![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Millanen homma se pumpun irroitus sitten oli? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
no jakoremmi,remmin kiristimet, ohjurit ja vesipumppu kannattaa vaihtaa mielestäni samalla, koska pumpusta pitää saada se hihnapyörä irti että pumpun saa pois. Ei se nyt mun mielestä mitään raketti tiedettä ole, mutta aikaahan siihen menee. jotai ulos vetäjiä olis hyvä olla. kannattaa purkaa reilusti rojut(syylärit yms.) pois tieltä niin on mukavampi työskennellä ja jos tarvitsee vetää ulosvetäjällä hihnapyöriä irti niin on paremmin tilaa. mulla meni 10-16 tuntia. oli pieniä vastoin käymisiä yms. ja varmasti ammatti mies tekis nopeemmin.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
oolsprait, homma alkaa pikkuhiljaa selkenemään mitä pumpun irroitus vaatii.
Pumpun vasemmanpuoleinen kiinnitysreikä näyttää olevan soikea että ajotusta saa säädettyä, mutta onko lohkonpuoleinen reikäkin soikea? Nopeaa vilkaistuna siltä näytti... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
muistaakseni on soikea ja piirrä joku merkki minkä mukaan pistät pumpun takas paikalleen niin saat ajotuksen helpommin kohdalleen. itse käytin ajotuksen säädettävänä paikallisessa diesel firmassa kun en ajotuksen säätö työkaluja saanu mistään.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
tarkemmin kun miettii niin onhan sen pakko olla soikea.
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei kannata siihen mitään merkkejä laitaa!
Jakohihna kun vaihdetaan, niin ajoitus muuttuu aina! Samoin pumppu kun on pöydällä (ja remontissa) niin ajoitus muuttuu silloinkin... Eli kun kasaat konetta takaisin, pitäisi ajoittaa pumppu mittakellon avulla oikeaan "esi-iskuun" (siis ennakko!), jotta saadaan kone käymään kunnolla. Esi-isku on yleensä etukammio moottoreissa 0,70 - 0,95mm jolla kone alkaa toimimaan jo melko hyvin. Yli 1.00mm iskulla enaako on liian laikaisella ja alkaa "kolkottamaan"... Ja OT --> kun ruuvailette syöttöjä lisää, niin savutus johtuu 99% siitä, jotta ajoitus on myöhäisellä. Kun kone savuttaa voimakkaasti, ollaan ruiskutuksessa pahasti myöhässä ja savu on PALAMATONTA polttonestettä joka vain ja ainoastaan kuumentaa moottoria!!!!! Säätämällä "sytkä" kohdalleen, lakkaa savutus, mutta myös TEHOT nousevat, koska ruiskutus osuu kohdalleen....
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hj 61: jäähdytin vuotaa.. | Jukka | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 04.04.2011 11:05 |
VW Jakajapumppu rikki? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.12.2007 07:38 | |
Tankki vuotaa! | 33SD | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 12.03.2007 17:47 |
Automaatti vuotaa?! | MrShit | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 11.06.2005 23:00 |
jakajapumppu ongelma? | ramo79 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.03.2005 20:13 |