Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #51  
Vanha 04.01.2011, 15:21
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
näyttää ihan wilwoodin mekaaniselta käsärisatulalta
....mutta racers place Laakkonen mulle toimitti wilwoodin, näin ainakin muistelisin.
ERITTÄIN SYVIÄ KUMMARRUKSIA!!!
Kiitos tiedoista!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #52  
Vanha 04.01.2011, 16:10
RamiD:n Avatar
RamiD RamiD ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Hausjärvi
Viestit: 35
Perusasetus

aika herkkutatti =)
Vastaa lainaten
  #53  
Vanha 05.01.2011, 18:05
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Taisi pelko mahdollisesta tuomiosta katsastuksessa saada aikaiseksi sen, että tällainen oli ilmestynyt oviaukkoon. KYSYMYS: jos tuollaiset tuet hitsattaisiin kuvan osoittamalla tavalla ja pulteilla kiinni koriin, olisikohan tämä ratkaisu kenties hyväksyttävämpi. Pulttikiinnityksen kohdalla on Toyotan alkuperäinen vahvikepalkki, eli käytännössä ei ehkä riittävän tukeva mutta ...




Käsijarru on asennettu. Höyhensarjalainen ratkaisu, mutta edullinen ja riittää toivottavasti katsastusmiehille. Suunnistusautoon tällaista ratkaisua ei ehkä kannata toteuttaa, mikäli sitä ihan oikeasti joutuu käyttämään. Arvelluttaisi jättää auto mäkeen tuon jarrun varaan, ellei sitten ole automaatti P:llä varustettuna.




Lisävarustetta, ei varmaankaan ehdoton mutta kun hyllystä sattui vanha löytymään. Näillä saa ainakin kojelaudan näyttämään hienommalta.


Myös ohjainboxi joka palveli aikoinaan hetken aikaa JMC:ssä.


Nyt vaan odotellaan vaihdelaatikkoa huollosta. Sitten alkaa mielenkiintoinen vaihe.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #54  
Vanha 05.01.2011, 22:29
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

tuosta käsijarrusta sen verran että en pysty kyseistä jarrua kyllä suosittelemaan kenellekkään. Itselläni on porlan pajan kiinnike sarja LJ:ssä ja juurikin tuollainen wilwoodin satula ja toimi se hetken uutena, mutta sitä pitäisi olla jatkuvasti säätämässä kohdalleen ja toisekseen jarrutus teho on melko olematon.
Vastaa lainaten
  #55  
Vanha 05.01.2011, 22:42
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Trial-katsasus vaatii käsijarrun. Mutta kuka tällaisen trial auton oikeasti mäkeen parkkiin jättää ilman että se siihen leviää. Silloin ehkä käsijarrun toimivuudella ei ole suurtakaan merkitystä. Ehkä tällä nyt vain haetaan hyväksyntää katsastusta varten. Suunnistusautot ja todellinen käyttö on tässä tapauksessa kaukana.
Eli kun kyse on asiasta joka pitää olla ns. koristeena, tämäkin voisi varmaankin asian ajaa. Vai olenko väärässä?
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #56  
Vanha 05.01.2011, 23:39
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

juu varmasti ajaa siinä asiansa. eikä ollut tarkoitus tuota teidän ratkaisua moittiakkaan, kun nuo aijemmat kommentit luin. Lähinnä niitä tällä kommentilla ajattelin jotka suunnittelee tuon jarrun asentamista autoon jossa sille on oikeasti käyttöä.
Vastaa lainaten
  #57  
Vanha 06.01.2011, 01:15
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Lisävarustetta, ei varmaankaan ehdoton mutta kun hyllystä sattui vanha löytymään. Näillä saa ainakin kojelaudan näyttämään hienommalta.
Mulla on just samanlainen FMI 1.2 omassa tupla-kaasari härvelissä. Todella hyvä peli, josta näkee mitä koneelle kuuluu. Tänään laitoin 25 pakkasesta käymään (oli lämmityksessä pari tuntia, toki), ja hienosti paloi vihreät ledit näytössä. Suosittelen lämpimästi.

Niin, onhan teillä lambdakin paikoillaan, ettei pelkkä näyttö?

