![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Meseä on laiteltu ja säädetään Uazia samaan suuntaan ja sit koitetaan että kuinkapaljon sä sit häviät. Totuushan on ettei auto jossa ohjaustehostin automaatti ja tehokas moottori opeta ajamaan,sellasellahan ajaa vaikka opetettu kädellinen apina.Mutta auto ilman ohjaustehostinta,manuaali ja tehoton moottori opettaa paljon enemmän,koitapa joskus.Niin ja haasteena muillekin omiensa kehujille,uskallatteko lähteä vakiopelillä koittamaan Uazin pesua??? |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Justjoo.com tasost juttua täällä. Tämän päivän "offi" keikan jälkeen voin itekki sanoa, että ei tullut mikään auto perässä, eikö päässeet vai eivätkö vaan olleet menossa samaan suuntaan, hmmm.
![]() Täs perhees on ollut Nuffield, Niva, Uatz, BJ40, B2600, Kingcabbi ja D-max. Kaikki menee rajaansa asti mettässä, viimeksi mainittu parhaiten tienpäällä. Nuhuvi nuista ykkönen jos mettässä menemisestä puhutaan. Telat päälle vaan, tietenkin. Uatzin ok mettässä, mutta vain siellä ja vain jonkun aikaa. Mettässäkin siinä vetää vain kaks ratasta. Tienpäällä se on nuhvin tasolla ajo-omituisuuksiltaan ja soppaa menee aivan naamattomasti. Korjata saa kuten Harlikkaa, eli 2 korjaus tuntia vastaan yks ajotunti. Lumessa ei mene vakiovenäläis maastokömyröillä sitäkään mitä nykynen D-max ketjut päällä. Eli vaikka se uatz ois jossakin täydellinen niin aina löytyy voittaja, pitää vaan ettiä sopiva tapaus. Kaikki lavikset joista on kokemusta on menneet liki samoin, menoerot on johtuneet renkaista ja muista lisäominaisuuksista tai niiden puuttumisesta. Kuka tahansa saa kaikessa rauhassa sillä täydellisellä uatzilla mennä karjalaan ryssän maalle - perille päästessä löytyy ainaki varaosia. Muistaa vaan laittaa punalippu konepellille ja ottaa vodkaa mukaan, niin sulautuu joukkoon helpommin.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lienekkö se uazikaan vakiona ihan mahdoton menijä, ei lukkoja ja vankkurin jouset, minkähän kokoiset gummitkin vakiona? Kai niitä enemmän olisi jos olisi jotenkin ylivoimainen auto....vielä ei ole samalla safarilla tullut uazia vastaan. Käsite "rakentelu" on varsin suhteellista. Mese on varsin kiitollinen siinä, että lukkoja löytyy ja kestävyyttä on sen verran että voi todellakin heittää alle ne 35-36" pyörät ja lähteä metsään ilman sen kummempia customonititöitä. Mesen painosta...GE280 pätkämalli hieman rakenneltuna, 36" TSL Swampperit, vinssi, putkipuskurit, helmapalkit, ohjauksen panssarit, 33" varapyörä jne = 2000kg
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
ja toisek piti ihan pariin kertaan lukea toi sun tektsi koska ekalla kertaa meni täysin ohi, vähän enemmän selkeyttä asiaan, ja mistä vitusta tällästä uhoa oikein löytyy... Jos kyseessä on VAKIO maasturi niin siinä melkovarmasti ratkaisee myös moni muu ominaisuus ja yleensä vakioautot toimii käyttöautona, tuskin kovinkaan monella on uazia käyttöautona... Ja tässäkin topikissa aloittajalla oli mielessä 500 gee käyttöautoksi, jota ei kukaan selväjärkinen edes lähde vertaamaan mihinkään ryssän valmistamaan kuppaseen uaziin. Ja se että omistan mersun ei vaikuta mitenkään mun ajotaitoon, enkä ymmärrä mistä tämänkin vedit ??? En tosiaankaan harrasta maastoautoilua sen takia että ajelen huvikseni puita päin... Eikä se uazi todellakaan ole niin hyvä maastoauto jona sitä itse pidät, ei lukkoja, käytännös ei jousitusta, ei mitenkään kestävä eikä laadukas (tämän tietää jokainen armeijan käynyt) Ja monessa paikassa mese menee edellä ja uatsi tulee narun jatkona peräs, siinä sulle testiä saatana ![]() ![]()
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Mistä näitä sikiää?? kauhea uho ja pätemisen tarve kun on ajettu karjalassa ja piha on täynnä loppuun ajettuja vanhoja paskoja, olikin merkki mikä tahansa. käytä tämäkin energia vaikka romujesi korjaamiseen, jota riittää...myy se mersuski pois niin ei mene enempää pilalle..
