![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Kestäviäkin automaatteja on, kuulemma. Sellaista ei vaan ole vielä tullut vastaan ja jos tulee, mitähän sellanen maksaa? Siitäpä johtuen mulle ei tule edes kestopäällysteelle yhtään automaattilaatikollista autoa. Ja sitten kun miettii rataslaatikkoja, niin niitähän on hajonnut tähän mennessä jo...... yksi.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Montas kytkintä on menny verrattuna automaattilaatikkoremontteihin? Lootat varmaan ehjänny aina joku puheissaan tosi etevä tallikaveri? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sen sijaan vanista antautui TH350 ekan puolen vuoden jälkeen, vaihettiin toinen tilalle toisesta vanista. Se kesti melkein vuoden, ennenkuin kolmonen hävis. Laitoin uuden masterkitin ja shiftkitin ja prepattuna se multa sitten jatkoi matkaansa. Siinä vehkeessä vitutti lämpimänä eniten se, ettei startti jaksanu kunnolla pyörittää käyntiin ja solenoideista palo kärjet. Eiku soita kaverille "tuu hinaamaan vania, ei tää lähe käyntiin". Kiva oli aina purkaa moottorikoppaa ruuhkaliikenteessä, jotta saa meisseliä työnnettyä solenoidin väliin. Capriceen piti rakentaa kahdesta hajonneesta th200 4r:stä yksi ehjä jo samalla viikolla, kun se tuli mulle. Pontiacilla ei oo tarvinnu jäädä tien päälle, vaikka on hajonnu startteja ja kytkinvaijereita. Siitä huolimatta on saanu käyntiin ja liikkellle, kun on kova loota. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Automaatteja on korjannu kaikki Suomen tunnetut laatikko pajat. En ole ikinä luottanut niissä kotikorjauksiin. Ei varmaan ole tekijästä kiinni kun on noinkin moni yrittäny? Turha tuosta on väitellä, hyvähän se on, ettei kaikki aja samoilla osilla. Jää enemmän osia molemmin puolin käyttöön. ![]() ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
1990 oli tarjolla Toyota HDJ 80 tomaatilla.
Epäröin ostoa ja kysyin veljeltä kommenttia. Hän vastasi, että 60 tonnin painoisessa nosturissaan on automaattilaatikko ja ei ongelmia, silloin kuuteen vuoteen, vieläkin se sama vehje toimii. Ostin Toyotan ja sen jälkeen aina automaatin, enkä oo katunu ja on niitä muutama ollu ja kaikki nelivetoja. No nää Volvot ei oo ollu vielä tomaatteja. Suurin "maasturi" automaatilla on ollu Scania Ruotsin armeijalta. Että semmosta peliä! ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Itse en ole automaatti offikamppeilla ajanut kuin Pasilla, mutta sen kyvyistä ei ainakaan jäänyt mitään pahaa mieleen. Mahtava laite kulkemaan, ja pakkovaihteilla pystyi hidastamaan esim. alamäissä jos siltä tuntui. Ei ole vielä tullut vastaavaa laitetta omaan haltuun...valitettavasti.
![]() Niin, ja Volvon B36 on kaupattu kahtena versiona autokäyttöön B36A ja B36B (120- ja 180hv.), sekä Pentana AQ180 joka taisi olla aina 180hv. Painoa 235kg. Viimeksi muokannut Hek0 : 10.02.2011 00:28 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
kyllähän automaatti ja V8 olis aika mukava paketti Volvoon mut tuohon lyhkäseen tgb:n taitaa olla kone-aski paketit liian pitkiä
oisko kellä kasin ja tomaatin mittaa muistissa? pitäneen askarrella tuohon pitkään tgb 20:een kyseinen paketti kun siinä on pitempi akseliväli kuin näissä 303:ssa |
#8
|
|||
|
|||
![]() BIGSIX
Eihän tätä kysytty, mutta miksi sinne sitä kasia täytyy tunkea, kun ei sovi kuitenkaan. Voimaa, elikkä vääntöähän sinne halutaan ,eikä huipputehoja 6000 kierroksella . Esim. Fordin alhaalt vääntävä 4.9litrainen suorakutonen ,jossa huippuvääntö jo 1600r/min.on paljon parempi kone noille painoille kuin henkula-autoon tarkoitettu samankokoinen kasi, .Kasien kysyntää on kuitenkin senverran että joutuu jotain maksella, mutta isoja kutosia saa lähes ilmaiseksi. Ongelma vaan lienee ettei tuo iso kutonenkaan mahdu?
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
edit/ Kävin samantien ni ei unohdu. Elikkäs moottori ottaa sen 72-75 senttiä pituutta (riippuu vähän hihnapyörän uramäärästä) ja leveyttä noin 65 senttiä. TH350:en kuori on sen 55 senttiä, ja nelikon ulostulo akselilla noin 56 cm.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 17.02.2011 21:34 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Mopar pikkulohko 4wd tekniikka. | HannuNurminen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 21.05.2012 20:19 |
Myydään Volvoon | JAMANT | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.08.2010 17:59 |
Myyty Chevy pikkulohko | panzer | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 25.10.2009 14:36 |
O: peltisarjat chevy pikkulohko | tare | O/M/V Muut | 0 | 25.03.2004 09:03 |
Pikkulohko/isolohko? | Yleiset | 4 | 02.06.2003 07:26 |