Edit: Mulla onkin FMI 1.4, mutta ei siinä oo muuta eroa kuin pienempi näyttö...
Vastaa lainaten
  #58  
Vanha 06.01.2011, 11:44
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

[quote=sisua45;728180]

Niin, onhan teillä lambdakin paikoillaan, ettei pelkkä näyttö?

Kyllä tämä on tarkoitus asentaa toimintakuntoon asti. Kokemusta siitä, että onko tämä hyvä vai huono, tarpeellinen vai turhake, ei ole. JMC:hen tuo aikoinaan asennettiin, mutta sen auton moottorissa oli niin paljon vikaa, että näytön valoista ei voinut mitään järkevää tulkita. Mutta josko nyt alkaisi omiakin kokemuksia tulemaan ja hyvä kuulla että ei ole ollut turha investointi.

Englannin kielen taito pitäisi surkeasti olla parempi! Ei todellakaan riitä että osaa välttävästi kommunikoida perusenglannilla. Näissä erikoisasennuksissa ohjeet ja netin mielenkiintoiset keskustelufoorumit ovat aina englannin kielisiä. Tavallinen sanakirja vain sekoittaa entisestään. Toisinaan jonkun ohjeen tulkitsemiseen voi mennä ilta parikin ja lopputulos voi olla suuntaa antava. Varsinaisen laitteen onnistunut asennus on kiinni juuri siitä miten hyvin suomensit ohjeen. Eli jos ongelmia asennuksissa ilmenee, syy on ilmeisesti väärin tulkittu englanninkielinen teksti.

Alfamerilta tilasin muutama päivä sitten Tekniikan sanaston englanti-suomi-englanti. Sieltä on toistaiseksi löytynyt kaikki tähän asti tarvitut autoalan sanat. Se opus olisi pitänyt tilata jo muutama vuosi sitten.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #59  
Vanha 06.01.2011, 19:05
Ipe64:n Avatar
Ipe64 Ipe64 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 12.01.05
Sijainti: Hausjärvi, .
Viestit: 1.227
Perusasetus

Onko tuo Fireball mallia HI-6 6000-6400?Ja onko siitä ollut oikeeta iloo?
__________________
www.ipefix.fi
Vastaa lainaten
  #60  
Vanha 06.01.2011, 20:06
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ipe64 Näytä viesti
Onko tuo Fireball mallia HI-6 6000-6400?Ja onko siitä ollut oikeeta iloo?
Juuri sellainen. Tämä oli niin lyhyen aikaa JMC:ssä, että kokemukset jäivät lähes olemattomiksi. Laite voi olla ihan ok, mutta kun se kerran oli kytkettynä moottoriin jonka sisuskalut oli osaksi paskana, vaikea sanoa. Mutta sanotaan silti se, mikä käsitys siitä huolimatta muodostui.

Eli suurin etu tässä tuntui olevan mahdollisuus kierrosluvun rajoittamiseen. Sitä ominaisuutta tarvittiin. Tämän pitäisi vahvistaa kipinää, mutta se ominaisuus ei ainakaan JMC:n kohdalla tuntunut toimivan tai sillä ei ainakaan tuntunut olevan moottorin käynnille mitään muutosta. Mutta ei ne muutkaan boxit toimineet. Vikahan oli lopulta myllyssä.

Rokkarin kohdalla kierrosluvun rajoittamista ei varmaankaan tulla tarvitsemaan, sen verran vetelä moottori on kyseessä. Mutta se kipinän vahvistuminen josko tässä kokoonpanossa siitä olisi etua. Kokeilua tämä on vielä meillekin. Jos se tarvitsisi nyt vartavasten ostaa, emme sitä tekisi. Mutta kun tämä löytyi vanhana hyllystä, sama se missä se hapettuu.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #61  
Vanha 06.01.2011, 20:29
Ipe64:n Avatar
Ipe64 Ipe64 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 12.01.05
Sijainti: Hausjärvi, .
Viestit: 1.227
Perusasetus

