![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Aprillipila?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
No en yhtäkkii näkisi tuossa mitään ongelmaa ellei sitten vetari mene läpi asti siitä rattaasta normi asennossa. 61 murikassa ainakaan vetari ei voi uida murikan läpi niin että se irtoaisi murroksesta (on itselläni ollut ilman sokkia pitkänkin aikaa) mutta ongelmaksi lienee tulee ettei stefa pinta välttämättä pysy kohdillaan ja öljyä valuu navan läpi.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Iskareille on nyt heawy duty palkki. Sen verran monta kertaa noi jo levinny et nyt riittää tai sit pettää alapää. No näkeehän tosta jo syynkin kun sisäänjoustoa on liian vähän. Täytyy yrittää vielä laittaa jyrkempään kulmaan. Saattaa nyt vaan olla aika pirun vaikee porata toisii reikii kun tilaa on vähän.
Snorkkelikin pitäs olla nyt mallia ei hajoo/hajota tuulilasia...toivottavasti. Sitten sain tämmösen mielenkiintosen trukin jarrusatulan. Mico 02-515-148 http://www.mico.com/inspdf/81-515-009.pdf Noo koitetaas sitten turata siitä uus käkkäripatentti. |
|
#5
|
||||
|
||||
Levykäsijarru v2
Nyt on micon satula sovitettu jakikseen, toivottavasti kiinnityssysteemit kestää. Velipoika sorvas vielä liukuholkit niin tuli timmi sovitus. Tuntus olevan ihan kivasti voimaa tossa, kun sormella painaa vipua niin ei laipasta jaksa kääntää sorkkaraudalla, mut katotaan nyt kun pääsee live testaamaan. Ainoa huono puoli tossa satulassa on vaikea säätäminen, satula kun on "väärin päin" ja säädöt laatikkoon päin.
Täytyy selvittää että mistä tohon satulaan saisi uudet palat. Satula on tarkoitettu 12.7mm levylle ja nyt on 6mm levy joten palojen taakse on tehty spacer levyt. Mahtu vielä oikeesti paikalleenkin. Ylin pultti tosin pitää olla jo hollilla että sen saa laitettua. Viimeksi muokannut mikjus : 08.04.2011 08:13 |
|
#6
|
||||
|
||||
Leima 2011
Leima tuli tänä vuonna ensimmäisellä yrityksellä. Huomautettavaa oli ainoastaan valojen suuntauksessa, 80 lätkä puuttui ja etujarruletkujen kiinnitystä pitää parantaa.
Ihan tuskaton projekti ei taas ollu koska uutta käsijarrua vaivasi sama vaiva kun willwoodia eli oli kiristettävä niin tiukalle palat että ne käytännössä muutaman kilometrin ajossa kuluivat jo niin ettei käkky enään toiminut. Missä siis vika? No itse tulin siihen tulokseen että vaijerin liikerata on vain liian lyhyt. Konttorin pihassa säädin känkyn maksimi lähelle ja näinhän se toimi sitten, sama temppu tuli tehtyä viime vuonna wilwoodin satulan kanssa. No kunhan kerkiää niin täytyy tutkia miten asia korjautuu. Kojelaudan alla olevassa vivustossakin on jotain mätää kun aamulla se ei meinannut millään liikkua ennen kuin rempoi sitä naama punaisena edes takaisin. Sitten kun se rupesi liikkumaan niin se itsekseen palasi napsun pari takaisin ylös??? Vaijeri on lähes uusi joten siinä ei pitäisi olla mitään vikaa. No nyt kun on leima niin voi keskittyä täysin safarivalmisteluihin ja erilaisten juttujen paranteluun. Sitten törmäsin joku päivä tämmöseen sivuun kun fjmount.com ja ajattelin että nyt olisi ehkä vihdoin aika laittaa lifti sellaseen paikkaan että sen oikeasti jaksaa tarvittaessa ottaa esille. Samoin päin tuota ei saa kun tossa fjmountin systeemissä koska omasta on leikattu nuo helmat maksimi mataliksi. Velipoika rakenteli hetkessä vastaavan telineen. Täytyy tuohon vain yrittää lisätä vielä vaijeri tuolle ruuvville ettei häviä ja ehkä mahdollisuus lukolle vaikka jos joku tollasen farmjackin varastaa niin meneepä tosi tarpeeseen ![]() |
|
#7
|
||||
|
||||
ARB huoltoa
Aikaa sitten paloi välitys takaperästä öljyn ja veden muuttuessa tervaksi ja samalla arbbi otti hieman kipeää eli alkoi ajoittain vuotamaan. No tilasin joskus talvella siihen uuden päätylevyn kun välitystä vaihtaessa näin että siihen oli jo kulunut stefoista urat. Päätylevy ei maksanut kuin 60-80$ välistä jotain. Sillä hinnalla en jaksa edes ajatella jotain täytehitsausta tms. No nyt vihdoin päätin sen vaihtaa.
Ei se nyt niin kauheelta edes näytä mutta tossa on vielä tollanen iskeymäkin x-renkaan kohdalla joka jo itsessään saattanut aiheuttaa vuotoa. Toivottavasti nyt korjautuu tällä sillä onhan tuolla arbin sisällä muitakin stefoja. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Onko mitään käsitystä mikä tuon kolon on aiheuttanut?
Aika iso jälki kun miettii ettei sinne pitäisi suurta kikkaretta väliin mahtua.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
jeppiskamaa, pukinkonttiin... Viimeksi muokannut jep : 13.05.2011 14:44 |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty BJ-40 Projekti | mss | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2016 20:17 |
| Myydään Bj-40 projekti | kares | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 19.03.2014 23:04 |
| Bj 40 projekti | _JT_ | Maasturiprojektit | 277 | 28.02.2013 22:09 |
| M: TOYOTA BJ-40 projekti | tepa78 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 15.03.2008 15:47 |
| Bj 40 -76 projekti | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2008 23:00 |