![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Kuten "PANZER" vastasikin, isot renkaat JA RASKAS kaasujalka tappaa akseli/murrokset varsinkin kun renkaat palautuvat maan pinnalle ja massan vaikutuksesta nasahtaa "sulakkeet" palasiksi... Nyt tiheällä perällä ja raskaalla kaasulla, tulee tilanne, jossa jumissa oleva pyörä saattaakin napsauttaa "zulaggeet" joten tähän kombinaatioon kyselen vastausta, jotta onko 4.77 liian tiheä 36" renkailla, vai olisiko 4.1 järkevämpi, jottei akselille tuleva vääntö kasva liian suureksi... Toisaalta, kuulun safarissa jonoon, jossa Landy:kin ajavat.... Siis nopeus maastossa on verrannollinen lompakon paksuuteen!!! Lämmönkehittimenä 3.9L "vähän kutitettu", jossa vääntöä tuntuisi olevan "riittoisasti"???? (kaupungissa 40km/h ja 5:lla menee ihan mukavasti...)
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#2
|
|||
|
|||
![]() En kyl allekirjottas...
Maastos etenemisen vauhti/lompsa suhde on myös niinkin et nopeudella ne suurimmat tuhot..Mites sul laatikot ja turbiini/kytkin sanoo jos luistattelee?maasto ajohan ei ole nopeuslaji.Ite väittäisin näin et oikeestaan niin tiuhat perävälitykset kun vaan mahdollista,sillon säästyy muu voiman siirto.Toki on tunnottomampi murroksille/vetareille mut ajotapa sanelee jokatapauksessa miten ne kestää.Yleensä Lantikan vetarit katkee hypyn tai äkkinäisen luisto/pito suhteen muuttuessa.Yhtenä syynä voiman siirron välykset jotka ikäänkuin lyövät välyksen kolahtaessa laidasta toiseen.Uskon et hiljaahiipien syntyy vähemmän tuhoa kun vauhdilla rynkkyyttäen.Yleensä 1.vaihde ei ole ainakaan liian hidas joten tiuhennus olisi hyvä ehkä jo maantie ajoakin ajatellen.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Vanella tais olla hetkenaikaa alla 4.1 välit, retkeily väheni kun menovettä joutui laittaa joka asemalla. Ja sillä on diesel, joten sinuna en ruokkisi sitä janoista kasia enempää. Vanella muistaakseni tosin vaan 34" tsl:llät.
Mikä jakolodju sulla oli? Kova LT95? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Pertä 4:11 Ashcroft välityksillä ja 34" gummeilla nousi kierrokset sen verran ylös että
300Tdi kulutuslukemat siirtyi ihan uusiin lukemiin. Defe 90 ja matkavauhti n. 90km/h. Vaihdoin alle Discon jakolootan jossa nopeanpuolen välitys on 1:211, Defen org 1:410. Tämä muutos helpotti ja ei tarvtse ihan joka asemalla tankata. Kannattaa tätä puolta hieman miettiä jos perävälityksiä muuttaa. Ashcroftin kama on mielestäni laadukasta
__________________
Juha |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mietitty jo...
Laatikkona R380:n ja LT230E 1:22 välityksellä, juuri tuon matka-ajon takia. Toisaalta, voiko Rover V8 kuluttaa vieläkin enemmän??? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ja 300Tdi menee janoiseksi, samoin Td5 kun ajokierroksia nostetaan. Sen takia ovat asntaneet niitä "ouverdraiveja" laatikkoihin.... Miten tuo 4.1 välitys toimi maastossa, oliko vielä "kiihkeä" ryntäilijä vai rauhallinen kannonnuolija???
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Meilläpäin on monessa rangessa 4,7 välitykset ja jakiksessa ~1 isonpuolen välitys, jolla saadaan se maantiepuoli ok.(4-vaiht. ja 35") Toimii hienosti maastossa ja maantiellä. Antinpajalta noita ainakin saa ja ei olleet edes niin kalliitakaan.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nopeus maastossa on jonkinverran makuasia, on tota ikää jo sen verran että rauhallisempi
eteneminen on mielestäni mukavampaa. 300Tdi hyvällä alaväännöllä voi ajella tyhjäkäynnillä maastossa ja eteneminen on mukavan rauhallista 4.11 välityksillä. Rengaskoko 34" kun en ole vielä oikein keksinyt miten saisin ilman isoja muutoksia 35" tai isommat mahtumaan alle. Muistutan tässä taas siitä että ne kannattaa mitata ne koot, eikä lukea renkaan kyljestä. Voi olla että olen ymmärtänyt väärin, mutta eikö näiden ylivaihteiden kanssa ole ollut jonkin verran ongelmia? Siis ne jotka ruuvataan LT230 jakolatikon perään? Ja ovat pahuksen kalliita.
__________________
Juha |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Eli nyt vaan sumuiselle sarelle viestiä, jotta saadaan uudet ruuuvit ja eteen vielä "vahvistetut" reverse cut hammaspyörät!!! Eli projekti-osiolla tapahtunee päivitystä kohtapuoliin perämurikoitten kanssa jossa muutama kuvakin saattaa ilmestyä...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
PAKOPUTKEN MUUTOKSET??? | -HJU- | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 04.11.2009 20:27 |
Rooverin oikea öljynsuodatin? | kokkolanpoika | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.05.2007 20:32 |
Rooverin öljynpaineet hukassa | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 18.01.2007 11:26 |
M: Rooverin v-otta 76- | kokkolanpoika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 17.11.2006 10:26 |
Ranke Rooverin Järjetönsytytys... ??? | Taapero | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 27.10.2005 07:03 |