Juuri tuohon rpm rajoitukseen ja kipunan vahvistukseen tuohon projektiini sitä harkitsen.
Tarviipa miettiä onko tuo investoinnin arvoinen vai laittaako saman rahan johonkin muuhun?
__________________
www.ipefix.fi
Vastaa lainaten
  #62  
Vanha 06.01.2011, 22:29
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ipe64 Näytä viesti
Juuri tuohon rpm rajoitukseen ja kipunan vahvistukseen tuohon projektiini sitä harkitsen.
Tarviipa miettiä onko tuo investoinnin arvoinen vai laittaako saman rahan johonkin muuhun?
Täällä meillä päin on traktorissakin moista purkkia, tosin msd merkkisenä. Onhan se hyvä olla varmuus, ettei kone ryntää ylikierroksille kesken kyntösaran tai puudu kipinän puutteeseen.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #63  
Vanha 06.01.2011, 22:52
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Talking

Sytkäboksista vähän omia kokemuksia


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Juuri sellainen. Tämä oli niin lyhyen aikaa JMC:ssä, että kokemukset jäivät lähes olemattomiksi. Laite voi olla ihan ok, mutta kun se kerran oli kytkettynä moottoriin jonka sisuskalut oli osaksi paskana, vaikea sanoa. Mutta sanotaan silti se, mikä käsitys siitä huolimatta muodostui.

Eli suurin etu tässä tuntui olevan mahdollisuus kierrosluvun rajoittamiseen. Sitä ominaisuutta tarvittiin. Tämän pitäisi vahvistaa kipinää, mutta se ominaisuus ei ainakaan JMC:n kohdalla tuntunut toimivan tai sillä ei ainakaan tuntunut olevan moottorin käynnille mitään muutosta. Mutta ei ne muutkaan boxit toimineet. Vikahan oli lopulta myllyssä.

Rokkarin kohdalla kierrosluvun rajoittamista ei varmaankaan tulla tarvitsemaan, sen verran vetelä moottori on kyseessä. Mutta se kipinän vahvistuminen josko tässä kokoonpanossa siitä olisi etua. Kokeilua tämä on vielä meillekin. Jos se tarvitsisi nyt vartavasten ostaa, emme sitä tekisi. Mutta kun tämä löytyi vanhana hyllystä, sama se missä se hapettuu.
Itse laitoin juurikin tuollaisen samanlaisen boksin+puolan UAZiin kiinni, ja vaikutukset oli ihan huomattavat. Alakierroksien veto parani huomattavasti vanhaan verrattuna eikä enään kaasua painaessa ala nykimään eikä röpöttämään. Muutoinkin tuo purkki antaa kohtuu paljon valoa pyttyyn että bensakin näkee siellä syttyä... Onhan sekin myös osaltaan auttanut saamaan yhden kohtuu kuuluisan kuvankin aikaan tuolla Juukan suunnalla erääsä suunnistuskilpailussa, vieläpä 0,5 barin rengaspaineilla.... Epäilivät vielä että olisi harrastettu photoshoppausta

Muistin mukaan tämä boksi vaatii jotkin omat tulpanjohdotkin että toimii kunnolla, ettei tule liikaa häiriöitä muualle. Ja tosiaan sitten se oma puolansa siihen myös, ettei sitten purkki ota itseensä. UAZissa on myös lisänä boschin 4-kärkiset tulpatkin.

Sekin on myös testattu että jos purkkiin menee vettä sisälle, niin auringossa kuivaus auttaa. Se toimii vieläkin, vaikka olikin veden alla.

Ainoa miinus tuossa paketissa on sen hinta, mutta ainakin omasta mielestä on sen arvoinen.
Seuraavaksi sitten opiskellaan suorasytkän saloja...
__________________
__________________________________________________ ________________

"Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa
Vastaa lainaten
  #64  
Vanha 06.01.2011, 22:55
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ideanikkari Näytä viesti
Itse laitoin juurikin tuollaisen samanlaisen boksin+puolan UAZiin kiinni, ja vaikutukset oli ihan huomattavat. Alakierroksien veto parani huomattavasti vanhaan verrattuna eikä enään kaasua painaessa ala nykimään eikä röpöttämään. Muutoinkin tuo purkki antaa kohtuu paljon valoa pyttyyn että bensakin näkee siellä syttyä... Onhan sekin myös osaltaan auttanut saamaan yhden kohtuu kuuluisan kuvankin aikaan tuolla Juukan suunnalla erääsä suunnistuskilpailussa, vieläpä 0,5 barin rengaspaineilla.... Epäilivät vielä että olisi harrastettu photoshoppausta

