![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min Eli Nissanin 1.5 dieselissä on enemmän tehoa ja vääntöä pienemmillä kierroksilla ja tod.näk. nissanin pikku kone kiertääkin enemmän kuin hj:n isolohko. olen ajanut hj;llä ja todella onneton alakierrosvääntö on vaikka on neljänlitran kone.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Olisi se aika kumma juttu, jos moottoriteknologia ei menisi eteenpäin 30 vuodessa. Mitä nyybi tällä oikein hakee ??
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
||||
|
||||
![]()
En tiiä mitä hakee, joten haetaan me se tieto ulos nyymistä.
__________________
Joop |
#4
|
|||
|
|||
![]()
te jotka pidätte HJ:tanne kaikkein vahvimpana autona ikinä, tiedostakaa, että nissanin pienessä crossover-koppiaisessa on vastaavan tehoinen 1,5 litrainen kone..
Vähän sama asia kun Chevy Vanilla ajavat rockabillyt pitävät sitä 6,2 diesel-konettaan väkivahvana. 105 kw. Joissakin vanhemmissa malleissa oli tehoa vain 95 kw. 2,5 litrainen turbodiesel-moottori BMW:ltä 90-luvun alussa tuotti samat 105 kw. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja toinen asia mikä tässä vaivaa on se että toinen on turbollinen ja toinen ei, tarttee nissanin rinnalle 61 hojon laput. Muutenhan nää ei oo vertailukelposia.
__________________
Joop |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mistäs tuossa selviää millä kierroksilla paras teho on saatu?
![]() Ja mitä hyötyä sen dieselin on kiertää 5000 jos sama tulos saadaan jo 2500 kohdalla? Siis jos voimasta puhutaan. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toyota HJ 60 4.0 diesel: Teho 102 hv, vääntö 241 nm @ 1800 kierr /min Nissan Qashqai 1.5 diesel: Teho 110 hv, vääntö 240 nm @ 1750 / kierr / min mitä et siis ymmärrä? eli siis toyotan paras teho 1800 kierrosta/min ja nissanin 1750 kierrosta/min ja vääntöhän se on se tehon momentti, hevosvoimilla ei paljoa merkitystä. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vängätään perkele kun on kerran alettu.
__________________
Joop |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
nyt pitää teidän vain hyväksyä että nissanin uudessa 1.5l koneessa on parempi teho hyöty suhde kuin toyotan sota aikaisessa maamoottorissa. ihanhan tämä on loogista. eli sama laittaa toyotaan nissanin 1.5l moottori niin etenee hyvä hyvin, ellei jopa paremminkin. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
hoho!
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#11
|
|||
|
|||
![]()
ja tuossa turbo-hj:ssä taitaa olla vain 50nm enemmän vääntöö nopealla googlauksella kuin ilman turboa=ei merkitystä onko turbo vai ei käytännössä. kun se 50nm on jo jäänyt matkan varrelle jos ajettu 600.000km
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Selvä röllihän sinä olet, mutta kun nyt tekee mieli niin perkuleesti painias virtuaalisesti niin painitaan.
__________________
Joop |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siis ei ilmoitettu millä kierroksilla teho saatu. Joko selviää mitä en ymmärrä? Aikalailla usein maksimiteho saadaan eri kierrosluvulla kuin maksimivääntö. Kannattaa tutustua tällaiseenkin seikkaan... Ai niin...olikos se Nissanissakin esikammiodiesel? Ai ei vai? No mitenkäs... ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
eli tuossa on siis ilmotettu paljonko koneessa on max hevosvoimat (102hv) mutten millä kierrosalueella se saavutetaan, käytännössä siis maximi kierroksilla, mutta max. kierroksilla ei ole välttämättä ole max. vääntö, siksi on ilmotettu kierrosalue erikseen missä max. vääntö.
ELI SUURIMMAT HEVOSVOIMAT ON SILLOIN KUN KAASU ON POHJASSA JA KONE KIERTÄÄ MAX. MUTTA VÄÄNTÖ EI OLE SILLOIN MAX. VAAN TOD.NÄK. PIENEMPI JA TÄSSÄ TAPAUKSESSA KONEESSA ON PARAS VÄÄNTÖ KUN AUTO KIERTÄÄ 1800RPM JA TUOLLA 1800RPM ON VARMAAN JOTAIN 40HV |
#16
|
|||
|
|||
![]() Ei se niin vaikeeta ole!
Tule kuule nyyppä sillä tehoMUOVIlllasi näyttää miten se liikkuu... mulla ei oo kunnossa ny kumpikaan HJ(turbollinen tai turboton) johtuen "parin" vuoden iästä ja kokeiluista mitä se kestää...
Vaan kun tarve on näyttää(vai väittää) niin annan sinulle tasoitusta ja haastan MUOVISI 1,3l 80-luvun benssiini teho ihmeellä(JA ON SITÄ VÄÄNTÖÖ) ja papereiden mukaan kaikki huimat 50kw tehoa(heh suszukissa(sori muut susnan omistajat)). Käydään pikku makkaran paisto keikka luvallisella luontopolulla ![]() Mukaan varmaan olisi innolla lähdössä joku HJ- kuskikin kokemaan mitä teho on ![]() Viimeksi muokannut HANE : 31.01.2011 19:27 |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja se suurin teho saavutetaan noin 3500 r/min käyntinopeudella 2H- moottorissa. Vastaavasti suurin vääntömomentti noin 2000 r/min.
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.* |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Että aika pieniä lukemia lähtee tuosta Qashkaista. Onko tällä merkitystä.. Ei, suurin osa ihmisistä pystyy nukkumaan yönsä hyvin vaikka toisesta autosta lähtee enemmän tehoa ja vääntöä kuin jostain toisesta autosta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:KOVA:n avoharja | kristian | O/M/V Muut | 1 | 25.07.2007 14:35 |
M: kova luu B-20 tekniikka | MK | O/M/V Muut | 3 | 02.01.2005 22:03 |
Kova kate | Intiaani_Chief | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.05.2004 19:01 |
M:SJ 410 Avo/kova | O/M/V Muut | 0 | 30.11.2003 18:52 | |
Kova huara | Elmo | Jokes | 0 | 14.08.2002 07:31 |