![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
'87-'90 syylareissa on paikka tuon ikäiseten lämpötunnistimelle, mikä ohjaa relettä joka taas kytkee sähköflektin päälle. '91 eteenpäin tunnistin on termarikopassa, ainakin siinä on sellaiselle paikka jos alkaa soveltaa. Vanhemmissa ei termarikopassa alunperin ole paikkaa tunnistimelle. Puskurin kiinnikkeet kandee tehdä siten, että sekä oikea että vasen puoli on yksi iso levy joka ulottuu sieltä taaimmaisesta isosta pultinreiästä eteen asti. Kuskinpuolelle tulee 7 pulttia (taaimmainen reikä, simpukan 3kpl ja alkuperäiset puskurin 3kpl), matkustajan puolelle vastaavat ilman simpukan pultinpaikkoja. Tosin niille kohdille voi porata aisasta reiät ja pistää jotain paksuseinäistä putkea niin kestää ainakin. Noi alkuperäiset ei tosiaan ihan kauheaa vinssailua kestä, nimim. kokemusta on. Idea siis tämä: http://jeepin.com/showphoto.asp?img=...r/monitor5.jpg Toinen suositeltava vahvistettava paikka, on tehdä simpukan ja aisan väliin kokonaan uusi vahvike levystä ja hitsaamalla siihen paksuseinäisestä putkesta palat, tiedossa on että jo '31 renkailla vähänkin reilummin ajaessa voi simpukka revetä korista irti jos ei noita vahvikkeita tee molemmin puolin aisaa (ulkopuolisen vahvistuksen hoitaa tuo puskurin kiinnitys). Sisäpuolen vahvike jotenkin tähän tyyliin: (ylempi on se sisempi, sen toiselle puolelle hitsattuna korokepalikat) ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Harvemmin se puskuri tai simpukka sieltä kerrasta irti lähteekään, mutta on sitten myöhästä itkeä kun huomaat että "runkopalkki" alkaa pikkuhiljaa revetä sieltä ja täältä. Se ei meinaan ole kuin reilu millin pellistä tehty ja vahvikkeiden määrä tuolla(kin) alueella lähentelee nollaa.. Kato laturin kylkeä, Cherokeessa on ollut paria eri laturia. Järeämpi kestää kohtuullisesti myös vinssailua, mutta ei se mikään voimalaitos ole ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa kuitenkin olla suljettu systeemi, koska paisarille ei mene letkua syyläristä. Onko lämppärin vesiventtiili letkuja muutettu tai venttiiliä vaihdettu uudempaan? Tuon -> http://jeep.off-road.com/jeep/articl....jsp?id=257864 mukaan pitäisi venttiili vaihtaa jos muuttaa suljetun avonaiseksi siten että toimii oikein. Muuten jäähdytysneste kiertää paisarin kautta.
Mein -88 vuotisessa vuotaa sekä syyläri, että tuo paisari, joten muutan koko systeemin uudemmaksi. Eli syyläri, vesiventtiili ja paisari vaihtoon.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Pakoputki melko alhaalla ja työvalot melko ylhäällä. Putki ottaa varmasti osumia noin alhaalla ollessaan. Runko tulee satavarmasti hajoamaan ensimmäisessä kunnon upotuksessa, jos et muokkaa puskurin kiinnitystä vahvemmaksi. Repeää simpukan kohdalta ajastaan poikki, vaikka olisi kunnolliset levytkin "palkkien" sivuilla. Biltemasta saa kympillä sellaisen sovitteen alavesiletkun väliin, johon saat flektin anturin kiinni. Anturi maksaa muistaakseni kanssa jotain kympin luokkaa, joten pitäis mahtua työttömänkin budjettiin.
http://www.biltema.fi/osteri/data/we.../32-1240_h.jpg |
#7
|
||||
|
||||
![]()
laitan nyt itekkin tähän jotain,
oisko noi kattovalot mahtunu ton telineen alapuolle vähän paremmin suojaan? tai sitten laittaa jonkun latan sojottamaan taaksepäin ja siihen riippuvalla asennuksella valon ni luulis sopivan. ps. ULJAAT POKKERSSIT
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
cherokeen co korkea | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 27.07.2007 13:06 | |
cherokeen värinumero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 30.11.2006 15:44 | |
CHEROKEEN OSIA -77 | sakari65 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 08.09.2006 14:17 |
O: Cherokeen takavalo | Sami_V | O/M/V Muut | 0 | 27.12.2003 21:35 |
O: Cherokeen karjarauta | Intiaani_Chief | O/M/V Muut | 0 | 15.10.2003 20:07 |