![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() suomessa on euroopan paskinta diiseliä(neste)tossa eräs konekorjaamo kertoili jotta nesteellä on suuria ongelmia diiselin laadunkanssa nesteen mainokset on kuulemma maahantuojien mielestä lähinnä huvittavia. -moottorin tehot pienempia nesteen diiselillä verrattuna esim. keski eurooppa laatuihin. -pakkasenkestävyys niin ja näin kuten monet on todennu kesä laatu hyytyy jo +5 jälkeen -0 jäätyy -talvilaatua koitettu tehdä kesälaadusta jollain kemikaaleilla huonolla tuloksella -suodattimet menevät tukkoon ymm. koneihin asennellaa koko ajan niin sanottuja suomi mallin suodattimia jotka soveltuu paskalle diiselille.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
isoisä oli joku30v fortumill se sanoi että konelabratoriossa kävi koneita yötä päivää kun testasivat muka puhtaampaa/parempaa tehdä oikeasti kokeilivat miten paskaa pystyy tekeen..niillä oli kanss autoja millä sorvattiin edes takas koko ajan jossain jotta näkivät koska kone hajoaa ym
sitten haukutaan esim ryssäbensaa vaikka se on 100kertaa parempi aine.. siinähän jo hajusta huomaa esim ryssän 76 oktaanisesta että on aitoa tavaraa..ja sellanen toimii viellä vaikka seisoisi kauan..tämä nesteen huippu bensa on väljähtänyttä jo muutamassa kuukaudessa ja teho mennyttä..sentakia pitää nykyautoissa olla bensa tankki niin tiivis ja kaiken maailman huohotukset sitten
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itse olen välttänyt nesteellä,ja samaa kuraa myyvillä asemilla tankkaamista viimeiseen asti n.5 vuoden ajan. Työmatkalla menee KO kuraa 2-5 litraa enemmin.Ja muutenkin meno tuntuu siltä että sitä on jatkettu vedellä. Esim.max ahtopaine ST1 aineella n.1-1.1 bar ,ja nesteen aineella 0.8-0.9 bar. Sitä ei ainakaan meikäläisen kannata tankata vaikka se olisi halvempaa koska sitä menee niin paljon enemmän,ja antaa vähemmän tehoa. Ja jos joku nyt sanoo että ne on samaa laatua niin siitä vaan...Jossain se ero jokatapauksessa on. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joskus ihmettelinkin nesteellä tankkaillessa, miten paljon nesteen diesel vaahtoaa verrattuna teboilin polttoaineeseen.
Ei taida nesteellä kuitenkaan olla niin pahoja laatuvaihteluita, kuin venäjänmaalla, jossa tuntuu diesel kestävän -20°C, jos nyt sattuu tulemaan ollenkaan ulos säiliöistä :P Kanisterista kun tankkaa, niin soppa on semmosta sameaa kuraa, ja lopuksi aina tulee sellasia sameita vaaleita helmiä suppiloon :P |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jännästi tuntuu olevan eroja polttoaineissa. Hatusta tempastuna 95% suomessa myytävästä polttoaineesta on samaa peruskamaa jonka Neste Oil valmistaa. Lisäaineet vaan vaihtelee jakeluketjun mukaan. St1, Shell ja Teboil tuovat jossain määrin itse polttoainetta, mutta rahtikustannuksien takia ei niitä kannata jaella ympäri suomea.
__________________
Askolan Off-Road ry |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No prkl!
Enpä ole ikinä ajatellut sen enempää. Yrittänyt vaan aina tankata Nesteellä, koska on yleensä ollut ns. kotiasemalla halvimpia mitä täällä PK-seudulla on. Pitääpä ensi kerralla kokeilla jotain toista "merkkiä" ja tarkkailla mitä HJ sanoo. Jälleen kerran hyvä keskustelun aihe täällä palstalla!
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
j.h |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Meillä on Scanioihin tankattu talvilaatua (-29/-34) syksystä kevääseen, noin niinku varmuuden vuoksi, ettei tartte tuolla tienpäällä ruveta suodattimia vaihtamaan, Runkoautoissa kun ei aikatauluissa ole joustoa. Mut tuossa -30 asteen pakkasilla pöllikuskit tuntuu pistävän teboilin mittarista kesälaatua (-19/-25) tankkiin ilman pienimpiäkään ongelmia...
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nesteen diesel on paskaa....
Neste on käsittääkseni Suomen suurin jalostaja ja myös tuottaa jalostaa muillekin öljy-yhtiöille. Pistäkääs faktoja, että mikä firma myy minkäkin jalostetta? Kannattaa muistaa, että Suomi on talviautoilun mallimaa, Oulun yläpuolisilla levyeyksillä autoilusta tehdään yli 70% Suomessa koko maailmasta. Siis käsittääkseni sielläkin Neste on jonkinlaisessa markkina-asemassa. j.h Kyllä auto kulkee Suomessa myytävillä dieseleillä ja bensoilla kun se on kunnossa ;-) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus | gikseri | Maasturiprojektit | 25 | 19.08.2011 09:34 |
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä | _kekkula_ | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.07.2009 18:41 |
Euroopan karttoja Oziin? | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 03.06.2007 21:51 |
Neste / neste-lämmönvaihdin | farmari | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.05.2007 19:15 |
C5 euroopan malli | C5 | 1 | 28.05.2003 06:22 |