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Eiköhän tässä nyt ole kyse siitä että poijaat tappelee hiekkalaatikolla kumman isi on parempi tai kumman äiti tekee parempaa ruokaa... Itse en rupea lisää vettä myllyyn heittämään vaikka uazin omistankin ja sillä päivittäin ajan työmatkaa tosin ei mitään 50 kilsan siivua.. Kuitenkin mielipiteet on kuin persreikä jokaisella on omansa joten turha niistä on ruveta kiistelemään.
Monesti ei aina, ne jotka eniten haukkuvat ihan mitä tahansa laitetta eivät kyseistä laitetta ole edes omistaneet viikkkoa kauempaa joten kaikki mitä niistä"tietävät" perustuu esson baariin ja kantakapakan biljardipöytäkeskusteluun jos siellä sitä pöytää edes on. Itellä ollut kaikki ns.paskat merkit ja jokaisella olen päässyt sinne minne olen halunnut joten asenne ratkaisee asiassa kun asiassa. Ihan turha jatkaa eipäs juupas keskustelua tunnepohjalla FAKTAT kehiin niin saadaa kivoja numeroita. Ajaahan jotku f-ryhmän autolla samoja ek-aikoja , kun jotkut huippuluokan nelikko n-ryhmäläisellä tai wrc:llä mutta ei se silti aina kanna maaliin asti.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. Viimeksi muokannut Castrol : 09.03.2010 07:44 |
|
#9
|
|||
|
|||
|
No niin uokki, laitappas faktat ryssän ihmeestä kehiin. Montako vetävää ratasta siinä on ja minkä kokoset? Paljonko löytyy maavaraa ja paljonko on joustomatkoja? Nämähän pääasiassa ratkaisee menokyvyn auton osalta ja autoahan tässä olet kehunut. Voit ilmoittaa painonkin, kun se oli niin tarkeä. Faktaa peliin, niin ei tartte tingata turhaan.
Sattumoisin on kokemuksia Uatzista ja kattos pirua, ku veti vaan kahella rattaalla ja ne jauho tyhjää mettärattorin uraa ylittäessä kun jäi ristiriipuntaan. Voiko sitä sanoa maasturiksi jos vain puolet rattaista vetääpi. Tämä kulkuneuvo (ei auto) on suunniteltu kestään noin 5 tkm. Siihen mennessä se on jääny jo sotasaaliiksi, joten ei tarvi kestää enempää. Suomalaiset hullut ajoivat näillä jopa 50 tkm, kun jaksoivat korjata ja ostaa bensaa ja sattui perjantai kappale, sen jälkeen ei ollut enää mitään ehjää. Isänisällä oli kolme raatoa pihassa, joissa mittarissa 20-50 tkm. Tuo 20 tkm ajettu oli vm. 76 ja seisoi tolppien nokassa jo vuonna -80. Niistä kahdesta raadosta kun otti osat, niin sillä yhdellä ylitettiin sitten maaginen 50 tkm, eli länsiauton sisäänajomäärä. Vähillä korjauksilla kuten totesit olet ajellut uatzilla jopa 15 tkm. Eräillä toisilla ajellaan 300 tkm vähillä korjauksilla. Joo ja oli nuita nivojakin kaks kappaletta. Vuotivat öljyä molemmista peristä, vaihteistosta ja moottorista noin 30 tkm:n jälkeen. Ristikko oli aina rikki etukardaanista, kun veti jonkun taksin ojasta. Lämmityslaite keitti noin 20 tkm:n kohdalla. Meni lumessa jotenkin, liedussa loppui voima tai/ja suli kytkin. On siinä ryssällä laatu kohdallaan ja ryssän vehkeistä tämä talous on tarpeeksi saanut ![]() Ai niin, unohdin ihan, että olihan se unimoggikin joskus setällä. Se oli kuin uatz, mutta lukkojen ansiosta vähintään kaks kertaa parempi menemään, ei ollut ongelmia ristiriipunta tilanteissa. Auton tekniikka ei sen kummemmin tullut tutuksi, koska joutu vaan öljyt vaihtaan vuosittain ei muuta. Ai sori, se oli mersu.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
|
#10
|
|||||
|
|||||
pakko heittee lissee löylyä kun uatsimiehillä keittää...Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
urpot g mese ja golffi...hmmm mitähän tälläkin sitten tarkoitat ??? pelaatko mahdollisesti golffia vai... Lainaus:
Lainaus:
![]() ![]() niin ei ole varaa ostaa vakioo gee mersua, mutta jos tasapuolisuuden vuoksi virität siihen uotsiis 35" renkaat ja koneeseen reilu 200 heppaa niin sitten voidaan käydä mittaamassa että kummassa on kestävämmät akselit ja kuinka paljon mä sitten sulle häviän, niinhän sä uhosit tuolla aikasemmin. Ja täälläpäin ei keitellä muutakuin pontikkaa ![]() Ja lopuksi vielä haluan sanoa ettei tämä koko kirjoitus menisi aivan lapsellisuuksiin niin muutaman järjen sanan teille kaikille maastoautoilun ystäville: mersuonparasmersuonparasmersuonparas, köyhät hei, mullapas onkin lukot ![]() ![]() ja viel vakiona.
|