![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Juu itse tekien ja kierrättäen/nurkista haalien näitä on mukava rakennella. Sitten kun joskus on rahaa niin voi ostaa kunnon osia. Tosin hipo osiakin joutuu usein turakkipajalla vahvistamaan että ne oikeesti kestäisi. Muuten on ollut vähän hiljasta tän kaa. Muutama pitkä safari kyllä vie hetkeksi ylimääräisen innostuksen pois. Projektina nyt on Helatorstain Venäjän safarin jälkipyykki eli takapanhard tuhannen mutkalla ja takaperän laakerit ja välitys kulahtanut vaihtokuntoon. Uusi nitro gearin 4.88 välitys on jo menossa murikkaan kiinni mutta hitaasti. Uudet stefat ja laakerit on myös. Takapyörien laakerit meni kanssa vaihtoon ihan varmuuden vuoksi kun epäilin stefoja syyksi miksi takaperä oli taas täynnä vettä ja aiheutti kulumisen. Seuraava tavoite on saada auto kuntoon ennen SLCK:n Venäjän safaria 7 - 11.7.2010. Takavinssikin puuttuu kanssa koska myin sen kannaksella UglyHJlle ja räikkäkin kaipaisi ainakin öljyjen vaihtoa. Kunhan tämän saa taas käyttökuntoon niin olisi sitten otettava kiireellä HJ työn alle.
Viimeksi muokannut mikjus : 16.06.2010 12:44 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Pinionin ylälaakerin roiskelevy vai mikälie onkaan. Onko järkeä käyttää hiluxin 8" perän heittotähtimallia isossa perässä? Onko siitä mitään haittaa? kun nää akselit käsittääkseni pyörii kuitenkin samoin päin niin tuonhan pitäisi paremmin tunkea öljyä laakerille? Aattelin että vois auttaa pystympään käännettyssä perässä kun näitä käytetään kerran high pinion malleissakin.
Suora vakio ja ljn tai hiluxin heittotähti. Paikallaan. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
empä oo tollasta potkurii nähny ,laita se mulla on tavallinen katotaan kumpi kestää pitempään.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Pahuksen pahus,jätkillähän rupee olee turpoo jo perissäkin...Oikeasti joo,varmastikin tarpeellinen höpsötin kun pinioni on pystyssä,taikka siis pystymmässä,olenkin imhetelly kuinka usein tarvii laakeroita vaihella.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
En laittanut sitten tota propelia kun en ollut siitä ihan varma. Eikös kuitenkin etuperä pyöri eri suuntaan kuin taka jolloin vain toisessa päässä käytettäessä ropeli olis pyörinyt "oikein" päin.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
No itte laittaisin sen sileen, koska siinä enemmän pinta-alaa jotta öljyä olisi enemmän liikenteessä... Kuitenkin perä kuumenee sen verran paljon mettähommissa, jotta ei sitä öljyä ainakaan liikaa lentele, ellei Dirty pääse puikkoihin!!!
T:Mä eli alias mikki ja taas töissä... |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
ööö? eikös nyt kumminkii ne pyöri ihan samaan suuntaan? eihän toi mikään mersu ole???
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Kardaanit pyörii samaan suuntaan, jolloin etuperä pyörii eri suuntaan ku takaperä, koska pinionikin osottaa eri suuntaan.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty BJ-40 Projekti | mss | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2016 20:17 |
| Myydään Bj-40 projekti | kares | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 19.03.2014 23:04 |
| Bj 40 projekti | _JT_ | Maasturiprojektit | 277 | 28.02.2013 22:09 |
| M: TOYOTA BJ-40 projekti | tepa78 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 15.03.2008 15:47 |
| Bj 40 -76 projekti | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2008 23:00 |