Muistin mukaan tämä boksi vaatii jotkin omat tulpanjohdotkin että toimii kunnolla, ettei tule liikaa häiriöitä muualle. Ja tosiaan sitten se oma puolansa siihen myös, ettei sitten purkki ota itseensä. UAZissa on myös lisänä boschin 4-kärkiset tulpatkin.

Sekin on myös testattu että jos purkkiin menee vettä sisälle, niin auringossa kuivaus auttaa. Se toimii vieläkin, vaikka olikin veden alla.

Ainoa miinus tuossa paketissa on sen hinta, mutta ainakin omasta mielestä on sen arvoinen.
Seuraavaksi sitten opiskellaan suorasytkän saloja...
Eli onkos tää se kuuluisa kampikammion kattovalo???
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #65  
Vanha 06.01.2011, 23:12
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 Näytä viesti
Eli onkos tää se kuuluisa kampikammion kattovalo???
juu... se valaisee 20 kampiakseliasteen ajan. Alle 3000 se on srtobo ja sen jälkeen se on vain yksi kirkas poppa.

Hmm...
Siis siellä on disco alle 3000 kierroksen....
No, tuleehan siihen discoon sitten kulisseista johtuvaa hevimetallin pauketta ja napsetta, vaikka köykämiinimoottori on kyseessä. Pysyy musiikillisessa mielessä tyylilajien tasapaino kohdallaan.
__________________
__________________________________________________ ________________

"Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa
Vastaa lainaten
  #66  
Vanha 14.01.2011, 21:21
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Reilu viikko on kulunut siitä kun mestarin käsi meni toimintakyvyttömäksi huolimattoman lipeän käsittelyn vuoksi, mutta kummasti alkoi käsi toimimaan kun sai tänään hakea vaihdelaatikon huollosta. Ihan turhaan sitä ei huoltoon viety, sillä kolmosen pakka vuoti öljyä. Syynä se että oli millin verran kulunut ulkokehältä ja sen vuoksi tiiviste ei oikein pitänyt. Sen lisäksi puolet sisikaluista oli sinertäviä, eli lämmöt oli käynyt riittävän korkealla. Muutaman satasen remppa, mutta ei voi mitään.

Pötkö kasaan ja paikoilleen:


Kuulemma verkko ei ole mitään ilman sitä vartioivaa hämistä. Paikallisen marketin leluosastolta oli löytynyt sopiva, tosin hieman huonosti taustastaan erottuva.


Samaisesta marketista löytyi myös jarru- sekä peruutusvalo.


Voihan se olla että kansien vaihto ei tuota toivottuja heppamääriä, mutta autoon rakennetaan varalle ns. "köyhän miehen turbo".


Eli kun tuosta napista kytkee, kiihtyy siinä toivottavasti muukin kuin kuski.


Tarkoitus on 100 heppasilla suuttimilla säätää bensan ja ilokaasun seos suhdetta. Suuttimet löytyy aina 250 heppaan asti, mutta tähän kokoonpanoon riittää vähempikin. Kuvassa suuttimia.


Sivusta seuranneena hieman arvelluttaa tuo BJ:n oma alkuperäinen mätä runko. Autoa on viime vuoden aikana vahvisteltu ja tehoja ollaan kasvattamassa, mutta kestääkö runko vai katkeaako tiukan paikan tullen. Jos näin käy, toivottavasti kuskilla on ymmärrystä irroittaa otteensa ohjauspyörästä, tai jos haluaa vielä ohjata, irroittaisi ainakin ratin pikalukosta. Ohjauspyörä kädessä kun kuitenkin tulee se tunne, että tilanne on edelleen hallinnassa.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #67  
Vanha 14.01.2011, 21:25
H&K:n Avatar
H&K H&K on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.623
Perusasetus

Tais taas homma karata käsistä???

