Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #301  
Vanha 09.02.2010, 22:04
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Viestit: 488
Perusasetus

no voi sun perskeles....voiko nää jeepin motit edes hajota?en oo varma mutta muistelen lukeneeni jostain et on tarpeeksi "turvaväliä" mukien ja venttilien välillä.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä
liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden.
Vastaa lainaten
  #302  
Vanha 09.02.2010, 22:40
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

tolleen luki googlen löytämässä topikissa:

We are talking about the Jeep 4.0L engine, aren't we? How is a broken timing chain going to cause a valve to "easily smash into a piston"? A broken timing chain is certainly not a good way to end a day but the 4.0L is not an interference engine. The only way a 4.0L valve is going to contact a piston is for the valve stem to break and a broken timing chain isn’t likely to cause a valve stem to break.

ei muutakuin uus ketju paikoilleen, ja kokeilemaan että pyöriikö ja löytyykö puristuksia
Vastaa lainaten
  #303  
Vanha 09.02.2010, 23:00
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Ei selvinny tällä kertaa ketjulla Ykkösen kanki tuhannen paskana ja kampiakseli tietenkin ton kangen kaulalta samassa kunnossa. Ihmettelin että miksi kone sammui samantien kun pamahti, koska olis luullut käyvän vielä viidelläkin pytyllä. Syy selvisi kun katsoi nokka-akselia, kiertokangen pala on jumissa lohkon ja nokan välissä jolloin jakopää on hajonnut. Ehkä hyväkin homma että sammui heti. Jeeper jeesaa taas kerran ja myy miulle kanki ja kampura Kokonaista HO konettakin saa tarjota.
Vastaa lainaten
  #304  
Vanha 09.02.2010, 23:05
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Ei selvinny tällä kertaa ketjulla Ykkösen kanki tuhannen paskana ja kampiakseli tietenkin ton kangen kaulalta samassa kunnossa. Ihmettelin että miksi kone sammui samantien kun pamahti, koska olis luullut käyvän vielä viidelläkin pytyllä. Syy selvisi kun katsoi nokka-akselia, kiertokangen pala on jumissa lohkon ja nokan välissä jolloin jakopää on hajonnut. Ehkä hyväkin homma että sammui heti. Jeeper jeesaa taas kerran ja myy miulle kanki ja kampura Kokonaista HO konettakin saa tarjota.
Itseasiassa mullahan olis just noi osat jouten, mutta ton kampurankin joutus hiomaan.
Laita nyt samalla 258:sista kampura ja veivit sinne

http://www.angelfire.com/my/fan/stroker.html

Viimeksi muokannut Jeeper : 09.02.2010 23:07
Vastaa lainaten
  #305  
Vanha 09.02.2010, 23:06
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Kanki ja kampura


Mulla on ainakin 4.0 kanget, kampurakin saattaa olla Ipen hyvässä huomassa, en tainnut sitä minneen hukata. Olen tulossa suomeen perjantaina. Jos et muualta saa ensin niin hoidetaan homma.
Vastaa lainaten
  #306  
Vanha 09.02.2010, 23:08
Nemi:n Avatar
Nemi Nemi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.04.05
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 502
Perusasetus

Mulla olis ylimääränen alakerta jossa 2 männässä reikä ,jos tarvit
__________________
EX. OIIIIIIIO XJ H.O.
Vastaa lainaten
  #307  
Vanha 09.02.2010, 23:10
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Aika hyvin, 8 minuutissa 3 tarjousta!! Osia tuntuu olevan liikkeellä...
Vastaa lainaten
  #308  
Vanha 09.02.2010, 23:12
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Itseasiassa mullahan olis just noi osat jouten, mutta ton kampurankin joutus hiomaan.
Laita nyt samalla 258:sista kampura ja veivit sinne

