![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=60755
__________________
KYM |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Kreikan kuulumisia
Pistin postia ja kyselin kuulumisia, tuossapa oleellisimmat:
"I sold my G and bought a newer model GD290 of 1999 and hope that month will start the conversion of the mechanical parts and then paint work,interior etc.... I hope that this summer ll do the first ride with the powerfull engine and until christmas will be finished... Have a nice summer you too!!!" Että silleen... ![]()
__________________
KYM |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nettiautossa sattui silmään tälläinen:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/3812821 Olispa ylimääräistä rahaa niin vois käydä tinkaamassa ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Lainataas hieman tätä topic:a niin ei tarvitse tehdä uutta...
Eli, tarkoituksena olisi istuttaa OM606.962 (turbo) moottori -91 W463 300GD konehuoneeseen. Auto on tehtaalta lähtenyt OM603.931 (vapari) moottorilla ja 5-vaihteisella (717.439) manuaalivaihteistolla. Auto on mitä ilmeisemmin varustettu kaksoismassa vauhtipyörällä, nyt olisikin ajatuksena vaihtaa kaksoismassan tilalle ns. kova vauhtipyörä ja jousitettu kytkinlevy. Kysymys: Sopiiko 603:sen (vapari) ns. kova vauhtipyörä 606:seen (turbo)? Ei, automaattiaski EI ole vaihtoehto!
__________________
http://laakinpeli.omasivu.fi/ |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Luultavasti kova vp 603 sopii siihen 606 myös. Mutta ei siihen saa suoraan mitään kytkintä, joka pitäisi turbon väännöissä. Että menee kuitenkin sorvailuksi paineasetelman/levyn vuoksi....että melkein sama joku billettivauhtipyörä laittaa. Ja tietenkin riippuu minkä laatikon meinaa laittaa....taitaa olla se pääakselin pituus vähän eri 603 kovassa vp:ssä vs. "kasksoismassa" perässä olevissa laatikossa (jos siinä 606 siis sellainen on). Että senkin vuoksi voi olla 603 vaparin vp vaikea ajatus...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tähän hätään mennään tod.näköisesti omalla 5-vaihteisella lootalla ja tulevaisuudessa olisi tarkoitus vaihtaa MB OEM 6-vaihteinen tilalle. 606:sen jatkeena oli 722.608 automaatti, mutta se ei kuulu suunnitelmiini, joten alkuperäisellä vetolevyllä "heitetään vesilintua". Sprinterin (270cdi) kytkintä tuolla SoMe-maailmassa tuohon suositeltiin, mutta edelleen vauhtipyörä on kysymysmerkki...
__________________
http://laakinpeli.omasivu.fi/ |