Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.05.2010, 15:58
Bigmoose:n Avatar
Bigmoose Bigmoose ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.02.08
Sijainti: kruunupyy, Finland.
Viestit: 203
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bigmoose Näytä viesti
Ahtopaine mittari imusarjassa pakomittari juuri ennen turboa, pakolämpömittari tällähetkellä vielä turbon jälkeen, tulen siirtään sen vielä ennen turboa? Vuotoja ei ole?? käytiin ajelemassa vappuajot ja kyllä potkua löytyy enemmän kuin ennen mut mut johonkin on kadonnut paineet... kunhan saan pestyä auton ja jäähdytetyä koneen pitää tutkia vähän enemän, ettei vain olisi hukkaportti jäännyt auki??

löyty vika... aika naurettava kylläkin. snorkkelin päässä mulla on vapavirtasuodatin jonka ympärillä on alkuperäinen suoja mennyt palasiksi jonka tilalle on jossain vaiheessa tullut laitettua muovi ämpäri noh se "ämpäri" on pehmennyt ja meni ruttuun täyskiihdytyksessä palautuen normaalimuotoon taas tyhjäkäynillä. Nytt on paineita ja auto kulkee taas... olipa kerrankin "halpa" vika

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.05.2010, 19:52
vimakuus:n Avatar
vimakuus vimakuus ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 359
Perusasetus

Osaisko joku sanoa mikä olis sopiva ahdin mersun OM603:seen ja toimis vielä vakio pumpulla?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.07.2010, 22:53
kävikökipiäää kävikökipiäää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Aruba.
Viestit: 470
Perusasetus

mikähän ahdin olisi passeli 750cc v2kkoseen?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.07.2010, 20:58
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kävikökipiäää Näytä viesti
mikähän ahdin olisi passeli 750cc v2kkoseen?
Mitsu TD04, ei jää liian pieneks.
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.08.2010, 10:42
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vimakuus Näytä viesti
Osaisko joku sanoa mikä olis sopiva ahdin mersun OM603:seen ja toimis vielä vakio pumpulla?
Sillä om603 vakioturbolla (muistaakseni KKK26?) pärjää aika hyvin ku ruuvaa vähä vakiopumpusta enemmän soppaa ja vaihtaa ajotusta aikasemmalle. Välijäähdytin on myös hyvä laittaa.
__________________
Steady as she goes...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.08.2010, 16:12
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

täällä yks kokeilu sprintterin vnt ahdin paineohjattuna ct26 painekellolla taitaa olla 0.8 jousi toyotan 2T tekniikassa.
kaasarin kans vähän ollu ongelmii mut jospa se tänään saatais toimimaan. ja saadaanko ahdot/pakopaineet pysyy kurissa tuolla viritelmällä. pitäs vaan pysyy noissa diisel koneissa ei tarttee seossuhteita miettii
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.11.2010, 19:33
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Turbomiehille kyssäriä? Kyseessä Scanian Dl12 6 sylinterinen välijäähdytetty meridieseli. Koneesta otettu ohjelmoimalla 650hv. Tämän johdosta pakopaineet nousseet ja aiheuttaneet pakosarjan ja turbon vaurioita sekä ruiskutus suuttimien kulumista. Tähän ongelma yritetään korjata asentamalla ylimääräinen välijäähdytin. Oma mielipiteeni on se että pakopesä on liian pieni... Mitä luulette? Auttaako ylimääräinen ahtoilman jäähdytys niin paljon että tämmöinen pakopaine ongelma ratkeaa?
__________________
Steady as she goes...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.11.2010, 21:36
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Äkkinäinen veikkaus että suuttimet ainakin pitäisi vaihtaa isompiin.Todennäköisesti pakopesän pieni suurentaminenkaan ei olisi pahasta.

Ohjausjärjestelmää tarkemmin tuntematta paha sanoa ylimääräisen jäähdytyksen hyödystä mutta veikkaisin ettei sillä ratkea ainakaan pitkäaikaisesti.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.11.2010, 21:43
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Joo, liian myöhään jatkuva ruiskutus tuntuu nostavan pakopaineita ja lämpöä tosi paljon.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.11.2010, 10:15
Pertura Pertura ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.07
Sijainti: Vantaa
Viestit: 103
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mappe Näytä viesti
Turbomiehille kyssäriä? Kyseessä Scanian Dl12 6 sylinterinen välijäähdytetty meridieseli. Koneesta otettu ohjelmoimalla 650hv. Tämän johdosta pakopaineet nousseet ja aiheuttaneet pakosarjan ja turbon vaurioita sekä ruiskutus suuttimien kulumista. Tähän ongelma yritetään korjata asentamalla ylimääräinen välijäähdytin. Oma mielipiteeni on se että pakopesä on liian pieni... Mitä luulette? Auttaako ylimääräinen ahtoilman jäähdytys niin paljon että tämmöinen pakopaine ongelma ratkeaa?
Minkä kokoisilla siivillä toi ahdin on ja minkä tehoinen moottori on tehtaalta tullessaan ollut? Ja minkä verran on ahtopainetta ja pakopainetta ja missä pakolämmöt seilaa ? Kuulostaa nimittäin siltä että koko puhallin on aivan liian pieni, jolloin ylimääräisen coolerin asentamisesta ei ole mitään hyötyä ja isompi pakopesäkin on melko kosmeettinen muutos.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.11.2010, 20:26
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertura Näytä viesti
Minkä kokoisilla siivillä toi ahdin on ja minkä tehoinen moottori on tehtaalta tullessaan ollut? Ja minkä verran on ahtopainetta ja pakopainetta ja missä pakolämmöt seilaa ? Kuulostaa nimittäin siltä että koko puhallin on aivan liian pieni, jolloin ylimääräisen coolerin asentamisesta ei ole mitään hyötyä ja isompi pakopesäkin on melko kosmeettinen muutos.
Ahdin on Holset. Siipikokoja ja A/R:rrää en tiedä. Alkuperäisesti koneessa on 450hv ja Scania on tehnyt kyseisen ohjelmoinnin 650hv:aan. Ahtopainetta oli muistaakseni 2,5bar. Muista arvoista en tiedä...
__________________
Steady as she goes...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 2l turbo pulu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.03.2009 23:20
Myydään iso turbo Nutti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 06.11.2008 22:09
Ostetaan Turbo lj:hin LarppaV O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 22.09.2008 15:03
M: Patrollin turbo kone,jarrusatuloita,turbo osia. tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 24.05.2007 12:34
M/V Turbo Nemi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 13.04.2006 06:35


Sivu luotu: 19:09 (GMT +2).