Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.08.2010, 21:51
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Smile

ok. ja kiitoksia.

sitten vielä tuosta syöttöpumpusta: kumpis noista on se "parempi" minimecci vai bossilainen? vieläkään ei oo tietoa kumpi siin koneessa on eli innolla odotan suurta pettymystä

__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.08.2010, 22:48
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

bossihan se parempi on... tuohon rivipumppu aikaan se vielä osasi kunnon pumppuja tehdä!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.08.2010, 19:24
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.327
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
ok. ja kiitoksia.

sitten vielä tuosta syöttöpumpusta: kumpis noista on se "parempi" minimecci vai bossilainen? vieläkään ei oo tietoa kumpi siin koneessa on eli innolla odotan suurta pettymystä
Bosch tuli 411 D-sarjaan, joskus 1985. Eli A, B, ja C ovat minimecillä.

Ei CAV mikään huono pumppu ole, ja uusia pumppuja saa vielä 500 eurolla. Mutta itsekin valitsisin Boschin, jos saa valita.

Yleisin bossi 411 koneissa on PES4A95, eli 9.5 millin elementeillä. Minimecciä on 8 ja 9.5 mm elementeillä.

Nippelitietona vielä mainittakoon, että A ja B ovat 4.2 litraisia kuivaputki koneita. C ja D 4.4 litraisia, ja märillä putkila. Jeeppeihin on asennettu uutena B ja C sarjan koneita.

Multa löytyy C ja D sarjan korjaamokäsikirjoja sähköisessä muodossa. Voin laittaa sulle sähköpostiin, jos haluat. B-sarjaan ei valitettavasti ole kuin paperi muodossa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.08.2010, 20:35
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

joo laita vaan! pääsee opiskelemaan. ruvennu kiinnostamaan tuo valmetin kone ihan tosissaan.

kui paljo niitä kerettiin muuttaa? ja mitä tapahtu bensa koneille vai tuliks ne suomeen ilman konetta? koitin kuugelilla ja jotain historiikkia sielt löyty mut ei valmistus määriä

postilla niitä ainakin on ollu ja sähkölaitoksilla? eli oisko yli 100kpl painettu?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.08.2010, 21:03
SD 4.4 TD SD 4.4 TD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.11.09
Sijainti: Helsinki/vilppula
Viestit: 259
Perusasetus

Kait noita valmetti jeeppejä on tehty useempi sata. Ittelläkin on ny 3 kpl vamettilaisia, 76, 420 dwr+T18, 76, 411B+3 vaiht. ,78,411B+T18 ja yks 411B+T18 irto tekn, oottaa asennusta. Vahda vaan valmettilainen jeeppiin on kunnon MIES moottori.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.08.2010, 21:19
juhapih juhapih ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.08
Sijainti: ruovesi
Viestit: 138
Perusasetus

Näkyy tuo meikäläisen alumiiniämpäri päässeen jo paikalleen... Hyvä niin...

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65627

Koetin etsiä sitä Alavuden äijän puh nroa, sillä olis voinut olla tuo kaipaamasi vauhtipyörä... Ei ollut enää tallessa numeroa...

Viimeksi muokannut juhapih : 27.08.2010 21:24
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.08.2010, 21:32
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Talking

onhan toi valmetin kone PALJON kyrväkkäämpi ku toi pensa kutonen! melko paljonhan niitä on näköjään tehty ja hävitetty..

juu ja heti ajoin pajalle sovittamaan sopiiko koppa

historiikki sivulla oli sellasta tarinaa et ois kevennettu v-pyörää tehtaalla mut siintä ois sit seurannu matka ajossa jotain värinätärinä onkelmia? ja on jälki diiselöity ihan vallun omalla v-pyörällä. siintä ei tietoa miten sit se toiminu? tietty laiskemmin vastaa kaasuun.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.08.2010, 23:10
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.327
Perusasetus



Siinä kirein 411 kone. Eli bossin pumppu, ja ilmasta-veteen välijäähdytin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Valmet 565 -65 Gary Grand O/M/V Ajoneuvot 11 10.11.2010 10:45
Huuto Valmet 611 huru-ukko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.12.2009 19:44
jeep valmet/wagoneer savu Maasturiprojektit 49 14.11.2008 09:09
M:valmet 411b+warner T15a+20spicer slipoveri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 19.10.2007 11:08
jeep valmet Tekniikka & Jutustelu 19 17.10.2004 20:51


Sivu luotu: 13:40 (GMT +2).