T: Jussi

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti

Voihan se olla että kansien vaihto ei tuota toivottuja heppamääriä, mutta autoon rakennetaan varalle ns. "köyhän miehen turbo".


Eli kun tuosta napista kytkee, kiihtyy siinä toivottavasti muukin kuin kuski.


Tarkoitus on 100 heppasilla suuttimilla säätää bensan ja ilokaasun seos suhdetta. Suuttimet löytyy aina 250 heppaan asti, mutta tähän kokoonpanoon riittää vähempikin. Kuvassa suuttimia.


Sivusta seuranneena hieman arvelluttaa tuo BJ:n oma alkuperäinen mätä runko. Autoa on viime vuoden aikana vahvisteltu ja tehoja ollaan kasvattamassa, mutta kestääkö runko vai katkeaako tiukan paikan tullen. Jos näin käy, toivottavasti kuskilla on ymmärrystä irroittaa otteensa ohjauspyörästä, tai jos haluaa vielä ohjata, irroittaisi ainakin ratin pikalukosta. Ohjauspyörä kädessä kun kuitenkin tulee se tunne, että tilanne on edelleen hallinnassa.
Vastaa lainaten
  #68  
Vanha 14.01.2011, 21:35
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Tais taas homma karata käsistä???

T: Jussi
Erittäin hyvin sanottu!!! Toi ilokaasu homma oli mullekin täysi yllätys. Mutta näinhän se aina on mennyt.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #69  
Vanha 14.01.2011, 21:49
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Kaippa tossa boxissa oli sitten ne kiekkarajat missä kytkee ja sammuttaa kaasut?

Meinaan, ettei tuukka tee tuukat testipätkällä..
__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
  #70  
Vanha 14.01.2011, 22:03
H&K:n Avatar
H&K H&K on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.623
Perusasetus

Muistakaa nyt kuitenkin kaikessa hälinässä nämä suunnistuskisatkin!!! Vuosi sitten Ossin kommentti oli ettei viititty lähteä yhdellä autolla kun ketään ei tullut mukaan toiseen autoon...!!!

T: Jussi

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Erittäin hyvin sanottu!!! Toi ilokaasu homma oli mullekin täysi yllätys. Mutta näinhän se aina on mennyt.
Vastaa lainaten
  #71  
Vanha 14.01.2011, 22:42
mauriala mauriala ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 95
Perusasetus

varmaan kahet suunnistuskisat kahlataan läpi oulainen ja euran kisa .Kyl nää päivä pörinät on vaan ottanut voiton niitä on vaan paljon helpompi ajella.
__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö"

VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI
Vastaa lainaten
  #72  
Vanha 14.01.2011, 23:14
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Kyl tulee komee. Saapuuko tää vielä joskus kämmäkkään ajeleen vai tarviiko lähtee jonnekkin pisemmälle katsoon tän ajoja?
Vastaa lainaten
  #73  
Vanha 14.01.2011, 23:53
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VW Taro Näytä viesti
Kyl tulee komee. Saapuuko tää vielä joskus kämmäkkään ajeleen vai tarviiko lähtee jonnekkin pisemmälle katsoon tän ajoja?
Ensimmäinen tavoite on päästä tällä Talvisotaan. Mutta mikäli mahdollista, ennen sitä koeajot Kämmäkässä. Ja jatkossa osallistutaan ajoihin ihan vanhaan tuttuun tyyliin. Ei tästä mitään sen ihmeellisempää ole tarkoitus kehitellä.

Harmi vaan kun on tuota lunta niin paljon, eteneminen Kämmäkän kallioilla ei varmaan ole yhtään sen helpompaa vaikka olisi useampikin köyhän miehen turbo takakontissa.

Tosin ei sitä tiedä mitä unia mestari näkee ensi yönä. Kiinnostaa kyllä raportoijaakin.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #74  
Vanha 18.01.2011, 18:16
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Pientä näpertelyä on tehty viime päivinä. Tässä vaiheessa ne aikaansaannokset eivät ole kovin näkyviä vaikka pitkät illat olisikin rakenneltu.

Keulan/typpi-iskareiden tukiputket sekä iskarit on paikoillaan. Jäähdytin ei mennyt heittämällä sille varattuun paikkaan, vaan yhden letkun takia piti ottaa taas rälläkkä, hitsauskone ja sutimaalia esille.




