![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
![]() No ei siinä mitään. 4D55 - 56 Mitsun dieseli oli 80-luvulla hyvin edistyksellinen ja henkilöautomainen kone. Noin tehoalueeltaan laajempi mitä sen ajan dieselit yleens ja niin pois päin. Ei kylläkään kestävin, mutta se on selvää, ettei edistyksellinen aina ole kestävin. Mutta jos aiheena on Pajerot yleensä, niin 1. koppainen on vain kymmenesosa kaikista valmistetuista Pajero nimeä kantavista autoista. Nykypäiväkin Jos diesel naperoa haluaa, katsoisin itse 2,8 ja 3,2 koneisia. Ja 2. koppaisesta eteenpäin todella varteenotettavia laitteita. 2. koppainen on melkein kuin ykkönen, mutta monta kertaa parempi. SS-laatikollisena, oikea kytkettävä lukko löytyy myös taka-akselilta. Tekniikka on astetta tukevampaa mitä ykköskoppaisessa. Ja esim. perät on isommat mitä tojotan tai nissanin samankokoisissa verrokeissa. 33 renkaat saa otteeseen pelkällä muutoskatsastuksella. Perässä jo kierrejouset. Ja varustelu kohtuu hyvää. Ihmetyttää miksi niitä silti niin vähän, kevyemmässä offikäytössä suomessakin. Toinen kumma juttu mitä täällä näkee todella vähän on uudempikoppaiset patrollit. Erittäin päteviä lähtökohtia minkä tahansa tasoisen offikamppeen rakentamiseksi, mutta suomalaiset suosii ennemmin tojotaa. Kumma ettei se risukeulta tojotassa mitään haittaa? Nissanissa ja Mitsussa se on "iha hirveetä". Pyöreämpikoppaisissa patukoissa on jäykät akselit ja ainakin osassa malleista niissäkin 100% lukko takana. Eli vain eteen tarvitsisi lukon erikseen . . . No ei siinä mitään. Kukin taplaa tyylillään ja tutkimustulosten mukaanhan autot ostetaan 98% tunne syistä, ei millään tavalla täysin järki syistä vaikka niin moni kuvittelee. Jos laitettaisiin pelkkiä faktoja pöytään ja jätettäisiin merkki ja ulkonäkö huomioimatta, voisi olla että valinnat olisi monella toisenlaisia, täälläkin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Pajeroa...Lainaus:
Luotettavuus on Tojossa kohillaan, että siksi niitä enemmistö pittää ja sit toisena Nissanit... Pistin timattikeulan myyntiin, jos vaik menis. Ja tilalle kattelen Nissanin Patrolia, ja saatan ostaakkin vaik ei menis ehjänä kaupaksi. Osia menee aina, ja viikolla pistelin osia lähteen entisist käyttispeleistä ja varaosa-autoistani (Honda). Hinta/laatu.suhde määrää ostot... Halvallahan ei hyvää saa, ja tullu vähän tosistettua ton timanttikeulan kaa nyt. Ekan Nissanin 100tkm aikana ei oo ollut ku kytkimen vaihto isoimpana remppana. Käyttö ollu kovakätistä ja säälimätöntä... Joskus lavalla ollut 900kg painookin romuraudan muodossa... Toisen kohalla ei vielä kovia oo ehtinyt kokeileen, kun odottaa kilpiin menoa. Siihen laittelin odottaes niveliä keulaan, kun ehtineet väljäks mennä edellisistä vaihdoista... jahka hirvestysalkaa, niin sit taas lisää kovaa kättä Nissaneille. Niin, ja Mitsun merkkihuollon misekin tuumas, että napalukkojen kesto ongelmallinen (automaattiset)... Sai 15-20tkm välein vaihdella korjausettiä... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos jätetään käsittelemättä vaihdelaatikko, ja napalukko-ongelmat, niin pajeroitten voimansiirto on melko kestävää. Käsi ylös, kuinka moni on saanut etu- tai takaperän rikki? Murroksia on varmaan joillakin mennyt. Kyllä mullakin kakkosvaihde naputtaa, mutta on silti kestänyt. Edellinen omistaja runnoi kaasu pohjassa 39.5" swamppereilla, ja etu kardaanin ristikosta varisivat neulat pois. Siinä ne vauriot sitten olivatkin.
Pajerossa on se hyvä puoli maastossa ajellessa, että kukaan ei oleta sen menevän oikeen mistään. Risukeula, eihän sillä mitään tee. Mutta kyllä sillä osaava kuski pääsee ihan mukavasti eteenpäin. Ja tälläinen osaamatonkin saa keskustelua aikaiseksi. ![]() ![]() Ei muutakuin kallistuksen vaimentimet molemmista päistä pois, rupulikumit alle, ja maastoon. Ei pajerolla tartte maastossa häpeillä, ihan rohkeasti vaan ajamaan. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
|||
|
|||
![]() Pajeroa...Lainaus:
Siis etuperään, kun kaksvetopäällä ei aiheuta ihmetykskä ollenkaa... Vaik kyllä tässä on jo alkanu merkin vaihto kiinnostaan viattomampaa, kun ei jatkuvasti jaksa kädet mustana olla kyynärpäitä myöten... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Paukkuuhan se kun on jäykkä neliveto ja mahd. kuluneet nivelet, varsinki pitävällä alustalla, niin tekee kaikki muutkin.
Mut myytävähän se on jos ei tykkää, mitä siitä kinaamaan. Viimeksi muokannut jkholma : 22.08.2010 12:58 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Pajeroa...Lainaus:
Jaa... No, sit varmaan toi 450tkm ajettu Kingi on tosissaan sökö, kun manuset päällä vedättää ja ei paukahtele yhtään... |
#7
|
|||
|
|||
![]()
No joo, jos sulla vielä on ne automaagisestipäältäpoispaukahtavatnapikset paikallaan nii vaiha ne nyt ihan ensnä manuaalisiin tai kasaa ne pysyvästi päälle, ennen ko alat vaihtaa koko muuta tekniikkaa.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kysytäänpä nyt täällä vaikkei pajero olekkaan, muttei viitti tehä uutta topikkia.
Eli autona tommonen neliveto l200 vm -91 ja kun ajaa nelivedolla niin heti kun vähänkin kääntää niin rupee oikeelta edestä paukkumaan. Niin vikahan on ilmeisesti vetoakselilla, mutta esim. vetarin suojakumi on ehjä. Niin voisko olla esim. murros rikki tai kenties napalukossa häikkää(itse en napalukoista mitään tiedä), napalukot on ihan manuaaliset Nii ja ääni kuuluu olipa vauhtia ihan vähän tai vähän enemmän, hidas tai nopea puoli päällä. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
multa löytyy ainaski huolletuja ja tarkastettuja napalukkoja.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: 2.5 TD pitkä Pajero vm.88 600€ | WD | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 11.06.2007 10:36 |
M: pitkä Pajero 2.8TD GLS AD -99 | oleg9 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.02.2007 02:05 |
m:pajero 89 ic pitkä | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.10.2006 15:14 | |
Pajero 2.5 TD ic -90 pitkä | juza | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 24.07.2005 16:29 |
m:pajero 88 2.5 td pitkä | O/M/V Muut | 8 | 28.03.2005 18:27 |