Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.02.2010, 04:22
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 1.020
Perusasetus

isoisä oli joku30v fortumill se sanoi että konelabratoriossa kävi koneita yötä päivää kun testasivat muka puhtaampaa/parempaa tehdä oikeasti kokeilivat miten paskaa pystyy tekeen..niillä oli kanss autoja millä sorvattiin edes takas koko ajan jossain jotta näkivät koska kone hajoaa ym

sitten haukutaan esim ryssäbensaa vaikka se on 100kertaa parempi aine..
siinähän jo hajusta huomaa esim ryssän 76 oktaanisesta että on aitoa tavaraa..ja sellanen toimii viellä vaikka seisoisi kauan..tämä nesteen huippu bensa on väljähtänyttä jo muutamassa kuukaudessa ja teho mennyttä..sentakia pitää nykyautoissa olla bensa tankki niin tiivis ja kaiken maailman huohotukset sitten

__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! !
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.02.2010, 06:54
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
-moottorin tehot pienempia nesteen diiselillä verrattuna esim. keski eurooppa laatuihin.
Kyllä!!!

Itse olen välttänyt nesteellä,ja samaa kuraa myyvillä asemilla tankkaamista viimeiseen asti n.5 vuoden ajan.

Työmatkalla menee KO kuraa 2-5 litraa enemmin.Ja muutenkin meno tuntuu siltä että sitä on jatkettu vedellä.

Esim.max ahtopaine ST1 aineella n.1-1.1 bar ,ja nesteen aineella 0.8-0.9 bar.

Sitä ei ainakaan meikäläisen kannata tankata vaikka se olisi halvempaa koska sitä menee niin paljon enemmän,ja antaa vähemmän tehoa.

Ja jos joku nyt sanoo että ne on samaa laatua niin siitä vaan...Jossain se ero jokatapauksessa on.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.02.2010, 07:05
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Joskus ihmettelinkin nesteellä tankkaillessa, miten paljon nesteen diesel vaahtoaa verrattuna teboilin polttoaineeseen.

Ei taida nesteellä kuitenkaan olla niin pahoja laatuvaihteluita, kuin venäjänmaalla, jossa tuntuu diesel kestävän -20°C, jos nyt sattuu tulemaan ollenkaan ulos säiliöistä :P
Kanisterista kun tankkaa, niin soppa on semmosta sameaa kuraa, ja lopuksi aina tulee sellasia sameita vaaleita helmiä suppiloon :P
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.02.2010, 07:54
Kokku Kokku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Askola
Viestit: 350
Perusasetus

Jännästi tuntuu olevan eroja polttoaineissa. Hatusta tempastuna 95% suomessa myytävästä polttoaineesta on samaa peruskamaa jonka Neste Oil valmistaa. Lisäaineet vaan vaihtelee jakeluketjun mukaan. St1, Shell ja Teboil tuovat jossain määrin itse polttoainetta, mutta rahtikustannuksien takia ei niitä kannata jaella ympäri suomea.
__________________
Askolan Off-Road ry
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.02.2010, 08:51
knucklebone:n Avatar
knucklebone knucklebone ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.07
Sijainti: Hellsinki
Viestit: 475
Perusasetus

No prkl!
Enpä ole ikinä ajatellut sen enempää. Yrittänyt vaan aina tankata Nesteellä,
koska on yleensä ollut ns. kotiasemalla halvimpia mitä täällä PK-seudulla on.
Pitääpä ensi kerralla kokeilla jotain toista "merkkiä" ja tarkkailla mitä HJ sanoo.
Jälleen kerran hyvä keskustelun aihe täällä palstalla!
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ]
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.02.2010, 09:18
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 913
Perusasetus

Johtuneeko lisäaineista mut Nesteen polttoaine vaahtoaa ja kestää pakkasta huonommin kun Tebbarin.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.02.2010, 09:56
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Faktaa vai Fiktioo


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja knucklebone Näytä viesti
No prkl!
Jälleen kerran hyvä keskustelun aihe täällä palstalla!
Nyt on saavutettu pohja keskustelun tasossa;(
Onhan niissä polttoaineissa eroa, mutta ei nyt ihan noin paljoo! Haloo !!!
Jos polttoaineen kulutus heittää useita litroja niin syynä on joku muu kuin polttoaine (ellei se nyt ihan väärää kamaa ole),
vikaa, kuorma, olosuhteet, mittavirheet joka onkin suurin syy ihmeellisesti heitteleviin kulutuslukemiin joita täälläkin joskus retostellaan.