Jos niin hienosti käy, että oikein sponsoriosan ilmatteeksi saa, siitä pitää ehdottomasti mainita! Tässä auton ensimmäinen lahjaksi saatu osa:


Jegsi on siitä hyvä, että nopeiden toimitusten lisäksi sieltä saa joskus jotain kaupantekijäisiksi. Kun tilasi jäähdyttimen, sai siihen sopivan korkin ihan free beenä. Tosin korkin merkki ei jää epäselväksi, eli tässä sitä mainostetaan tyhmänä ja vielä kehujen kera.

Nitrous systeemejä on myös hahmoteltu konehuoneen puolelle. Pitkän harkinnan jälkeen Edelbrock jää hyllyyn odottamaan aikoja parempia ja tilalle hieman halvempi ratkaisu. Tällä autolla kun ei sinne kuuhun muuteskaan mentäisi. Ei BJ:n runko kestäisi.


Pakoputkien kytkentä myllyyn oli menossa kun poistuin paikalta. Paljon onkin vielä kytkettävää, ennen kuin ekat henkoset kuullaan. Ja niiden ekojen henkosten jälkeen todennäköisesti sitäkin enemmän mikäli aikaisemmat V8 virityksien kokemukset toistuvat.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #75  
Vanha 25.01.2011, 22:27
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Smile

Ensi henkoset otettu, liekkejä ja pientä pettymystä...


Pientä värkkäilyä on taas tapahtunut. Vaihdekepille on tehty pykäläkolot helpottamaan vaihteen vaihtamista.


Peruutusvalotekniikkaa.


Nitrovermeitäkin on kytketty, mutta toistaiseksi käy vielä pelkällä pensuunilla.


Tulpanjohdot on uudet ja ilmeisesti sopivat.


Mutta sitten asiaan. Ensimmäinen käynnistys. Sytkäboxi ei ole vielä kytketty. Huom. mestarin lievästi pettynyt ilme.



Ilme ei iloksi muutu. Ei tästä kierroskonetta tullut vieläkään. Sytkäboxi siltä osin ei ole tarpeen. Venttiilijouset taitavat olla näissäkin kansissa löysät. Mutta tässä kohtaa pitää mainita että satsaamalla enemmän euroja tämäkin ongelma olisi poissa. Nämä ovat hintaluokassa edulliset kannet.



Sen verran tapahtumia tuntui auton takapäässäkin olevan että piti vielä kuvata sieltäkin. Liekkiä tuuppaa pakoputkesta, mutta siitä huolimatta ei tällä päästä maata kiertävälle radalle.



Ensimmäisiksi käynnistyksiksi ehkä ok. Lisää töitä ja roimasti säätöä, eiköhän se sitten joskus ala kasilta kuulostamaan.

Tuskimpa Ossi alkaa venttiilijousia vaihtelemaan. Onneksi varajärjestelmänä tulee olemaan ilokaasu. Voipi hän alkaa harjoittelemaan samalla foffia kämmäkässä.

Eli näyttää siltä että ainoa iso muutos aikaisempaan on entistä isommat desibelit. Äänenvaimentimet ovat samat kuin ennenkin. Pakosarjojen liitokset tosin taitavat hieman vuotaa joten korjaamalla se vika saundit toivottavasti hieman pienenevät. Äänenvaimentimia täytyy asentaa enemmän tai paremmat. Monelle radalle kun alkaa olemaan noita desibelirajoja.

Huomenna ehkä nähdään ensimmäiset lumihanki koeajot.

Laitan muuten kuulosuojaimet seuraavalla kertaa kun menen kuvaamaan, korvissa humisee vieläkin...
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Holley 750vac lasse228 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 12.05.2009 06:22
v: holley 650 tuplapumppu KG O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 23.05.2006 23:04
750 carter vai 600 holley? SamiN Tekniikka & Jutustelu 14 19.04.2006 22:22
Jeep 360 V8 + Holley? Make66 Tekniikka & Jutustelu 5 01.11.2005 12:15


Sivu luotu: 22:47 (GMT +2).