Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.01.2011, 19:09
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
tässä näkyy paras teho ja kierrosluku:

Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min

mitä et siis ymmärrä?

eli siis toyotan paras teho 1800 kierrosta/min ja nissanin 1750 kierrosta/min
ja vääntöhän se on se tehon momentti, hevosvoimilla ei paljoa merkitystä.
Tuossa lukee Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Siis ei ilmoitettu millä kierroksilla teho saatu. Joko selviää mitä en ymmärrä?
Aikalailla usein maksimiteho saadaan eri kierrosluvulla kuin maksimivääntö. Kannattaa tutustua tällaiseenkin seikkaan...
Ai niin...olikos se Nissanissakin esikammiodiesel? Ai ei vai? No mitenkäs...

__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.01.2011, 19:13
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Tuossa lukee Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min
Siis ei ilmoitettu millä kierroksilla teho saatu. Joko selviää mitä en ymmärrä?
Aikalailla usein maksimiteho saadaan eri kierrosluvulla kuin maksimivääntö. Kannattaa tutustua tällaiseenkin seikkaan...
Ai niin...olikos se Nissanissakin esikammiodiesel? Ai ei vai? No mitenkäs...
kyllä lukee tuossa lukee MAX VÄÄNTÖ/TEHO ja millä kierroksella se saavutetaan. Hevosvoimat voi työntää perseeseen vääntö ratkaisee
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.01.2011, 19:16
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

eli tuossa on siis ilmotettu paljonko koneessa on max hevosvoimat (102hv) mutten millä kierrosalueella se saavutetaan, käytännössä siis maximi kierroksilla, mutta max. kierroksilla ei ole välttämättä ole max. vääntö, siksi on ilmotettu kierrosalue erikseen missä max. vääntö.

ELI SUURIMMAT HEVOSVOIMAT ON SILLOIN KUN KAASU ON POHJASSA JA KONE KIERTÄÄ MAX. MUTTA VÄÄNTÖ EI OLE SILLOIN MAX. VAAN TOD.NÄK. PIENEMPI JA TÄSSÄ TAPAUKSESSA KONEESSA ON PARAS VÄÄNTÖ KUN AUTO KIERTÄÄ 1800RPM JA TUOLLA 1800RPM ON VARMAAN JOTAIN 40HV
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.01.2011, 19:24
HANE HANE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.03.08
Sijainti: Wehmersalmi, KUOPIO.
Viestit: 454
Talking

Ei se niin vaikeeta ole!


Tule kuule nyyppä sillä tehoMUOVIlllasi näyttää miten se liikkuu... mulla ei oo kunnossa ny kumpikaan HJ(turbollinen tai turboton) johtuen "parin" vuoden iästä ja kokeiluista mitä se kestää...

Vaan kun tarve on näyttää(vai väittää) niin annan sinulle tasoitusta ja haastan MUOVISI 1,3l 80-luvun benssiini teho ihmeellä(JA ON SITÄ VÄÄNTÖÖ) ja papereiden mukaan kaikki huimat 50kw tehoa(heh suszukissa(sori muut susnan omistajat)).

Käydään pikku makkaran paisto keikka luvallisella luontopolulla jos muovisi edes selviää reissusta niin uskon teorioihisi ja ostan sitten semmoisen.

Mukaan varmaan olisi innolla lähdössä joku HJ- kuskikin kokemaan mitä teho on

Viimeksi muokannut HANE : 31.01.2011 19:27
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.01.2011, 19:33
Profi:n Avatar
Profi Profi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.05
Sijainti: Veteli, Finland.
Viestit: 391
Perusasetus

Piti käydä oikeen kattomassa ja kyllä, tämä sama aihe löytyy suoli24 palstalta ja samaten tuo teiden kulumis threadikin löytyy sieltä. Joku viherpiiperö ilmeisesti karannu suljetulta ja trollaa nyt täällä kyrpä pystyssä. Mutta jos se hänen elämässään ainut ilo niin se suotakoon
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis)
Hj 61 (-89 2. auto)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.01.2011, 19:38
JuuPeri:n Avatar
JuuPeri JuuPeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.01.07
Sijainti: Vihanti
Viestit: 620
Perusasetus

voe jeesus näitä sitimaasturi mussuttajia ei näille viherpiipertäjille voi ku nauraa ja vieläkö pääsis päin naamaa senki tekkeen.
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.01.2011, 19:47
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.174
Perusasetus

Arvon nyybi on nyt hyvä ja kertoo että mitä nyt tehdään? Pitääkö kaikkien hojon omistajien vaihtaa tekniikkaa vai peräti koko auto? Jos kuitenkin puhuttaisiin kokonaisuudesta eikä vain ajatella pelkkää moottoritehoa.

Paituvei... Onko hojon tehot mitattu juuri samalla tyylillä kuin uusien autojen teoreettiset testit? Uusien autojen tehot ja kulutukset lasketaan labrassa muutaman läppärin avustuksella. Todelliset tehot ovat sitten aivan muuta...
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.01.2011, 21:34
samw samw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.12.08
Sijainti: pernaja
Viestit: 390
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Profi Näytä viesti
Piti käydä oikeen kattomassa ja kyllä, tämä sama aihe löytyy suoli24 palstalta ja samaten tuo teiden kulumis threadikin löytyy sieltä. Joku viherpiiperö ilmeisesti karannu suljetulta ja trollaa nyt täällä kyrpä pystyssä. Mutta jos se hänen elämässään ainut ilo niin se suotakoon
Erittäin hyvä huomio Ihme mekastusta tosta teiden kulumisesta ja nyt tästä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.01.2011, 22:08
Holle:n Avatar
Holle Holle ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.02.06
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 659
Perusasetus

Onhan tuossa hiven totuuden siementä sinänsä, että itse ainakin vetelin kesälomareissulla 1,5t venetraileri yhdistelmää mieluummin d4d avensiksella kuin hilulla. Hilu ei yksinkertaisesti jaksanut pitää tasaista 90km vauhtia yllä mitenkään ja lämmötkin tuppasi nousemaan. Toinen juttu taas on se, että mitä helvettiä tollasella sähköavusteisella moottorilla kuten d4d tekisi maasturissa. Tykkää varmaan hyvää noi heebelit vedestä ja kurasta? vanhanaikanen diesel, kuten nyt esim 2h tarvitsee käydäkseen polttoainetta ja ilmaa mutta ei sähkön ripettäkään.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.01.2011, 19:23
Rytö:n Avatar
Rytö Rytö ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.01.08
Sijainti: Tohmajärvi, Finland.
Viestit: 580
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
kyllä lukee tuossa lukee MAX VÄÄNTÖ/TEHO ja millä kierroksella se saavutetaan. Hevosvoimat voi työntää perseeseen vääntö ratkaisee
Mut voihan kirjoitusvirheetkin työntää perseeseen, nuo pisteiden ja pilkkujen puutteet meinaan.

Ja se suurin teho saavutetaan noin 3500 r/min käyntinopeudella 2H- moottorissa. Vastaavasti suurin vääntömomentti noin 2000 r/min.
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.*
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:KOVA:n avoharja kristian O/M/V Muut 1 25.07.2007 14:35
M: kova luu B-20 tekniikka MK O/M/V Muut 3 02.01.2005 22:03
Kova kate Intiaani_Chief Tekniikka & Jutustelu 5 23.05.2004 19:01
M:SJ 410 Avo/kova O/M/V Muut 0 30.11.2003 18:52
Kova huara Elmo Jokes 0 14.08.2002 07:31


Sivu luotu: 04:47 (GMT +2).