![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#301
|
||||
|
||||
![]()
no voi sun perskeles....voiko nää jeepin motit edes hajota?en oo varma mutta muistelen lukeneeni jostain et on tarpeeksi "turvaväliä" mukien ja venttilien välillä.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#302
|
||||
|
||||
![]()
tolleen luki googlen löytämässä topikissa:
We are talking about the Jeep 4.0L engine, aren't we? How is a broken timing chain going to cause a valve to "easily smash into a piston"? A broken timing chain is certainly not a good way to end a day but the 4.0L is not an interference engine. The only way a 4.0L valve is going to contact a piston is for the valve stem to break and a broken timing chain isn’t likely to cause a valve stem to break. ei muutakuin uus ketju paikoilleen, ja kokeilemaan että pyöriikö ja löytyykö puristuksia |
#303
|
||||
|
||||
![]()
Ei selvinny tällä kertaa ketjulla
![]() ![]() |
#304
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Laita nyt samalla 258:sista kampura ja veivit sinne ![]() http://www.angelfire.com/my/fan/stroker.html Viimeksi muokannut Jeeper : 09.02.2010 23:07 |
#305
|
||||
|
||||
![]() Kanki ja kampura
Mulla on ainakin 4.0 kanget, kampurakin saattaa olla Ipen hyvässä huomassa, en tainnut sitä minneen hukata. Olen tulossa suomeen perjantaina. Jos et muualta saa ensin niin hoidetaan homma.
|
#306
|
||||
|
||||
![]()
Mulla olis ylimääränen alakerta jossa 2 männässä reikä ,jos tarvit
__________________
EX. OIIIIIIIO XJ H.O. |
#307
|
||||
|
||||
![]()
Aika hyvin, 8 minuutissa 3 tarjousta!! Osia tuntuu olevan liikkeellä...
|
#308
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toi on kyllä ollut mielessä jo pidemmän aikaa, mutta samalla olis mukava laittaa uusi nokka ja muutama muukin muutos, ja nyt ei oikein aikataulu anna periksi. Kampuran hiontakin aiheuttaa turhia kuluja tässä "välivaiheen" korjauksessa, joten katellaas vielä. |
#309
|
||||
|
||||
![]()
Mitä sie noista haluaisit? Ipellä pitäis käydä muutenkin ja torstai iltana päässin käymään. Sen toisen kampuranhan jo siulta ostinkin.
|
#310
|
||||
|
||||
![]()
Missä kunnossa kampura ja mitä maksaa?
|
#311
|
||||
|
||||
![]()
Ei tietoa kampuran kunnosta , hinaus autolla tuotu pihaan
Tarjouksia otetaan vastaan tossa kunnossa ![]() ![]()
__________________
EX. OIIIIIIIO XJ H.O. |
#312
|
||||
|
||||
![]()
Tartte Ipeltä tsekata että on löydettävissä, ajostahan se on otettu pois tieltä. kiertokanki on helsingissä josta sen saisin matkaan jos en perjataina uskalla luvata niin maanantaina matkahuoltoon. Otatko enemmän kuin yhden kiertokangen? Laitan rahajutut privaan.
|
#313
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksia kaikille tarjouksista tässä vaiheessa, mutta täytyy vielä selvitellä jos löytyisi kokonainen moottori. Blocketissakaan ei näyttänyt tällä hetellä olevan sopivan hintaista purkuautoa. Turhan arvokasta laittaa toi oma kone kasaan jos vain löytyy jostain koko moottori. Tekee sitten kaikessa rauhassa stroker-koneen tosta alkuperäisestä.
|
#314
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on vaihdettu täydellinen 1995 Grandin keulalta purettu mylly paikalleen. Ihmeen paljon oli erilaisia osia, öljypohja ja oikeanpuoleinen moottorinkorva on ainoat perusmoottorin ympärillä olevat osat jotka on samanlaisia kuin vanhassa. Koneen kumityynyt oli taas vaihteeksi revenneet. Nyt tuli samalla rakennettua niihin vähän vahvemmat Pajeron takajousenheloja hyödyntäen. Repeeköhän kiinnikkeet seuraavaksi korista irti
![]() |
#315
|
||||
|
||||
![]()
Oisko siin kaks mukia enemmänkin?
