Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.05.2010, 13:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Kehukaa nyt edes vähän kierrejousia takapäässä, ni innostun laittamaan tähän sellaiset. Kuvatkii olis kivoja, ja sit jos jollain olis Grandin kori lähes ilmaiseksi jouten tai ainakin takapään tukivarret korvakot.
Tee sinne taakse pidemmillä tukivarsilla ja ilman panhardia, toimii paremmin kuin Grandin lyhkäset varret. Mulla ois tod. näk. hyvin toimivat laskelmat nelilinkkiin. Vielä ei voi kehua kuinka hyvä on tuo suunnitelma, kun en ole ehtinyt rakentamaan ..ja epäilen vahvasti että Grandin kiinnikkeet ei sun käytössä kestä kuitenkaan, tee 5mm kamasta ja vahvista sopivasti koria.

Mulla näyttää samaisen rahapulan takia venähtävän tuo nelilinkin rakentaminen ensi syksylle/ talvelle, tää kesä mennään vielä vankkurijousilla. Saa luvan toimia tarpeeksi hyvin. Kun nyt saisi muutenkin auton nippuun, työnteko ja tulevat häät haittaa ihan liikaa harrastusta..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.05.2010, 19:50
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tee sinne taakse pidemmillä tukivarsilla ja ilman panhardia, toimii paremmin kuin Grandin lyhkäset varret. Mulla ois tod. näk. hyvin toimivat laskelmat nelilinkkiin. Vielä ei voi kehua kuinka hyvä on tuo suunnitelma, kun en ole ehtinyt rakentamaan ..ja epäilen vahvasti että Grandin kiinnikkeet ei sun käytössä kestä kuitenkaan, tee 5mm kamasta ja vahvista sopivasti koria.
Mistäs noita pitkiä varsia nyt sitten saa ostettua, vähän heikosti löytyy tietoa miun googletustaidoilla. Grandin orggiskiinnikkeistä sais hyvän mallin tukivarsien kiinnityskohdille, tokihan ne pitäis vahvistaa Rubiconin varret Grandin takapäähänkään ei ole ihan ilmaiset. Onko alemmat varret samat kuin XJ:ssä edessä? Sit toinen juttu, käykö nuo http://www.rubiconexpress.com/Jeep/X...CA&part=RE3792 näiden http://www.rubiconexpress.com/Jeep/X...CA&part=RE3704 tilalle tällaisiin varsiin http://www.rubiconexpress.com/Jeep/X...CA&part=RE3700 ???

Ja ylemmissä varsissa sama juttu http://www.rubiconexpress.com/Jeep/X...CA&part=RE3791 http://www.rubiconexpress.com/Jeep/X...CA&part=RE3784 ???
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.05.2010, 21:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Kyllä kai ne pystyisi sinne hitsuuttelemaan tilalle, en keksi syytä miksei. Pultinreikien kokohan täsmää.

Onko alkanut kumipuslat repeillä sitä tahtia että tarttisi saada eläväiset nivelet molempiin päihin? Mua vähän epäilyttää että kestääkö nuo flex jointit sitten kuinka pitkään jos ei kummassakaan päässä tukivartta ole kumipuslia pehmentämässä tällejä?


Pitkiä tukivarsiahan tekee yksi jos toinen firma, ja nehän voisi teoriassa olla vaikka ZJ tai TJ/LJ/JK- mallin Wranglereihin tarkoitetuista alustasarjoista olevat takatukivarret. Akselimassat kun riittää hyvinkin, ja tukivarsien pituudet yleensä aika samaa luokkaa ja hyvin sovellettavissa XJ:hin. Sopivia varmaan voisi löytyä niin RE:ltä, BDS:ltä, Claytonilta, Treksiltä (ent. T&T Customs), Rusty's:ilta. Se, keneltä saa pelkkiä varsia ja mihin hintaan on sitten ihan eri asia jota en itse vielä ole kovin ahkerasti selvitellyt.

