Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.02.2011, 22:00
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Onko vika vai ominaisuus, että 1KZ-TE on yläkierroksilla 3000-> todella puhdittoman tuntuinen ja tuntuu kuin kaasua löysäämällä meno tuntuisi jopa piristyvän. Kävi mielessä meneekö pakopesä tukkoon, toisaalta voima savuakaan ei ole havaittavissa. Millaisia kokemuksia muila ko moottorista. Dynossa tarkoitus käydä tsekkaamassa ahdot ja paljonko voimaa oikeasti on. Tuntuu vain AJM jälkeen lussukalle.
Semmonen se on, ei tykkää kierrätyksestä. Ei mulla nyt ihan 3000:ssa hyydy kuitenkaan. Pienihän se pakopuoli tuossa vakioahtimessa on, yhden ylimääräisen oon purkanut pöydälle ja miettinyt mitä sille vois tehdä. Penkissä saatu omasta 162 hv/0.9 bar kun en keksi mistä sais savua lisää.

Volkkarin AaJiiäMmäänkö viittaat?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.02.2011, 08:29
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Joo toinen käyttis VW AJM pikkusen paineita nostettuna ja siihen verraten luonteeltaan moottorit toisenlaisia, Toyota sellainen trukkmoottori, toki autoissa painoeroa jonkin verran, 1KZ-TE:ssa automaatti perässä joka osaltaan myös tappaa tehoa. Tehoiltaa ja väännöiltää molemmat pitäs olla suurinpiirtein samoissa, mutta kulku ja luonne todella erillaisia, sekä kulutus (6l vs16l/100km) että kyllä noille voisi jotain koittaa tehdä.

KCR ja muutamia muita Lantikan boxia kävis tähän Granviaankin ja sillä voisi koittaa piristyisikö yhtää tuo yläpää. Jossain Puolalaisessa boxissa oli mahdollista itse muutella parametrejä joka kiinnostaisi jos innostuu jossain välissä turboa, pakoputkea, cooleria vaihtamaa/lisäämään. KCR:ssä taitaa olla potikka josta saa mokkoa lisää

http://vtech.fi/products.html
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.02.2011, 08:59
Trapper Trapper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 62
Perusasetus

Turbo nyt huollettu. Oli hieman vuotanut läpi, mutta ei siinä määrin että selittäs kaiken. Nyt pannan nippuun ja katotaan kuin se käy. Ykkösen pakoaukko kuiva, muut öljystä märkinä. En vielä osaa sanoa onko jotain kilahtanut. Ilmottelen sitten kun parempaa tietoa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.02.2011, 10:35
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Trapper Näytä viesti
Turbo nyt huollettu. Oli hieman vuotanut läpi, mutta ei siinä määrin että selittäs kaiken. Nyt pannan nippuun ja katotaan kuin se käy. Ykkösen pakoaukko kuiva, muut öljystä märkinä. En vielä osaa sanoa onko jotain kilahtanut. Ilmottelen sitten kun parempaa tietoa.
Olikos tuossa ne pakokaasujen takaisin kierrätykset???

Jos on. Niin tiirailehan ettei imusarja ole karstoittunut tukkoon. Ja jos siltä tuntuu niin laippaa se systeemi,siihenkin oli kuvallinen ohje jossain joko täällä tai slck:n puolella.

Sekä nuo höpinä pöntöt osaa kyllä tukkeutua myös...

Ja onkos mahollista,pakkanen kun oli, nettä ilmaputsari olisi ollut niin lumessa,ja yön aikana jäätynyt että se olisi ollut koko homman aloittaja???

Viimeksi muokannut Bj Andy : 23.02.2011 10:37
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.02.2011, 10:59
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Joo nuo edellä mainitut EGR paskaantumiset ja pöntöt kanssa olleet mielessä, että saattasivat olla tukossa, auto tuli Japanista muutama viikko sitten ja tiedä sit millaisissa ruuhkissa sillä on siellä nysvätty. Kattia ei onneksi tämän ikäisessä vielä ole (-95/11)

Tuo pakoputki homma selvinee parhaiten ottamalla downpipe laipasta putki irti ja käydä kokeilemassa tuleeko vetoja lisää

Onko imusarja irroittaminen kuinka työläs homma jos tsekkais onko se karstaa täynnä? konehuone tuossa lantikkaan verraten paljon ahtaampi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.02.2011, 11:31
Trapper Trapper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 62
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Olikos tuossa ne pakokaasujen takaisin kierrätykset???

Jos on. Niin tiirailehan ettei imusarja ole karstoittunut tukkoon. Ja jos siltä tuntuu niin laippaa se systeemi,siihenkin oli kuvallinen ohje jossain joko täällä tai slck:n puolella.

Sekä nuo höpinä pöntöt osaa kyllä tukkeutua myös...