http://www.angelfire.com/my/fan/stroker.html

Toi on kyllä ollut mielessä jo pidemmän aikaa, mutta samalla olis mukava laittaa uusi nokka ja muutama muukin muutos, ja nyt ei oikein aikataulu anna periksi. Kampuran hiontakin aiheuttaa turhia kuluja tässä "välivaiheen" korjauksessa, joten katellaas vielä.
Vastaa lainaten
  #309  
Vanha 09.02.2010, 23:13
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killman Näytä viesti
Mulla on ainakin 4.0 kanget, kampurakin saattaa olla Ipen hyvässä huomassa, en tainnut sitä minneen hukata. Olen tulossa suomeen perjantaina. Jos et muualta saa ensin niin hoidetaan homma.
Mitä sie noista haluaisit? Ipellä pitäis käydä muutenkin ja torstai iltana päässin käymään. Sen toisen kampuranhan jo siulta ostinkin.
Vastaa lainaten
  #310  
Vanha 09.02.2010, 23:14
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nemi Näytä viesti
Mulla olis ylimääränen alakerta jossa 2 männässä reikä ,jos tarvit
Missä kunnossa kampura ja mitä maksaa?
Vastaa lainaten
  #311  
Vanha 09.02.2010, 23:19
Nemi:n Avatar
Nemi Nemi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.04.05
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Missä kunnossa kampura ja mitä maksaa?
Ei tietoa kampuran kunnosta , hinaus autolla tuotu pihaan



Tarjouksia otetaan vastaan tossa kunnossa enkä postita
__________________
EX. OIIIIIIIO XJ H.O.
Vastaa lainaten
  #312  
Vanha 09.02.2010, 23:26
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Mitä sie noista haluaisit? Ipellä pitäis käydä muutenkin ja torstai iltana päässin käymään. Sen toisen kampuranhan jo siulta ostinkin.
Tartte Ipeltä tsekata että on löydettävissä, ajostahan se on otettu pois tieltä. kiertokanki on helsingissä josta sen saisin matkaan jos en perjataina uskalla luvata niin maanantaina matkahuoltoon. Otatko enemmän kuin yhden kiertokangen? Laitan rahajutut privaan.
Vastaa lainaten
  #313  
Vanha 10.02.2010, 10:05
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Kiitoksia kaikille tarjouksista tässä vaiheessa, mutta täytyy vielä selvitellä jos löytyisi kokonainen moottori. Blocketissakaan ei näyttänyt tällä hetellä olevan sopivan hintaista purkuautoa. Turhan arvokasta laittaa toi oma kone kasaan jos vain löytyy jostain koko moottori. Tekee sitten kaikessa rauhassa stroker-koneen tosta alkuperäisestä.
Vastaa lainaten
  #314  
Vanha 19.02.2010, 11:46
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Nyt on vaihdettu täydellinen 1995 Grandin keulalta purettu mylly paikalleen. Ihmeen paljon oli erilaisia osia, öljypohja ja oikeanpuoleinen moottorinkorva on ainoat perusmoottorin ympärillä olevat osat jotka on samanlaisia kuin vanhassa. Koneen kumityynyt oli taas vaihteeksi revenneet. Nyt tuli samalla rakennettua niihin vähän vahvemmat Pajeron takajousenheloja hyödyntäen. Repeeköhän kiinnikkeet seuraavaksi korista irti Etummaiset pakoputkenkannakekumit on palanut kokonaan pois ja takimmaisetkin alkaneet jo sulaa. Olisko mitään ehdotuksia miten tuon putken kiinnityksen rakentaisi?
Vastaa lainaten
  #315  
Vanha 19.02.2010, 13:35
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Oisko siin kaks mukia enemmänkin?
Vai vajaallako mennään...
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #316  
Vanha 04.05.2010, 20:19
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Oisko siin kaks mukia enemmänkin?
Vai vajaallako mennään...
Vajailla mennää, mut ton hajonneen pätsin kannelle tapahtu jotain ku se alko virtaamaan reilu 350hv

Mukavaa tää Jeepillä harrastaminen ku koskaan ei tarvi tehdä mitään parannuksia, kun kaikki hillot menee korjauksiin. Just ku sai turbiinin ja etuakselin ehjättyä ni autosta hävis kaikki virrat. Sitten ku sai sähöt kuntoon ni löyty takaperän lukosta vikaa. Onneks sentään tulli muisti oikein kirjatulla kirjeellä ilmoittaa että palauttavat liikaa maksamaani autoveroa kolme sataa euroa, hitto näitähän olis kannattanu tullata enemmänkin

Kehukaa nyt edes vähän kierrejousia takapäässä, ni innostun laittamaan tähän sellaiset. Kuvatkii olis kivoja, ja sit jos jollain olis Grandin kori lähes ilmaiseksi jouten tai ainakin takapään tukivarret korvakot.
Vastaa lainaten
  #317  
Vanha 04.05.2010, 23:17
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

