Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Masi
Tällaisen sääntökohdan löysin harraste-stanuista:
3.7.3 Pyörätuenta
3.7.3.1 Jouset
Jouset ovat vapaat, mutta alkuperäisen jousen tyyppi
tulee säilyttää. Riipukkeiden paikan saa muuttaa. Jouset
akselin päälle on sallittu (SOA).
Eli tarkoittaneen ettei lehtijousia saa muuttaa kierrejousille ?
|
OHO
Nyt näkyykin olevan nuo harrasteluokan säännöt muuttuneet aikas paljon sitten niistä ajoista, kun luokkaa kehiteltiin. Tosin kyllä tuo vieläkin antaa aika vapaan mahdollisuuden osallistua melkein millä tahansa autolla, mutta esim tuo jousitus hommeli on ainakin alkuperäistä ideaa vastaan. Eli alkujaan oli tarkoitus, että harrasteessa pääsee vaikka proto autolla, kunhan takapääohjaus on lukittu. Idea oli karkeesti:
-uusi harrastaja, joka ei koskaan ole ajellut maastossa tai ei ainakaan trial kisoissa
-ostaa esim. putkirunkoisen pro-modi auton tai omaa vaikka 410 suzukin, jossa kierrejousialusta ja koppaa rankasti modifoitu
-haluaisi tutustua kisatouhuun jotenkin helpolla
=ota osaa harraste-stanuun
Mut nyt ainakin tuo jousitus juttu sulkee montaa autoa harraste luokan ulkopuolelle ja ajaa ne suoraan pro-modiin tai protoon. Kysyn vaan, että onko nämä luokat nyt hyviä "tutustumis" luokkia?