Cherokeehen tarvitsee alatukivarsien olla ~100cm pitkät tai vähän alle, ylävarret toteutuksesta riippuen ~70-90cm. Tietysti selvästi lyhkäisemmilläkin pärjää jos tekee vain pitkittäiset tukivarret ja laittaa panhardin, tosin joustoissa sitten kärsii jonkin verran (vrt. edessä lyhkäset tukivarret vs. pitkät). Eli voisihan sitä harkita käyttävänsä vaikka alkuperäisiä lehtijousen etukiinnikkeitä, tehdä ylätukivarsille omat paikkansa johonkin spivaan kohtaan ja sitten väkästellä panhardille kiinnikkeen.

Sopivat jouset saa vaikka OME:lta, TJ:n 2½" korottavista löytyi sopiva jäykkyys ja pituus mikä korottaa XJ:tä takana ~3-4" jos laittaa vieterit koripalkin ja akselin väliin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.09.2010, 12:32
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Korissa alkaa olla sen verran vaurioita, että auto joutuu talveksi telakalle ja tarkoitus muokata siitä EVO2 malli. Kylkiä pullistetaan alkuperäisten muovilevikkeiden verran ulospäin edestä ja takaa. Pyöränkoteloita suurennetaan reilusti ja sen takia takaovistakin lähtee siivut pois. Tässä vaiheessa tulee varmaan tehtyä turvakaaretkin auton sisälle. Irto-osien muokkaamista jo pikkaisen aloiteltu.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	etulokasuoja.jpg‎
Views:	630
Size:	86,9 Kt
ID:	14600   Click image for larger version

Name:	etulokasuoja2.jpg‎
Views:	625
Size:	61,0 Kt
ID:	14601   Click image for larger version

Name:	kevennetty etuovi.jpg‎
Views:	571
Size:	74,5 Kt
ID:	14602   Click image for larger version

Name:	levennetty takaovi1.jpg‎
Views:	619
Size:	63,2 Kt
ID:	14603   Click image for larger version

Name:	levennetty takaovi2.jpg‎
Views:	579
Size:	84,7 Kt
ID:	14604  

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.11.2010, 21:13
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Toinen takapyöränkotelo muotoutunut uudestaan, mutta pientä sipistelyä on vielä että saa takapenkit ja muut osat mahtumaan. Oikeanpuolen kulkilevikkeetkin karkeasti muodossaan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	oik. takakotelo.jpg‎
Views:	937
Size:	83,4 Kt
ID:	15504   Click image for larger version

Name:	oik. takakotelo 2.jpg‎
Views:	1022
Size:	71,1 Kt
ID:	15505   Click image for larger version

Name:	oik. takakotelo 3.jpg‎
Views:	1009
Size:	81,6 Kt
ID:	15506   Click image for larger version

Name:	oik. kylki.jpg‎
Views:	983
Size:	62,8 Kt
ID:	15508   Click image for larger version

Name:	oik. kylki 2.jpg‎
Views:	983
Size:	63,8 Kt
ID:	15509  

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.11.2010, 21:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

On muuten todella asiallisen näköinen!

Et alkanut putkesta tekemään reunoja, ja sitten pellit "täytteeksi"? Tosin painoa tulisi enemmän.. Minkäslaista rengaskokoa on suunnitteilla noitten kaarien sisään? Näyttäisi koripalkkien reikien perusteella siltä, että jotain vahvikkeita sinne on menossa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.11.2010, 01:49
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

"M3 look" pullistukset hyvältä näyttää!! ja jotakin repron reí itys syndroomaa on tarttunu vissiin sinnekkin, no, onpahan helpompi pitää palkit sisäpuolelta puhtaana.. asiallista, jatkakaa samaan malliin, mut älä tee liian hyvää et kehtoo ajella viel
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Projekti Mall Crawler #2 - Cherokee moggiakseleilla Timo_L Maasturiprojektit 295 03.05.2013 10:53
O: halpa XJ cherokee projekti KooPee O/M/V Ajoneuvot 8 29.05.2008 19:43
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) Timo_L Maasturiprojektit 89 19.04.2008 10:52
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 03:02 (GMT +2).