Joukalla pihalla tyhjä kylkimällätty (b pilari) grandin hylsy (zj)! kävin just hakemassa siitä lämppärin putkia tomin 5.9 grandiin. Johon joku hifi velho asentanut "telkkarin" ja katkonut kaikki keski putket pois tukkimatta! Hyvin lämpes kojelauta talvella Soita multa numero jos ei tallessa.
Vastaa lainaten
  #318  
Vanha 05.05.2010, 13:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Kehukaa nyt edes vähän kierrejousia takapäässä, ni innostun laittamaan tähän sellaiset. Kuvatkii olis kivoja, ja sit jos jollain olis Grandin kori lähes ilmaiseksi jouten tai ainakin takapään tukivarret korvakot.
Tee sinne taakse pidemmillä tukivarsilla ja ilman panhardia, toimii paremmin kuin Grandin lyhkäset varret. Mulla ois tod. näk. hyvin toimivat laskelmat nelilinkkiin. Vielä ei voi kehua kuinka hyvä on tuo suunnitelma, kun en ole ehtinyt rakentamaan ..ja epäilen vahvasti että Grandin kiinnikkeet ei sun käytössä kestä kuitenkaan, tee 5mm kamasta ja vahvista sopivasti koria.

Mulla näyttää samaisen rahapulan takia venähtävän tuo nelilinkin rakentaminen ensi syksylle/ talvelle, tää kesä mennään vielä vankkurijousilla. Saa luvan toimia tarpeeksi hyvin. Kun nyt saisi muutenkin auton nippuun, työnteko ja tulevat häät haittaa ihan liikaa harrastusta..
Vastaa lainaten
  #319  
Vanha 05.05.2010, 19:50
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tee sinne taakse pidemmillä tukivarsilla ja ilman panhardia, toimii paremmin kuin Grandin lyhkäset varret. Mulla ois tod. näk. hyvin toimivat laskelmat nelilinkkiin. Vielä ei voi kehua kuinka hyvä on tuo suunnitelma, kun en ole ehtinyt rakentamaan ..ja epäilen vahvasti että Grandin kiinnikkeet ei sun käytössä kestä kuitenkaan, tee 5mm kamasta ja vahvista sopivasti koria.
Mistäs noita pitkiä varsia nyt sitten saa ostettua, vähän heikosti löytyy tietoa miun googletustaidoilla. Grandin orggiskiinnikkeistä sais hyvän mallin tukivarsien kiinnityskohdille, tokihan ne pitäis vahvistaa Rubiconin varret Grandin takapäähänkään ei ole ihan ilmaiset. Onko alemmat varret samat kuin XJ:ssä edessä? Sit toinen juttu, käykö nuo http://www.rubiconexpress.com/Jeep/X...CA&part=RE3792 näiden http://www.rubiconexpress.com/Jeep/X...CA&part=RE3704 tilalle tällaisiin varsiin http://www.rubiconexpress.com/Jeep/X...CA&part=RE3700 ???

Ja ylemmissä varsissa sama juttu http://www.rubiconexpress.com/Jeep/X...CA&part=RE3791 http://www.rubiconexpress.com/Jeep/X...CA&part=RE3784 ???
Vastaa lainaten
  #320  
Vanha 05.05.2010, 21:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Kyllä kai ne pystyisi sinne hitsuuttelemaan tilalle, en keksi syytä miksei. Pultinreikien kokohan täsmää.

Onko alkanut kumipuslat repeillä sitä tahtia että tarttisi saada eläväiset nivelet molempiin päihin? Mua vähän epäilyttää että kestääkö nuo flex jointit sitten kuinka pitkään jos ei kummassakaan päässä tukivartta ole kumipuslia pehmentämässä tällejä?


Pitkiä tukivarsiahan tekee yksi jos toinen firma, ja nehän voisi teoriassa olla vaikka ZJ tai TJ/LJ/JK- mallin Wranglereihin tarkoitetuista alustasarjoista olevat takatukivarret. Akselimassat kun riittää hyvinkin, ja tukivarsien pituudet yleensä aika samaa luokkaa ja hyvin sovellettavissa XJ:hin. Sopivia varmaan voisi löytyä niin RE:ltä, BDS:ltä, Claytonilta, Treksiltä (ent. T&T Customs), Rusty's:ilta. Se, keneltä saa pelkkiä varsia ja mihin hintaan on sitten ihan eri asia jota en itse vielä ole kovin ahkerasti selvitellyt.

