Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.02.2011, 16:11
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti


Tilalle tulee siis tollanen tumppi:

eikös tuosta orkkisakselista pystyis koneistaa tollasen tumppiakselin?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.02.2011, 16:22
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
eikös tuosta orkkisakselista pystyis koneistaa tollasen tumppiakselin?
Kyllähän siitä pystyy, mutta ei ole jenkki pojilla kestäneet ne, ja kun mä tarvin naaraspuolisen tumpin. Taitaa kuitenkin olla kalliimpaa tehdä tuo sisäpuolinen booritus kuin ulkopuolinen. Maksaa kaikkine kuluineen noin 280€ Kanadasta k.o billettinen akselin pätkä
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.02.2011, 00:27
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Noni, nyt on keula jousien varassa ja runkoakin pätkäistiin reilulla kädellä

Korkeuskin sattui laakista kohdalleen.





Pitäis ottaa ihan oikealla kameralla kuvia, on hieman epätarkkoja nää nokialaisella otetut.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.02.2011, 00:48
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
runkoakin pätkäistiin reilulla kädellä

Jep, ei kovin monella ole auton etummaisena osana kampuran hihnapyörä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.02.2011, 13:10
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Jep, ei kovin monella ole auton etummaisena osana kampuran hihnapyörä.
Noo, tuleehan tuohon pätkä runkoa suojaksi Noin 25-30cm, kuitenkin siten että kun 37" Creepy on seinää vasten, niin vinssin kita ei ota kiinni seinään.

Rytarilta tulleessa paketissa oli sen verran osia, että vois jopa saada taka-akselin paikalleen, ja 700+203 yhdistelmän, niin pääsee visioimaan shiftereitä. Melkoinen keppiviidakko sinne tulee, automaatin shifteri, 203:lle yksi ja 205:lle kaksi keppiä, seisontajarru ja ohjausjarru, kuusi yhteensä
203:en kun asentaa ylösalaisin, niin sen adapterin jalkaan on hyvä kiinnittää shifterit, eikä tule ahdasta tankojen kanssa kun 203:en tanko on vasemmalla puolella, loput kaksi oikealla.

Jakolaatikko paketille pitääkin tehdä järeä peti etteivät riko automaatin kuorta. Tomaatin peltinen öljypohja korvataan valetulla alumiiniversiolla, mikä auttaa jonkin verran kuoren kestossa + lisääntynyt öljytilavuus ja öljypohjan rivat lisäävät jäähdytystehoa. Mutta laatikon häntäosa saattaa silti ottaa kipeää, siihen on kyllä pari visiota, mutta katsotaan nyt että miten sen hoitaa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.02.2011, 00:47
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Ulkona lähes -30, joten ei viittiny tallille mennä ihmettelemään mitään ku ei siel sisälläkää mikää lämmin ole.

Mietin sit automaatin shifteriä, kun siihen tulee manuaalikoneisto käänteisellä kaaviolla, niin saa ykkösen ja pakin vierekkäin. Ei kuitenkaan kiinnosta mitään räikkää siihen laittaa, jotain simppeliä ja toimintavarmaa. Pitkin päivää mietin sopivaa mallia, ja tulihan se sit ruokapöydän ääressä mieleen

Muistelin et jollain valmistajalla olis vastaava, mutta ei ollut googlesta tällä kertaa apua. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:



Elikkäs yksinkertaisuudessaan keppiä liikutetaan kulissin mukaan, ja vaijeri välittää liikkeen laatikolle. Saa nykiä pakkia ja ykköstä päälle ilman pelkoa että menee parkille tai isommalle vaihteelle.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.02.2011, 01:22
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

ihan tommosta en oo nähny, mutta jos modaa itte jostain, mä lehmäs olleen bm:n modaamista monesti haaveilin mut se jäi

http://www.pirate4x4.com/tech/billavista/shifter/

http://www.kartek.com/Product/Shifters/Winters.html
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O/V blazer dsl hevyc O/M/V Ajoneuvot 7 02.09.2007 19:19
blazer 6.2d Tekniikka & Jutustelu 6 27.08.2007 20:24
M:Blazer tpi57 O/M/V Ajoneuvot 1 29.06.2007 17:37
blazer Tekniikka & Jutustelu 39 18.12.2006 10:52
O: BLAZER O/M/V Muut 3 23.01.2005 14:19


Sivu luotu: 13:38 (GMT +2).