![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Itsellä ollut pari keissiä, tsekkaa moottorin kiinnikkeet ja jakiksen kiinnitys. Molemmat aiheuttaa ihmeääniä.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Oisko ideaa, että nostas auton akseleistaan pukeille, ajelis sit menemään vaikka 120 vakionopeussäätimellä ja hyppäis ulkopuolelle kuuntelemaan, että mistä se kolkotus oikeasti tulee.
Kannattaa ehkä vähän sitoa autoa kiinni tai ottaa renkaat irti, jos vaikka pukit ei halua pysyä alkuasennossaan, vaan laskea auton alaspäin kesken testin. Tai jos sult löytyy joku yllytyshullu kaveri, niin köyttää sen alustaan kiinni kuuntelemaan ja eikun kadulle. Autoshan on sen verta korotettu, että alle mahtuu isompikin kaveri. ![]() /Joukka |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Vähän niinku tälleen:
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Mistä tuo kolina lähtee? Mulla pitää RJ:ssä alusta ihan samanlaista kolkatusta, niinku irtonainen pakoputkiklemmari tärisis putken ympärillä, mutten oo löytäny vielä syyllistä.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Vähän otti renkaat vuoronperään vasemmalta ja oikelta lattiaan, mutta ei pudonnu tunkilta saati menny seinään. Ai miten niin ei saa jättää autoa tunkin varaan? Toi ei vain auta, kun melut tulee vasta rasituksessa. Oli meininki laittaa eukko rattiin polkemaan hanaa ja mennä samalla maaten auton viereen kuuntelemaan ja katselemaan mistä ¤#"#¤:STÄ se ääni oikein kuuluu. Se itseasiassa jo eilen tehtiin, mutta vain paikallaan tallissa. Tartteis varmaan lainata naapurista pulkkaa, niin vois tehdän ton Joukan ehdottaman "sidontaleikin". Vois vain mennä naapureilla brunssit väärään kurkkuun, kun muija vetäs äijäänsä isolla maasturilla pulkassa ja vielä auton alla 10m köyttä ympärillä! Meneppä siinä sitten selittelemään hätääntyneen naapurin soittamalle poliisille, että: "Tässä vain testaillaan auton voimansiirtoa!", kun oletuksena hälytykselle on perheriidan selvittely päälle ajamalla tms. ![]() Lainaus:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
84-01 on sama palkki!!
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
..ja usko nyt vaan, '84-'01 on ihan sama korimalli Lyhyesti sanottuna '87-'96 ja '97-'01 autoissa ei ole korin ja kiinnikkeiden osalta eroa mikä vaikuttaa osien kiinnittämiseen - jotain kyllä mutta en jaksa alkaa tarkentamaan. Ainoat "hankalemmat" on '84-'86, kun tulipelti on eri mallinen uudempiin verrattuna (esim. suoraa kutosta ei niihin ihan helpolla vaihdeta GM V6- koneen tilalle). Mutta käytännössä noitten facelift Jeeppien kaikki irrotettavat peltiosat käy vanhempiin, ja sama toisinpäin. Ovetkin kelpaa kiinnikkeet vaihtamalla. Korin pokkauksissa toki on vähän eroja. Aika paljonhan porukka on jenkeissä vaihtanut vanhempiin noita uudempien keuloja yms., ja muutamaan Comancheenkin olen nähnyt laitettavan uudemman Cherokeen keulaosia, koko sisustan kojelautoineen, yms...
Viimeksi muokannut Timo_L : 26.11.2010 11:15 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Siitä en ole kyllä tiennyt mitään että dieseleissäkin on eri tulipelti/ kardaanitunneli kuin bensoissa. Tosin kukapa niitä Italo- dieseleitä ostaisi, Relluista puhumattakaan
![]() En ole kyllä livenä nähnyt, mutta kylläkin useita kymmeniä kuvia '84-'86 ja uudempien konehuoneista ilman moottoria, kyllä niissä selviä eroja on. Jossain näin pirun hyvät kuvat jossa oli molemmat versiot vierekkäin ja kuvattuna monesta suunnasta, vielä kun muistaisin missä Joka tapauksessa 4.0 ei sinne vanhojen konehuoneeseen mene ilman peltitöitä. Sen sijaan niihin vanhoihin saa helposti vaikka Astron tai Camaron isomman ruisku V6:n, joihin viripalikkaakin löytyy hyvin. Turha niihin on alkaa tota suoraa kuutosta tunkemaan edes.
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Olkoon sitten niin. Monet ovat vaan maininneet tuosta pakoputken ottamisesta kiinni etukardaaniin, mutta mun autossa se olis mahdollista vain, jos jompikumpi olisi vääntynyt umpisolmuun. Niillä eväillä ainakin osien paikat ei ole samat, vaikka muutoin olisivatkin vaihtokelpoisia.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Sen verran, että kannattanee käyttää jotain rautaa millä saa vääntöä aikaan. Omassa kolina ilmaantu vasta rasituksen alaisena.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Jeepin outo nykiminen | hpniemi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.07.2010 14:10 |
| outo niva.. | pikkuG | Linkit | 4 | 25.11.2007 16:21 |
| m:outo vinssi? | Ramo82 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.10.2007 20:02 |
| M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + | ALPO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 07.02.2007 10:38 |
| outo mielialatesti | piina | Rakas Päiväkirja | 0 | 07.12.2005 15:35 |