![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Kerran erästä Jeeppiä katsastaessani menin auton alle kurkistelemaan mahdollisia korjauskohteita katsastajan kanssa. Jeepistä oli venakoppa, se muovinen, poikki ja valutti öljyjä aika viissiin alleen. Katsastaja vilkaisi just moottorin kohdalla ylöspäin ja just keskelle sen otsaan tipahti musta pisara öljyä. Olin varma, että siinä meni se katsastus mutta tää kaveri oli pro ja pyyhkäs vaan otan puhtaaks ja leimakin tuli. Toisen kerran katsastin Bj:tä ja siinä oli lapikkaat alla. Katsastusmies tuijotteli hetken kumeja ja kun kysyin, että pitäiskö ne leimata alle totes vaan, että ei varmaan kannata. Ei tää katiska enää pitkään oo liikenteessä, arveli. No ainakin kymmenen vuotta se oli liikenteessä tuon tapahtuman jälkeen ja voipi olla vieläkin.
|
|
|
||||
|
||||
|
Aikoinaan jkl:ssä vaikutti eräs katsastusinsinööri ( legenda ) silloin ei ollut kuin valtion konttori onneksi , hinnat olivat kohtuulliset.
![]() Vein avovaimon , nykyisen vaimon saab 96:sta leimalle. Auto jarrudynolle ja kaikki Ok. suikka vinossa tämä vanhamies tutki saabia , ja jos jotain kysy , niin vastaus oli myhähdys... Insinööri: kuules poika , tässä on takavalot haalistuneet! Minä , että joo , vanhahan se on.... Insinööri : epäilen ventiilivikaa? Minä: renkaassako? ![]() Insinööri: ei vaan moottorissa... Minä: ai mistäkö päättelit? Insinööri: katos kun tässä pakokaasuletkussa roikkuu , niin tämä puputtaa..... Minä: no niin joo , sehän V4. Insinööri: hylätty! Takavalot haalistuneet ja mootorissa venttiilivika...... Vähän ajan päästä uusinta näyttö , jolloin herra ei ollut töissä.. kaveri kävi tarkistamassa,milloin herra vapaapäivä/ inssiajoo tms...Saab uusintaa ja ei mitään vikaa , samoilla eväillä , autolle ei tehty mitään. |
|
|
||||
|
||||
|
90luvulla koitettiin epätoivoisesti elvyttää noita datsun100Amppeerisia.
ja kaveri osti maahantuojan poistomyynnistä ison kasan orkkis osia. noista halvatun laitteissa oli tukivarret aika rapeita, mutta meilläpä olikin nyt uusia. hirmuisen hitsailu rojektin jälkeen massattiin tatsunin pohja ja kohti konttoria leimaa vornumaan. herra katsastusinsinööri tarkisti alustaa ja selitti samalla että tolla massalla ei kyllä pääse kusettamaan häntä ja tälläs piikin uuden tukivarren läpi
|
||||
|
||||
|
Veljyeni leimas projekticorollansa joskus kultaisella kahdeksankymmenluvulla. Auto oli niin virheetön, kuin vain perfektionistilla projekti voi olla. Järvenpään legendaarinen naisinssi sai kuin saikin hylyn aikaan, syy: Takaroiskeläpät asennettu liian korkealle...
|
|
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Heh. Samainen natsi tarkasti nuoremmilta autonkuljettajilta myös ajokortin ennenkuin antoi luvan ajaa auton halliin.Meidän diesel datsuni sai hylsyn kun kierti 3000rpm likaa
|
|
|
||||
|
||||
|
Onpa tullu kans tutustuttua kyseiseen per...soonaan.
Joskus silloin vein ht corollaa leimalle ja eikös sattunut tää immeinen katsuriksi. Mietin siinä että no eipä tullu leimaa ja mitähän se sieltä nyt sitte löytää. Ihmetys oli kyllä suuri kun puolen tunnin hakkaammisen jälkeen tokaisee että toinen ajovalo suunnattu liian alas. No meikä haukkana ruuvari taskusta ja vähän säätöa ja sanomaan että onx hyvä ny, hyvä ettei menny leimasin paperista läpi.
|