Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi
Kuinkas noita puskurin kiinnikkeitä on porukka vahvistellut? Panssari saattais kiinnostaakin jos hinta on sopiva työttömälle.. 90 vuosimallia tuo on, flektin ohjaus tulee todennäkösesti vaan "nappipakkoflektiksi" että voi ylämäissä kuravellissä möyrytessä laittaa vähän lisää puhallusta ettei lämmöt nouse. Täytyy kattoo onko siinä tota lämpötunnistinta.
|
No '90 vuosimallissa on suljettu jäähdytys alunalkaen ja tuossa ei ainakaan suljetun syylari ole, eli joko on uudempi, tai sit on syylari vaihdettu. Onko sulla paisuntasäiliö matkustajan puolella melkein tulipellissä, vai siinä vähän edempä sellainen pystymallinen tötterö?
'87-'90 syylareissa on paikka tuon ikäiseten lämpötunnistimelle, mikä ohjaa relettä joka taas kytkee sähköflektin päälle. '91 eteenpäin tunnistin on termarikopassa, ainakin siinä on sellaiselle paikka jos alkaa soveltaa. Vanhemmissa ei termarikopassa alunperin ole paikkaa tunnistimelle.
Puskurin kiinnikkeet kandee tehdä siten, että sekä oikea että vasen puoli on yksi iso levy joka ulottuu sieltä taaimmaisesta isosta pultinreiästä eteen asti. Kuskinpuolelle tulee 7 pulttia (taaimmainen reikä, simpukan 3kpl ja alkuperäiset puskurin 3kpl), matkustajan puolelle vastaavat ilman simpukan pultinpaikkoja. Tosin niille kohdille voi porata aisasta reiät ja pistää jotain paksuseinäistä putkea niin kestää ainakin. Noi alkuperäiset ei tosiaan ihan kauheaa vinssailua kestä, nimim. kokemusta on.
Idea siis tämä:
http://jeepin.com/showphoto.asp?img=...r/monitor5.jpg
Toinen suositeltava vahvistettava paikka, on tehdä simpukan ja aisan väliin kokonaan uusi vahvike levystä ja hitsaamalla siihen paksuseinäisestä putkesta palat, tiedossa on että jo '31 renkailla vähänkin reilummin ajaessa voi simpukka revetä korista irti jos ei noita vahvikkeita tee molemmin puolin aisaa (ulkopuolisen vahvistuksen hoitaa tuo puskurin kiinnitys).
Sisäpuolen vahvike jotenkin tähän tyyliin:
(ylempi on se sisempi, sen toiselle puolelle hitsattuna korokepalikat)