Ja onkos mahollista,pakkanen kun oli, nettä ilmaputsari olisi ollut niin lumessa,ja yön aikana jäätynyt että se olisi ollut koko homman aloittaja???
Työntäskö se silloin öljyjä pihalle? Eikö veto pitäs ensin hävitä? Onko Tovereilla ollut imusarjoja tukossa?
Kyllä siinä se kierrätys on. Ilmaputsari oli auki ja kunnossa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.02.2011, 12:34
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Nii. En tiiä varmasti mutta mahdollistahan se kai on.

Joka tapauksessa halpa tsekattava,ja mahdollisesti pois suljettava vika ennen kuin aukoo konetta enempää.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.02.2011, 12:58
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ihan uskomattoman tukossa voi olla putsari ennen kuin huomaa mitään dramaattista huonontumista.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.02.2011, 13:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Trapper Näytä viesti
Työntäskö se silloin öljyjä pihalle? Eikö veto pitäs ensin hävitä? Onko Tovereilla ollut imusarjoja tukossa?
Kyllä siinä se kierrätys on. Ilmaputsari oli auki ja kunnossa.
EGR aiheuttais savutusta ja huonoa vetoa, mutta eihän se öljyä sieltä voi pukata. Imusarja oli melko möhnässä 200 tkm ajelujen jäljiltä, mutta ei mitään varsinaista isompaa karstaantumista kuten esmes VW:ssä on tapana:

Ootko ihan varma että putkesta tuli öljyä eikä nokista vettä? Että olisko kuitenkin kansi halki jostain sopivasti...

Ja tähän offtopikkiin turbosta ja sen ahtaudesta, 3" rööri ja downpipe tosiaan auttaa hengittämään paremmin, vetää pidemmälle.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.02.2011, 18:17
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Yäk..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.02.2011, 10:37
Trapper Trapper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 62
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Trapper Näytä viesti
Turbo nyt huollettu. Oli hieman vuotanut läpi, mutta ei siinä määrin että selittäs kaiken. Nyt pannan nippuun ja katotaan kuin se käy. Ykkösen pakoaukko kuiva, muut öljystä märkinä. En vielä osaa sanoa onko jotain kilahtanut. Ilmottelen sitten kun parempaa tietoa.
Kone käy hyvin. Savu loppu kun laski 10 km läppätiskissä. Öljyt pysyy nyt koneessa ja näyttäs muutenkin toimivan. Turbo huollon mukaan sieltä ei semmosta vikaa löytynyt että olisi öljyt puskenut putkeen tai koneeseen. Tämä nyt on vähän mysteeri. Oisko ollut huohotin tukossa joka sitten suli ittekseen?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.02.2011, 21:25
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

jos öljyä menee tuossa määrin koneen läpi että sitä jo putkesta tulee ulos niin kyllä se sitten jo olisi siinä vaiheessa rynnännyt kierokset tappiin!
eli mielestäni se ei ole voinut olla muu kuin turbo joka on falskannut pakopuolelle...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.02.2011, 21:27
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

...voisko kuitenkin olla jotain muuta kuin moottoriöljyä ? esim miltei umpeen jäätyneen pakoputken tepposia lisättynä naftalla, joka nyttemmin sitten suli / kiehui pois > ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.03.2011, 07:57
Trapper Trapper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 62
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
...voisko kuitenkin olla jotain muuta kuin moottoriöljyä ? esim miltei umpeen jäätyneen pakoputken tepposia lisättynä naftalla, joka nyttemmin sitten suli / kiehui pois > ?
Kyllä se moottoriöljyä oli kun mittatikku valahti alamerkkiin, eikä siihen koskaan ole tarvinnut vaihtovälillä lisätä öljyä. Kun se vähän aikaa kävi tyhjäkäyntiä niin lammikko tuli putken päähän. Outoa...ois mukava tietää perimmäinen syy.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.03.2011, 10:41
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Trapper Näytä viesti
Turbo nyt huollettu.
Mitä maksoi turbo-remppa? Laakeritko vaihtoivat?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 01.03.2011, 10:48
Trapper Trapper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 62
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mitä maksoi turbo-remppa? Laakeritko vaihtoivat?
Korjaussarjan laittoivat. Laakerit ja tiivisteet. Tasapainoitus ilmeisesti. Kaikki kilkkeet oli lasikuulapuhallettu. Hyvän näköistä työtä ainakin. Iisalmen turbo huolto teki ja maksoi 390 euroa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 01.03.2011, 18:09
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Ja just meinasin sanoa että koska siellä ei ole juurikaan laakereita eikä tiivisteitä vaan tiivistys ja laakerointi perustuu juurikin pyörimiseen,ja öljykalvoon, niin olisiko voinut olla niin että se turbo on ollu vaikka imupuolelta huurtunu kiinni,ja jäykkä öljy ei ole osannu mennä paluu letkua takaisin öljypohjaan??? Tai paluu letkussa huurretta,ja siksi öljyt on päässy pakoputkeen???

