Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.12.2009, 10:28
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Samanlaiseen vikaan viittavia oireita täälläkin. Näyttää vuotavan tuosta ennakonsäätimestä ja lisäksi näkyy tippasevan pumpun takaosasta. Takaosasta ei kyllä saa tarkemmin selvää mistä tulee, voisko olla tuo ennakonsäätimen "moottorin" puolelta?
Minkälainen homma pumpun irrottaminen? Mitäs kaikkea siinä pitää ottaa huomiin kun pumppua syliin haluaa?

Ilmeisesti vaan tojotalta haettavat tiivisteet pelittää... Myydäänkö siellä sarjana vai kannattaako erikseen tarvittavat?
Itselläni on ainakin bosch merkkinen tiiviste sarja jonka hommasin paikallisesta diesel huolto firmasta. pelittää ihan hyvin, se syöttöpumpun kannen tiiviste vaan pitää olla erillainen mitä sarjan mukana tulee ainakin täällä paikallisen diesel huolto firman asentajat tietää ihan kysymättäkin. sarjaa ostaessasi huomauta asiasta että boschin sarjassa tule "kannen tiiviste" on liian paksu niin eiköhän sieltä käypäiset tiivisteet löydy.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.12.2009, 17:29
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja revu Näytä viesti
Itselläni on ainakin bosch merkkinen tiiviste sarja jonka hommasin paikallisesta diesel huolto firmasta. pelittää ihan hyvin, se syöttöpumpun kannen tiiviste vaan pitää olla erillainen mitä sarjan mukana tulee ainakin täällä paikallisen diesel huolto firman asentajat tietää ihan kysymättäkin. sarjaa ostaessasi huomauta asiasta että boschin sarjassa tule "kannen tiiviste" on liian paksu niin eiköhän sieltä käypäiset tiivisteet löydy.

Millanen homma se pumpun irroitus sitten oli?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.12.2009, 12:17
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Millanen homma se pumpun irroitus sitten oli?
no jakoremmi,remmin kiristimet, ohjurit ja vesipumppu kannattaa vaihtaa mielestäni samalla, koska pumpusta pitää saada se hihnapyörä irti että pumpun saa pois. Ei se nyt mun mielestä mitään raketti tiedettä ole, mutta aikaahan siihen menee. jotai ulos vetäjiä olis hyvä olla. kannattaa purkaa reilusti rojut(syylärit yms.) pois tieltä niin on mukavampi työskennellä ja jos tarvitsee vetää ulosvetäjällä hihnapyöriä irti niin on paremmin tilaa. mulla meni 10-16 tuntia. oli pieniä vastoin käymisiä yms. ja varmasti ammatti mies tekis nopeemmin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.12.2009, 17:29
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

oolsprait, homma alkaa pikkuhiljaa selkenemään mitä pumpun irroitus vaatii.

Pumpun vasemmanpuoleinen kiinnitysreikä näyttää olevan soikea että ajotusta saa säädettyä, mutta onko lohkonpuoleinen reikäkin soikea? Nopeaa vilkaistuna siltä näytti...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.12.2009, 19:48
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
oolsprait, homma alkaa pikkuhiljaa selkenemään mitä pumpun irroitus vaatii.

Pumpun vasemmanpuoleinen kiinnitysreikä näyttää olevan soikea että ajotusta saa säädettyä, mutta onko lohkonpuoleinen reikäkin soikea? Nopeaa vilkaistuna siltä näytti...
muistaakseni on soikea ja piirrä joku merkki minkä mukaan pistät pumpun takas paikalleen niin saat ajotuksen helpommin kohdalleen. itse käytin ajotuksen säädettävänä paikallisessa diesel firmassa kun en ajotuksen säätö työkaluja saanu mistään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.12.2009, 20:02
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

tarkemmin kun miettii niin onhan sen pakko olla soikea.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.12.2009, 12:15
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Ei kannata siihen mitään merkkejä laitaa!

Jakohihna kun vaihdetaan, niin ajoitus muuttuu aina! Samoin pumppu kun on pöydällä (ja remontissa) niin ajoitus muuttuu silloinkin...

Eli kun kasaat konetta takaisin, pitäisi ajoittaa pumppu mittakellon avulla oikeaan "esi-iskuun" (siis ennakko!), jotta saadaan kone käymään kunnolla. Esi-isku on yleensä etukammio moottoreissa 0,70 - 0,95mm jolla kone alkaa toimimaan jo melko hyvin. Yli 1.00mm iskulla enaako on liian laikaisella ja alkaa "kolkottamaan"...

Ja OT --> kun ruuvailette syöttöjä lisää, niin savutus johtuu 99% siitä, jotta ajoitus on myöhäisellä. Kun kone savuttaa voimakkaasti, ollaan ruiskutuksessa pahasti myöhässä ja savu on PALAMATONTA polttonestettä joka vain ja ainoastaan kuumentaa moottoria!!!!! Säätämällä "sytkä" kohdalleen, lakkaa savutus, mutta myös TEHOT nousevat, koska ruiskutus osuu kohdalleen....
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hj 61: jäähdytin vuotaa.. Jukka Tekniikka & Jutustelu 6 04.04.2011 11:05
VW Jakajapumppu rikki? Tekniikka & Jutustelu 8 20.12.2007 07:38
Tankki vuotaa! 33SD Tekniikka & Jutustelu 31 12.03.2007 17:47
Automaatti vuotaa?! MrShit Tekniikka & Jutustelu 7 11.06.2005 23:00
jakajapumppu ongelma? ramo79 Tekniikka & Jutustelu 5 01.03.2005 20:13


Sivu luotu: 16:18 (GMT +2).