![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Cherokeen takaperässä on aika lyhyet jousipedit -> lehdet pääsee kääntymään varsin helposti S- mutkalle. Käytännössä taka-akselilla niin että pinioni kääntyy ylös eteenpäin mennessä, peruuttaessa alas. Tässä juutuubi- esimerkki asiasta: http://www.youtube.com/watch?v=T5YPX...eature=related Lainaus:
Jos kyse on axle wrapistä, niin joko rakentaa traction barin tai vähintään laittaa pidemmät jousipedit. http://www.youtube.com/watch?v=GX1zW...eature=related
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
||||
|
||||
![]()
Kato vaan ne jousipeditkin taka-akselilta. Ne saattaa olla muotoutunu akselin mukaisiks ja siinä tapauksessa akseli kyllä heiluu ainakin kaasun ja jarrun mukaan.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllä siinä tuplaristikkokardaanissa on tavallinen ristikko akselin päässä. Juuri sieltä se todennäköisimmin haraa vastaan jos axle wrappiä on liikaa. Kyllä mullakin sitä oli jonkin verran havaittavissa sekä RE:n 3.5" että OME:n HD pakoilla, ja oli kuitenkin selvästi orkkista jöötimmät ja pidemmät pedit. SOA lehtijousialustalla esiintyy käytännössä aina axle wrappiä jonkin verran, jos ei ole traction baria. Edelleen on mun mielestä varsin epätodennäköistä että putki olisi banjosta irti, on aika harvinaista. Ei tietenkään mahdotonta. |
|
||||
|
||||
![]()
Tässä mallikuvaa miten ne oli jousipedit oli omassa vääntyny. Kuvat löytyy myös rakentelutopikista.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos ei rupea noilla eväillä vika löytymään, niin täytyy laittaa videokamera auton alle tai ryömiä sinne itse ja käskeä muijaa polkemaan hanaa takavedolla ja/tai pikkunelarilla jarru pohjassa. Mistä se löytyy?
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 24.11.2010 09:57 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Menee entistä oudommaksi. Jousipedit on kutakuinkin kunnossa, eikä etu- tai takapinioni juurikaan nouse/laske jarrua vasten kuormittaessa eteen tai taaksepäin taka- tai nelivedoilla (4H / 4L). Ehkä sentti-pari suuntaansa, muttei mitään niin radiaalia, että ristikkonivel joutuisi liian jyrkkään kulmaan. Samoin akseliputket näyttää olevan kiinni, eikä liiku kuormittaessa. Kävelyvauhdista kun laittaa varovasti kaasua että alkaa juuri ja juuri sutia (siis lumella), kolina kuuluu vaimeasti ja suurenee, kun laittaa enemmän kaasua.
Pyöriikö nelivedon ketju mukana myös takavedolla? Jos näin on, niin ketju voisi olla löysä ja ottaa kiinni jakiksen koteloon. Pelkällä etuvedollahan (takakardaani irti) ketju on taatusti kireällä, joten ei siten hankaa...? Vaikka ei ketjustä kyllä pitäs tollasta kolinaa lähteä, paremminkin rahina tms... ![]() ![]() Edelleenkin olen sitä mieltä, ettei äänet tule ainakaan takaa, joten se voisi korreloida jakikseen / sen läheisyyteen. Jakolaatikon poikittaispalkkihan sai kovan tällin ja taittui jonkin verran oikealta puolelta vekille, ehkä pari kolme senttiä runkopalkin ja jakiksen kiinnityspisteen puolivälistä. Ruvetaan tutkimaan sitä aluetta seuraavana...
|
||||
|
||||
![]()
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jeepin outo nykiminen | hpniemi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.07.2010 14:10 |
outo niva.. | pikkuG | Linkit | 4 | 25.11.2007 16:21 |
m:outo vinssi? | Ramo82 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.10.2007 20:02 |
M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + | ALPO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 07.02.2007 10:38 |
outo mielialatesti | piina | Rakas Päiväkirja | 0 | 07.12.2005 15:35 |