Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.01.2010, 17:21
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkoimp Näytä viesti
kalajoella kesäällä yksi herra ainakin puheli että 606 sovitus olisi geehen edessä. tiedä sitten onko toteutunut? sama herra jolla on 240z datsunissa myöskin mesen kone...
"Rehtijii" lienee kyseessä.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=60755

__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.07.2010, 23:19
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AtteL Näytä viesti
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkoimp Näytä viesti
kalajoella kesäällä yksi herra ainakin puheli että 606 sovitus olisi geehen edessä. tiedä sitten onko toteutunut? sama herra jolla on 240z datsunissa myöskin mesen kone...

"Rehtijii" lienee kyseessä.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=60755
jep, sehän se...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.07.2010, 20:40
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Kreikan kuulumisia


Pistin postia ja kyselin kuulumisia, tuossapa oleellisimmat:

"I sold my G and bought a newer model GD290 of 1999 and hope that month will start the conversion of the mechanical parts and then paint work,interior etc....
I hope that this summer ll do the first ride with the powerfull engine and until christmas will be finished...
Have a nice summer you too!!!"

Että silleen...
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.03.2011, 10:27
JSJ:n Avatar
JSJ JSJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Nettiautossa sattui silmään tälläinen:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/3812821
Olispa ylimääräistä rahaa niin vois käydä tinkaamassa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.03.2023, 14:52
eseestie:n Avatar
eseestie eseestie ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.12
Sijainti: Lempäälä
Viestit: 329
Perusasetus

Lainataas hieman tätä topic:a niin ei tarvitse tehdä uutta...

Eli, tarkoituksena olisi istuttaa OM606.962 (turbo) moottori -91 W463 300GD konehuoneeseen. Auto on tehtaalta lähtenyt OM603.931 (vapari) moottorilla ja 5-vaihteisella (717.439) manuaalivaihteistolla.

Auto on mitä ilmeisemmin varustettu kaksoismassa vauhtipyörällä, nyt olisikin ajatuksena vaihtaa kaksoismassan tilalle ns. kova vauhtipyörä ja jousitettu kytkinlevy.

Kysymys: Sopiiko 603:sen (vapari) ns. kova vauhtipyörä 606:seen (turbo)?

Ei, automaattiaski EI ole vaihtoehto!
__________________
http://laakinpeli.omasivu.fi/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.03.2023, 16:44
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Luultavasti kova vp 603 sopii siihen 606 myös. Mutta ei siihen saa suoraan mitään kytkintä, joka pitäisi turbon väännöissä. Että menee kuitenkin sorvailuksi paineasetelman/levyn vuoksi....että melkein sama joku billettivauhtipyörä laittaa. Ja tietenkin riippuu minkä laatikon meinaa laittaa....taitaa olla se pääakselin pituus vähän eri 603 kovassa vp:ssä vs. "kasksoismassa" perässä olevissa laatikossa (jos siinä 606 siis sellainen on). Että senkin vuoksi voi olla 603 vaparin vp vaikea ajatus...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.03.2023, 20:03
eseestie:n Avatar
eseestie eseestie ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.12
Sijainti: Lempäälä
Viestit: 329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Luultavasti kova vp 603 sopii siihen 606 myös. Mutta ei siihen saa suoraan mitään kytkintä, joka pitäisi turbon väännöissä. Että menee kuitenkin sorvailuksi paineasetelman/levyn vuoksi....että melkein sama joku billettivauhtipyörä laittaa. Ja tietenkin riippuu minkä laatikon meinaa laittaa....taitaa olla se pääakselin pituus vähän eri 603 kovassa vp:ssä vs. "kasksoismassa" perässä olevissa laatikossa (jos siinä 606 siis sellainen on). Että senkin vuoksi voi olla 603 vaparin vp vaikea ajatus...
Mulla on olemassa Sachs MF240 asetelma ( https://races-shop.com/clutches-and-...rformance.html ) ja 603:sen teräsvauhtipyörä.

Tähän hätään mennään tod.näköisesti omalla 5-vaihteisella lootalla ja tulevaisuudessa olisi tarkoitus vaihtaa MB OEM 6-vaihteinen tilalle.

606:sen jatkeena oli 722.608 automaatti, mutta se ei kuulu suunnitelmiini, joten alkuperäisellä vetolevyllä "heitetään vesilintua".

Sprinterin (270cdi) kytkintä tuolla SoMe-maailmassa tuohon suositeltiin, mutta edelleen vauhtipyörä on kysymysmerkki...
__________________
http://laakinpeli.omasivu.fi/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 22:58 (GMT +2).