Aika amatöörimäistä spekulointia allekkirjoittaneelta

No ei se huolto varmaan pahaakaan tehny...On siellä kummiskin muutama kuluva osa.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 01.03.2011, 21:17
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

mulla oli kerran offivaunun moottorin huohotusletkun alapäässä oleva pönttö jäätynyt niin että letku oli tukossa. no, kone tulille kun en huomannut sitä, kohta aivan mieletön öljysavu pakoputkesta. ajattelin että nyt hajosi turbo kun pukkaa öljyt pakopuolelle.

mutta kun huomasin että huohotin oli jäässä ja laitoin letkun vapaasti hengittäväksi niin ongelma poistui heti. kampikammion paine kasvoi huohotuksen myötä sen verran että ahtimen paluuöljy löysi helpomman reitin ja pakeni pakopuolelle. koskaan ton jälkeen ei ole käynyt vastaavaa juttua, eikä ahdinta ole huollettu tai avattu. ja edelleen toimii hienosti.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 01.03.2011, 23:00
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ja just meinasin sanoa että koska siellä ei ole juurikaan laakereita eikä tiivisteitä vaan tiivistys ja laakerointi perustuu juurikin pyörimiseen,ja öljykalvoon, niin olisiko voinut olla niin että se turbo on ollu vaikka imupuolelta huurtunu kiinni,ja jäykkä öljy ei ole osannu mennä paluu letkua takaisin öljypohjaan??? Tai paluu letkussa huurretta,ja siksi öljyt on päässy pakoputkeen???
Jotku pronssi- vai kupariholkit akselilla on laakereina. Mielenkiintoisia teorioita veljillä. Mietin vain että jos kerran pakoaukoista kolme neljästä oli myös öljyisiä (oliskohan etumainen = kauimmainen ollut kuiva?)että on sitä varmaan ollut imupuolellakin öljyä, ainakin vähän. Näissähän on kaasuläppä, joten hullujen ottaminen ei oo niin herkässä.

Lepoantin teoria kampikammion ylipaineesta saattais olla hyvinkin mahdollinen ja järkeenkäypä, paluupuoli kun tuskin voi mitenkään tukkoon mennä, se on 20 mm halkaisijaltaan oleva about 15 cm putki suoraan lohkon kylkeen. Eikä kompurapuolikaan pitkään voi jäässä pysyä moottorin käydessä vaikka kuin jäätyny olis, siltikin öljyllä olisi vapaa pudotus turbolta lohkoon eli ei mahdollinen teoria.

Ja jos kerran sekä imu- että pakopuolella on ollut öljyä, se on tullut akselin laakeroinnin lävitse molempiin suuntiin, mutta syypäänä tukkeentunut huohotin ja sitä myöten kampikammion ylipaine. Eli käytäppä venakoppa pöydällä ja pese huohottimen lähtö.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 01.03.2011, 23:11
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ja just meinasin sanoa että koska siellä ei ole juurikaan laakereita eikä tiivisteitä vaan tiivistys ja laakerointi perustuu juurikin pyörimiseen,ja öljykalvoon, niin olisiko voinut olla niin että se turbo on ollu vaikka imupuolelta huurtunu kiinni,ja jäykkä öljy ei ole osannu mennä paluu letkua takaisin öljypohjaan??? Tai paluu letkussa huurretta,ja siksi öljyt on päässy pakoputkeen???

Aika amatöörimäistä spekulointia allekkirjoittaneelta

No ei se huolto varmaan pahaakaan tehny...On siellä kummiskin muutama kuluva osa.
Kaverilla meni kingcapista turbon öljynpaluu letku lyttyyn kun ei saanut sitä kunnolla paikoilleen ja pukkasi öljyt tubosta putkeen,korjaantui ihan tuolla pienellä letkun vaihdolla. Eli ei tuokaan ihan tuulesta temmattu juttu ole.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty M: Toyota KZJ95 3.0TD Aut. -97 Joukka O/M/V Ajoneuvot 0 04.06.2008 22:34
Bilteman joustokäyrät pakoputkeen, miten kestää? Tekniikka & Jutustelu 12 16.10.2007 14:43
syksyä pukkaa... pee Chit-Chat 6 14.10.2006 00:00
koneen huohotus pakoputkeen.... lepoantti Tekniikka & Jutustelu 18 25.04.2006 18:17
Talmaa pukkaa Ex_inkkari Chit-Chat 1 21.04.2005 22:49


Sivu luotu: 09:52 (GMT +2).