En väitä että neste olis parasta mutta ei se ihan noin huonoakaan ole.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.02.2010, 10:08
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kertokaas mistä ACB-asemien litkut on peräisin?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.02.2010, 10:16
Rompe:n Avatar
Rompe Rompe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.09.06
Sijainti: Säkylä, Finland.
Viestit: 462
Perusasetus

Mites se vika sitten korjaantuu jos kulutus putoo kun tankkaa jotain muuta kuin nesteen kuraa?
Isäukon transiitis alkaa kone käymään pirun epätasasesti nesteen aineella, rauhottuu vasta kun juotaa 0,5-1L 2-t öljyä tankkiin ja muilla aineilla ei oo ilmenny samaa käyntihäiriöö.
Raskaan kaluston puolella tuo kulutus ero näkyy viäl selvemmin vaikka samat tehtaalta lähtöpainot, sama reitti, sama kuljettaja
__________________
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, saa siitä palkan
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.02.2010, 11:04
knucklebone:n Avatar
knucklebone knucklebone ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.07
Sijainti: Hellsinki
Viestit: 475
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Nyt on saavutettu pohja keskustelun tasossa;(
Onhan niissä polttoaineissa eroa, mutta ei nyt ihan noin paljoo! Haloo !!!
Jos polttoaineen kulutus heittää useita litroja niin syynä on joku muu kuin polttoaine (ellei se nyt ihan väärää kamaa ole),
vikaa, kuorma, olosuhteet, mittavirheet joka onkin suurin syy ihmeellisesti heitteleviin kulutuslukemiin joita täälläkin joskus retostellaan.

En väitä että neste olis parasta mutta ei se ihan noin huonoakaan ole.

No en nyt ihan pohjan tasolle tätä topiccia laittais, kun vertaa esim. monen nyybin aloittamiin aiheisiin.
Tässä nyt tuotiin esille asia, jota ei monikaan meistä (kuten esim. allekirjoittanut) yleensä edes ajattele.
Nyt kun ajattelee, voi tehdä empiiristä tutkimusta, varsinkin kun tiedän aika tarkkaan yli kahden vuoden kokemuksella
mitä toi ryhävalas kuluttaa Nesteen kynsilakanpoistoaineilla.
Mikäs nyybin mielestä on parempaa kuin Nesteen diesel, jos vaikka kokeilisin sitä seuraavaksi?
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ]
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.02.2010, 18:41
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Esim.max ahtopaine ST1 aineella n.1-1.1 bar ,ja nesteen aineella 0.8-0.9 bar.
Onko moottori ilman hukkaporttia, kun paineet noin vaihtelee?

j.h
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.02.2010, 19:00
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Meillä on Scanioihin tankattu talvilaatua (-29/-34) syksystä kevääseen, noin niinku varmuuden vuoksi, ettei tartte tuolla tienpäällä ruveta suodattimia vaihtamaan, Runkoautoissa kun ei aikatauluissa ole joustoa. Mut tuossa -30 asteen pakkasilla pöllikuskit tuntuu pistävän teboilin mittarista kesälaatua (-19/-25) tankkiin ilman pienimpiäkään ongelmia...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.02.2010, 19:03
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Meillä on Scanioihin tankattu talvilaatua (-29/-34) syksystä kevääseen, noin niinku varmuuden vuoksi, ettei tartte tuolla tienpäällä ruveta suodattimia vaihtamaan, Runkoautoissa kun ei aikatauluissa ole joustoa. Mut tuossa -30 asteen pakkasilla pöllikuskit tuntuu pistävän teboilin mittarista kesälaatua (-19/-25) tankkiin ilman pienimpiäkään ongelmia...
Aikas monessa pölliautossa on tankissa lämmitimet ainakin volvoissa 3vuotta vanhoissa ja edellisessä puolikkaassakin oli lämmitimet hyvi pysty välimallilla ajelemaan koko talven .
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.02.2010, 19:30
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Nesteen diesel on paskaa....

Neste on käsittääkseni Suomen suurin jalostaja ja myös tuottaa jalostaa muillekin öljy-yhtiöille.

Pistäkääs faktoja, että mikä firma myy minkäkin jalostetta?

Kannattaa muistaa, että Suomi on talviautoilun mallimaa, Oulun yläpuolisilla levyeyksillä autoilusta tehdään yli 70% Suomessa koko maailmasta. Siis käsittääkseni sielläkin Neste on jonkinlaisessa markkina-asemassa.

j.h

Kyllä auto kulkee Suomessa myytävillä dieseleillä ja bensoilla kun se on kunnossa ;-)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus gikseri Maasturiprojektit 25 19.08.2011 09:34
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä _kekkula_ Tekniikka & Jutustelu 1 13.07.2009 18:41
Euroopan karttoja Oziin? tmx50 Tekniikka & Jutustelu 0 03.06.2007 21:51
Neste / neste-lämmönvaihdin farmari Tekniikka & Jutustelu 1 13.05.2007 19:15
C5 euroopan malli C5 1 28.05.2003 06:22


Sivu luotu: 17:56 (GMT +2).