![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() empä oo tollasta potkurii nähny ,laita se mulla on tavallinen katotaan kumpi kestää pitempään. ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Pahuksen pahus,jätkillähän rupee olee turpoo jo perissäkin...Oikeasti joo,varmastikin tarpeellinen höpsötin kun pinioni on pystyssä,taikka siis pystymmässä,olenkin imhetelly kuinka usein tarvii laakeroita vaihella.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
En laittanut sitten tota propelia kun en ollut siitä ihan varma. Eikös kuitenkin etuperä pyöri eri suuntaan kuin taka jolloin vain toisessa päässä käytettäessä ropeli olis pyörinyt "oikein" päin.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
No itte laittaisin sen sileen, koska siinä enemmän pinta-alaa jotta öljyä olisi enemmän liikenteessä... Kuitenkin perä kuumenee sen verran paljon mettähommissa, jotta ei sitä öljyä ainakaan liikaa lentele, ellei Dirty pääse puikkoihin!!!
T:Mä eli alias mikki ja taas töissä... |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ööö? eikös nyt kumminkii ne pyöri ihan samaan suuntaan? eihän toi mikään mersu ole??? ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kardaanit pyörii samaan suuntaan, jolloin etuperä pyörii eri suuntaan ku takaperä, koska pinionikin osottaa eri suuntaan.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pari viikko täs tehty bertan "kesähuoltoa". Etupäätä on hieman entrattu mutta siitä lisää myöhemmin. Muuta pikku huoltoa mm. takakardaani tehty uusi kun vakionopeusnivelen keskikuula loppu, takajakareiden alapuslat vaihdettu, Superwinch sovitettu takavinssiksi, välijäähdytin pilkottu pienemmäksi ja putket uusiksi ja räikän huolto.
No räikkä on toiminut muuten hyvin mutta huomasin että se on alkanut vuotaa öljyä. Tarkempi tutkailu paljasti että pääakselilla väljää? No ei kun osiksi ja sieltä löytyikin tämmöinen yllätys. Oireita ei oikeen ollu muuta kuin öljyvuoto ja jarru piti hassua ääntä välillä. No giggleltä lähti tilaukseen uusi vahvempi gp large cam gear, jarrupalat ja räikän lower housing service kitti. Onhan tolla kyllä vinssailtu mäyriksiä ja muita mörököllejä. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ettei kesälomalla olis aika tullut pitkäksi niin otin polttopillin käteen ja poistin bertan etujousituksen.
Uusi putkentaivutinkin oli vihdoin käytössä ja velpoika taivutteli tämmöset hoopit. Käyttötarkoitus tämä Foxin 14" pro 2.0 coilover tolpat asennettiin. Nää on hankittu jo aikaisemmin joltain norjalaiselta foff kuskilta jonka autossa ne on ollut. Siinä kait max ulosjousto. Kardaanista loppuu kulma tohon. Nyt laitettiin vaan yks rajotinnaru keskelle tosta 10mm dynexistä. Että nää kaikki sai mahtumaan keulalle niin välijäähdytintä ja putkisto piti muokata, samoin vinssin releboxi piti siirtää. Velpoika hitsaili välijäähdyttimen tigilla kasaan. Ongelma oli kun muuntaja oli joku sellanen päältä kammella veivattava kemppi varmaan 60-luvulta ja se poltti 3 kertaa pääsulakkeet tallista. Samassa hötäkässä sit palo kompuran moottori kun kävi hetken kahella vaiheella ja mitään suojia ei ollu. Kuvassa näkyy myös hooppien välissä oleva jäykisteputki. Kotipihan rti rampissa tsekattiin ettei mikään ota mihkään kii. Tässä autoa nostettu 5cm mutta se laskettiin takasin normikorkeuteen kun tuli suuria ongelmia takapään kanssa. Jakari malliset tukivarret takana aiheuttaa todella levotonta takapään ohjautumista kallistuksissa ja se vaan korostuu mitä korkeamman autosta tekee. Nyt kyllä tekis mieli ottaa ne polttopillit käteen ja käydä takajousituksen kimppuun. Jousten täyttöön velpoika teki argon pulloon vermeet. 200 psi ruutattiin painetta tikkuun Tolppien shimmaus tarkastettiin ja se oli vakio 60/40. Öljy 5w 19,90€ litra. Jouset oli 200/300 14" mutta kun autoa madallettiin niin ylimmät jouset vaihdettiin 12" pitkiin. Tikkuun jää nyt löysää tilaa ja tilasinkin jo tender coilit noihin. Samalla tulee FOAn 2.5 2" bumpstopit. Ensitestit olivat oikein palkitsevia sillä keula toimii huomattavasti paremmin kuin ennen ja säätömahdollisuudet ovat nyt lähes rajattomat. Hieman hankala vaan testailla kun takapää vielä vakio eikä oikeen pysy vauhdissa mukana. Ihan eka testiajo takapihalla, tässä vielä 5cm korkeempi kuin normaalisti ja kun takapään saa kuntoon niin ehkä tämä korkeus on ok. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BJ-40 Projekti | mss | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2016 20:17 |
Myydään Bj-40 projekti | kares | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 19.03.2014 23:04 |
Bj 40 projekti | _JT_ | Maasturiprojektit | 277 | 28.02.2013 22:09 |
M: TOYOTA BJ-40 projekti | tepa78 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 15.03.2008 15:47 |
Bj 40 -76 projekti | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2008 23:00 |