Cherokeehen tarvitsee alatukivarsien olla ~100cm pitkät tai vähän alle, ylävarret toteutuksesta riippuen ~70-90cm. Tietysti selvästi lyhkäisemmilläkin pärjää jos tekee vain pitkittäiset tukivarret ja laittaa panhardin, tosin joustoissa sitten kärsii jonkin verran (vrt. edessä lyhkäset tukivarret vs. pitkät). Eli voisihan sitä harkita käyttävänsä vaikka alkuperäisiä lehtijousen etukiinnikkeitä, tehdä ylätukivarsille omat paikkansa johonkin spivaan kohtaan ja sitten väkästellä panhardille kiinnikkeen.

Sopivat jouset saa vaikka OME:lta, TJ:n 2½" korottavista löytyi sopiva jäykkyys ja pituus mikä korottaa XJ:tä takana ~3-4" jos laittaa vieterit koripalkin ja akselin väliin.
Vastaa lainaten
  #321  
Vanha 14.09.2010, 12:32
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Korissa alkaa olla sen verran vaurioita, että auto joutuu talveksi telakalle ja tarkoitus muokata siitä EVO2 malli. Kylkiä pullistetaan alkuperäisten muovilevikkeiden verran ulospäin edestä ja takaa. Pyöränkoteloita suurennetaan reilusti ja sen takia takaovistakin lähtee siivut pois. Tässä vaiheessa tulee varmaan tehtyä turvakaaretkin auton sisälle. Irto-osien muokkaamista jo pikkaisen aloiteltu.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	etulokasuoja.jpg‎
Views:	629
Size:	86,9 Kt
ID:	14600   Click image for larger version

Name:	etulokasuoja2.jpg‎
Views:	623
Size:	61,0 Kt
ID:	14601   Click image for larger version

Name:	kevennetty etuovi.jpg‎
Views:	570
Size:	74,5 Kt
ID:	14602   Click image for larger version

Name:	levennetty takaovi1.jpg‎
Views:	618
Size:	63,2 Kt
ID:	14603   Click image for larger version

Name:	levennetty takaovi2.jpg‎
Views:	578
Size:	84,7 Kt
ID:	14604  

Vastaa lainaten
  #322  
Vanha 03.11.2010, 21:13
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Toinen takapyöränkotelo muotoutunut uudestaan, mutta pientä sipistelyä on vielä että saa takapenkit ja muut osat mahtumaan. Oikeanpuolen kulkilevikkeetkin karkeasti muodossaan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	oik. takakotelo.jpg‎
Views:	937
Size:	83,4 Kt
ID:	15504   Click image for larger version

Name:	oik. takakotelo 2.jpg‎
Views:	1022
Size:	71,1 Kt
ID:	15505   Click image for larger version

Name:	oik. takakotelo 3.jpg‎
Views:	1007
Size:	81,6 Kt
ID:	15506   Click image for larger version

Name:	oik. kylki.jpg‎
Views:	982
Size:	62,8 Kt
ID:	15508   Click image for larger version

Name:	oik. kylki 2.jpg‎
Views:	981
Size:	63,8 Kt
ID:	15509  

Vastaa lainaten
  #323  
Vanha 03.11.2010, 21:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

On muuten todella asiallisen näköinen!

Et alkanut putkesta tekemään reunoja, ja sitten pellit "täytteeksi"? Tosin painoa tulisi enemmän.. Minkäslaista rengaskokoa on suunnitteilla noitten kaarien sisään? Näyttäisi koripalkkien reikien perusteella siltä, että jotain vahvikkeita sinne on menossa
Vastaa lainaten
  #324  
Vanha 04.11.2010, 01:49
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

"M3 look" pullistukset hyvältä näyttää!! ja jotakin repron reí itys syndroomaa on tarttunu vissiin sinnekkin, no, onpahan helpompi pitää palkit sisäpuolelta puhtaana.. asiallista, jatkakaa samaan malliin, mut älä tee liian hyvää et kehtoo ajella viel
Vastaa lainaten
  #325  
Vanha 04.11.2010, 08:10
Artzi_ip:n Avatar
Artzi_ip Artzi_ip ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.07.07
Sijainti: Kalajoki, Finland.
Viestit: 433
Perusasetus

siistin näköstä..


näkyypä melko hyvin sulla muotoutuvan tuo pelti.. on taiettu ennenki pullistella kaaria..
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Projekti Mall Crawler #2 - Cherokee moggiakseleilla Timo_L Maasturiprojektit 295 03.05.2013 10:53
O: halpa XJ cherokee projekti KooPee O/M/V Ajoneuvot 8 29.05.2008 19:43
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) Timo_L Maasturiprojektit 89 19.04.2008 10:52
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 20:41 (GMT +2).