![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Volkkarin AaJiiäMmäänkö viittaat?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Joo toinen käyttis VW AJM pikkusen paineita nostettuna ja siihen verraten luonteeltaan moottorit toisenlaisia, Toyota sellainen trukkmoottori, toki autoissa painoeroa jonkin verran, 1KZ-TE:ssa automaatti perässä joka osaltaan myös tappaa tehoa. Tehoiltaa ja väännöiltää molemmat pitäs olla suurinpiirtein samoissa, mutta kulku ja luonne todella erillaisia, sekä kulutus (6l vs16l/100km) että kyllä noille voisi jotain koittaa tehdä.
KCR ja muutamia muita Lantikan boxia kävis tähän Granviaankin ja sillä voisi koittaa piristyisikö yhtää tuo yläpää. Jossain Puolalaisessa boxissa oli mahdollista itse muutella parametrejä joka kiinnostaisi jos innostuu jossain välissä turboa, pakoputkea, cooleria vaihtamaa/lisäämään. KCR:ssä taitaa olla potikka josta saa mokkoa lisää http://vtech.fi/products.html |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Turbo nyt huollettu. Oli hieman vuotanut läpi, mutta ei siinä määrin että selittäs kaiken. Nyt pannan nippuun ja katotaan kuin se käy. Ykkösen pakoaukko kuiva, muut öljystä märkinä. En vielä osaa sanoa onko jotain kilahtanut. Ilmottelen sitten kun parempaa tietoa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos on. Niin tiirailehan ettei imusarja ole karstoittunut tukkoon. Ja jos siltä tuntuu niin laippaa se systeemi,siihenkin oli kuvallinen ohje jossain joko täällä tai slck:n puolella. Sekä nuo höpinä pöntöt osaa kyllä tukkeutua myös... Ja onkos mahollista,pakkanen kun oli, nettä ilmaputsari olisi ollut niin lumessa,ja yön aikana jäätynyt että se olisi ollut koko homman aloittaja??? Viimeksi muokannut Bj Andy : 23.02.2011 10:37 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Joo nuo edellä mainitut EGR paskaantumiset ja pöntöt kanssa olleet mielessä, että saattasivat olla tukossa, auto tuli Japanista muutama viikko sitten ja tiedä sit millaisissa ruuhkissa sillä on siellä nysvätty. Kattia ei onneksi tämän ikäisessä vielä ole (-95/11)
Tuo pakoputki homma selvinee parhaiten ottamalla downpipe laipasta putki irti ja käydä kokeilemassa tuleeko vetoja lisää Onko imusarja irroittaminen kuinka työläs homma jos tsekkais onko se karstaa täynnä? konehuone tuossa lantikkaan verraten paljon ahtaampi. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kyllä siinä se kierrätys on. Ilmaputsari oli auki ja kunnossa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nii. En tiiä varmasti mutta mahdollistahan se kai on.
Joka tapauksessa halpa tsekattava,ja mahdollisesti pois suljettava vika ennen kuin aukoo konetta enempää. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ihan uskomattoman tukossa voi olla putsari ennen kuin huomaa mitään dramaattista huonontumista.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ootko ihan varma että putkesta tuli öljyä eikä nokista vettä? Että olisko kuitenkin kansi halki jostain sopivasti... Ja tähän offtopikkiin turbosta ja sen ahtaudesta, 3" rööri ja downpipe tosiaan auttaa hengittämään paremmin, vetää pidemmälle. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Yäk..
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
jos öljyä menee tuossa määrin koneen läpi että sitä jo putkesta tulee ulos niin kyllä se sitten jo olisi siinä vaiheessa rynnännyt kierokset tappiin!
eli mielestäni se ei ole voinut olla muu kuin turbo joka on falskannut pakopuolelle... |
#13
|
||||
|
||||
![]()
...voisko kuitenkin olla jotain muuta kuin moottoriöljyä ? esim miltei umpeen jäätyneen pakoputken tepposia lisättynä naftalla, joka nyttemmin sitten suli / kiehui pois > ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se moottoriöljyä oli kun mittatikku valahti alamerkkiin, eikä siihen koskaan ole tarvinnut vaihtovälillä lisätä öljyä. Kun se vähän aikaa kävi tyhjäkäyntiä niin lammikko tuli putken päähän. Outoa...ois mukava tietää perimmäinen syy.
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Mitä maksoi turbo-remppa? Laakeritko vaihtoivat?
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Korjaussarjan laittoivat. Laakerit ja tiivisteet. Tasapainoitus ilmeisesti. Kaikki kilkkeet oli lasikuulapuhallettu. Hyvän näköistä työtä ainakin. Iisalmen turbo huolto teki ja maksoi 390 euroa.
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Ja just meinasin sanoa että koska siellä ei ole juurikaan laakereita eikä tiivisteitä vaan tiivistys ja laakerointi perustuu juurikin pyörimiseen,ja öljykalvoon, niin olisiko voinut olla niin että se turbo on ollu vaikka imupuolelta huurtunu kiinni,ja jäykkä öljy ei ole osannu mennä paluu letkua takaisin öljypohjaan??? Tai paluu letkussa huurretta,ja siksi öljyt on päässy pakoputkeen???
Aika amatöörimäistä spekulointia allekkirjoittaneelta ![]() ![]() ![]() No ei se huolto varmaan pahaakaan tehny...On siellä kummiskin muutama kuluva osa. |
#18
|
|||
|
|||
![]()
mulla oli kerran offivaunun moottorin huohotusletkun alapäässä oleva pönttö jäätynyt niin että letku oli tukossa. no, kone tulille kun en huomannut sitä, kohta aivan mieletön öljysavu pakoputkesta. ajattelin että nyt hajosi turbo kun pukkaa öljyt pakopuolelle.
mutta kun huomasin että huohotin oli jäässä ja laitoin letkun vapaasti hengittäväksi niin ongelma poistui heti. kampikammion paine kasvoi huohotuksen myötä sen verran että ahtimen paluuöljy löysi helpomman reitin ja pakeni pakopuolelle. koskaan ton jälkeen ei ole käynyt vastaavaa juttua, eikä ahdinta ole huollettu tai avattu. ja edelleen toimii hienosti. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lepoantin teoria kampikammion ylipaineesta saattais olla hyvinkin mahdollinen ja järkeenkäypä, paluupuoli kun tuskin voi mitenkään tukkoon mennä, se on 20 mm halkaisijaltaan oleva about 15 cm putki suoraan lohkon kylkeen. Eikä kompurapuolikaan pitkään voi jäässä pysyä moottorin käydessä vaikka kuin jäätyny olis, siltikin öljyllä olisi vapaa pudotus turbolta lohkoon eli ei mahdollinen teoria. Ja jos kerran sekä imu- että pakopuolella on ollut öljyä, se on tullut akselin laakeroinnin lävitse molempiin suuntiin, mutta syypäänä tukkeentunut huohotin ja sitä myöten kampikammion ylipaine. Eli käytäppä venakoppa pöydällä ja pese huohottimen lähtö. |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty M: Toyota KZJ95 3.0TD Aut. -97 | Joukka | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 04.06.2008 22:34 |
Bilteman joustokäyrät pakoputkeen, miten kestää? | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 16.10.2007 14:43 | |
syksyä pukkaa... | pee | Chit-Chat | 6 | 14.10.2006 00:00 |
koneen huohotus pakoputkeen.... | lepoantti | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 25.04.2006 18:17 |
Talmaa pukkaa | Ex_inkkari | Chit-Chat | 1 | 21.04.2005 22:49 |