestä.... Uazmies Linkit 2 16.12.2010 06:11
Ei kestä moggilaiset JiiPee Linkit 3 15.02.2010 20:52
m:sj-410 kartaanit KG O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 20.02.2008 20:16
O: kartaanit mauri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 12.09.2007 17:49
mikä on kun ei kestä? dalton Tekniikka & Jutustelu 1 31.01.2005 09:40


Sivu luotu: 15:15 (GMT +2).