![]() Vai vajaallako mennään... |
#316
|
||||
|
||||
![]()
Vajailla mennää, mut ton hajonneen pätsin kannelle tapahtu jotain ku se alko virtaamaan reilu 350hv
![]() Mukavaa tää Jeepillä harrastaminen ku koskaan ei tarvi tehdä mitään parannuksia, kun kaikki hillot menee korjauksiin. Just ku sai turbiinin ja etuakselin ehjättyä ni autosta hävis kaikki virrat. Sitten ku sai sähöt kuntoon ni löyty takaperän lukosta vikaa. Onneks sentään tulli muisti oikein kirjatulla kirjeellä ilmoittaa että palauttavat liikaa maksamaani autoveroa kolme sataa euroa, hitto näitähän olis kannattanu tullata enemmänkin ![]() Kehukaa nyt edes vähän kierrejousia takapäässä, ni innostun laittamaan tähän sellaiset. Kuvatkii olis kivoja, ja sit jos jollain olis Grandin kori lähes ilmaiseksi jouten tai ainakin takapään tukivarret korvakot. |
#317
|
||||
|
||||
![]()
Joukalla pihalla tyhjä kylkimällätty (b pilari) grandin hylsy (zj)! kävin just hakemassa siitä lämppärin putkia tomin 5.9 grandiin. Johon joku hifi velho asentanut "telkkarin" ja katkonut kaikki keski putket pois tukkimatta! Hyvin lämpes kojelauta talvella
![]() |
#318
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mulla näyttää samaisen rahapulan takia venähtävän tuo nelilinkin rakentaminen ensi syksylle/ talvelle, tää kesä mennään vielä vankkurijousilla. Saa luvan toimia tarpeeksi hyvin. Kun nyt saisi muutenkin auton nippuun, työnteko ja tulevat häät haittaa ihan liikaa harrastusta.. |
#319
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja ylemmissä varsissa sama juttu http://www.rubiconexpress.com/Jeep/X...CA&part=RE3791 http://www.rubiconexpress.com/Jeep/X...CA&part=RE3784 ??? |
#320
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä kai ne pystyisi sinne hitsuuttelemaan tilalle, en keksi syytä miksei. Pultinreikien kokohan täsmää.
Onko alkanut kumipuslat repeillä sitä tahtia että tarttisi saada eläväiset nivelet molempiin päihin? Mua vähän epäilyttää että kestääkö nuo flex jointit sitten kuinka pitkään jos ei kummassakaan päässä tukivartta ole kumipuslia pehmentämässä tällejä? Pitkiä tukivarsiahan tekee yksi jos toinen firma, ja nehän voisi teoriassa olla vaikka ZJ tai TJ/LJ/JK- mallin Wranglereihin tarkoitetuista alustasarjoista olevat takatukivarret. Akselimassat kun riittää hyvinkin, ja tukivarsien pituudet yleensä aika samaa luokkaa ja hyvin sovellettavissa XJ:hin. Sopivia varmaan voisi löytyä niin RE:ltä, BDS:ltä, Claytonilta, Treksiltä (ent. T&T Customs), Rusty's:ilta. Se, keneltä saa pelkkiä varsia ja mihin hintaan on sitten ihan eri asia jota en itse vielä ole kovin ahkerasti selvitellyt. Cherokeehen tarvitsee alatukivarsien olla ~100cm pitkät tai vähän alle, ylävarret toteutuksesta riippuen ~70-90cm. Tietysti selvästi lyhkäisemmilläkin pärjää jos tekee vain pitkittäiset tukivarret ja laittaa panhardin, tosin joustoissa sitten kärsii jonkin verran (vrt. edessä lyhkäset tukivarret vs. pitkät). Eli voisihan sitä harkita käyttävänsä vaikka alkuperäisiä lehtijousen etukiinnikkeitä, tehdä ylätukivarsille omat paikkansa johonkin spivaan kohtaan ja sitten väkästellä panhardille kiinnikkeen. Sopivat jouset saa vaikka OME:lta, TJ:n 2½" korottavista löytyi sopiva jäykkyys ja pituus mikä korottaa XJ:tä takana ~3-4" jos laittaa vieterit koripalkin ja akselin väliin. |
#321
|
||||
|
||||
![]()
Korissa alkaa olla sen verran vaurioita, että auto joutuu talveksi telakalle ja tarkoitus muokata siitä EVO2 malli. Kylkiä pullistetaan alkuperäisten muovilevikkeiden verran ulospäin edestä ja takaa. Pyöränkoteloita suurennetaan reilusti ja sen takia takaovistakin lähtee siivut pois. Tässä vaiheessa tulee varmaan tehtyä turvakaaretkin auton sisälle. Irto-osien muokkaamista jo pikkaisen aloiteltu.
|
#322
|
||||
|
||||
![]()
Toinen takapyöränkotelo muotoutunut uudestaan, mutta pientä sipistelyä on vielä että saa takapenkit ja muut osat mahtumaan. Oikeanpuolen kulkilevikkeetkin karkeasti muodossaan.
|
#323
|
||||
|
||||
![]()
On muuten todella asiallisen näköinen!
![]() Et alkanut putkesta tekemään reunoja, ja sitten pellit "täytteeksi"? Tosin painoa tulisi enemmän.. Minkäslaista rengaskokoa on suunnitteilla noitten kaarien sisään? Näyttäisi koripalkkien reikien perusteella siltä, että jotain vahvikkeita sinne on menossa ![]() |
#324
|
||||
|
||||
![]()
"M3 look" pullistukset
![]() ![]() ![]() |
#325
|
||||
|
||||
![]() siistin näköstä..
näkyypä melko hyvin sulla muotoutuvan tuo pelti.. on taiettu ennenki pullistella kaaria..
![]()
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Projekti Mall Crawler #2 - Cherokee moggiakseleilla | Timo_L | Maasturiprojektit | 295 | 03.05.2013 10:53 |
O: halpa XJ cherokee projekti | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 29.05.2008 19:43 |
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) | Timo_L | Maasturiprojektit | 89 | 19.04.2008 10:52 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |